خبرهای داغ:
استاندار خراسان جنوبی:

۴۷۰ واحد نیمه فعال و راکد خراسان جنوبی طی دو سال گذشته به چرخه تولید برگشت

استاندار خراسان جنوبی گفت: در دولت سیزدهم کارهای جهشی و بزرگی از جمله بازگشت به چرخه تولید بیش از ۷هزار واحد نیمه تمام و راکد در سطح کشور انجام شد که ۴۷۰ مورد آن مربوط به استان خراسان جنوبی است.
کد خبر: ۹۶۰۸۷۹۷
|
۰۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی،  قناعت استاندار خراسان جنوبی در مراسم گرامیداشت شهدای خدمت در شهرستان فردوس، گفت: ۱۳ شهریورماه به عنوان روز حرکت های جهادی در تقویم رسمی کشور ثبت شده و ۱۳ شهریور ماه امسال اجلاسیه ملی شهدای جهادگر در شهرستان فردوس برگزار شود.

وی با اشاره به زلزله سال ۱۳۴۷ فردوس و آغاز حرکت‌های جهادی با حضور مقام معظم رهبری در این شهرستان، گفت: این اجلاسیه فرصتی است تا ظرفیت ها و توانمندی های شهرستان فردوس و استان معرفی شده و روی آنتن صدا و سیما برود.

استاندار تصریح کرد: زنده نگهداشتن حرکت های جهادی کار ارزشمندی است و فلسفه این اجلاسیه نیز همین است، برخی سیاسیون غرب‌گرا به دنبال کمرنگ کردن حرکت های جهادی و خودجوش هستند لذا باید برای این مهم، خیلی قوی پای کار بود.

قناعت با اشاره به شرایط حاکم بر دوران هشت سال دفاع مقدس و حرکت های جهادی مردم در آن زمان، گفت: الحمدالله با کمک مردم این روحیه های جهادی و خود جوش زنده مانده است.

وی بیان کرد: روحیه جهادی و انقلابی مختص زمان جنگ نیست و هر موقع روحیه جهادی در دولت حاکم باشد پروژه‌های نیمه تمام تکمیل می شود.

استاندار با اشاره به احداث واحدهای اقتصادی بزرگ در استان و کشور گفت: اگر قرار است در جایی کار انجام شود یکی از مؤلفه های تأثیر گذار برق است که احداث پست ۴۰۰ کیلوولت در دستور کار دولت سیزدهم بود.

قناعت ادامه داد: قبل از دولت سیزدهم در خراسان جنوبی سه پست ۴۰۰ کیلو ولت احداث شده بود اما در همین دولت سه پست ۴۰۰ کیلو ولت دیگر در دستور کار قرار گرفت.

وی تصریح کرد: شهر فردوس یک هزار و ۳۰۰ هکتار وسعت دارد اما در همین دو سال و نیم دولت سیزدهم ۴۵۰ هکتار از اراضی، وارد محدوده شهری شده که یک سوم مساحت فردوس را شامل می شود.

قناعت افزود: کارهای جهشی و بزرگ از جمله بازگشت به چرخه تولید بیش از ۷ هزار واحد نیمه تمام و راکد در سطح کشور انجام شد که ۴۷۰ مورد مربوط به استان خراسان جنوبی است.

استاندار با اشاره به ویژگی های سید الشهدای خدمت، گفت: آیت الله رئیسی خستگی را خسته کرده و همواره به دنبال کار، تلاش و کوشش بود.

قناعت خاطرنشان کرد: اشراف منطقه ای و اطلاعاتی آیت الله رئیسی نسبت به کمبودها و توانمندی های خراسان جنوبی کامل بود و ایشان توجه خاصی به این منطقه کمتر توسعه یافته داشتند.

وی با اشاره به انتخابات هشتم تیرماه و مشارکت بالای مردم استان در انتخابات گذشته، گفت: این حضور گسترده موجب کسب رتبه دوم کشوری به لحاظ مشارکت در انتخابات شد لذا انتظار داریم مردم این استان بار دیگر انتخاب اصلح را در انتخابات آینده مد نظر داشته باشند تا خدمات دولت رئیسی استمرار داشته باشد.

استاندار از برنامه های سفر نیم روزه خود به شهرستان فردوس گفت و تصریح کرد: امروز سالن چند منظور شهرستان فردوس با هزینه کرد ۲۷ میلیارد تومان افتتاح و پروژه های مدرسه و مسجد سایت نهضت ملی مسکن این شهرستان هم کلنگ زنی شد.

قناعت خاطرنشان کرد: سالن چند منظوره و ۲ هزار و ۷۰۰ متر مربعی فردوس در سال ۹۰ کلنگ زنی شد و تا قبل از اسقرار این دولت ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت اما در این دولت ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت‌که در این سفر افتتاح شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار