خبرهای داغ:
سهرابی بیدار خبر داد

هدف‌گذاری ۱۵ درصدی کاهش مصرف برق با پویش «با انرژی»

همدان-مدیرعامل شرکت توزیع برق استان همدان از هدف‌گذاری ۱۵ درصدی کاهش مصرف برق با برگزاری پویش «با انرژی» در استان خبر داد.
کد خبر: ۹۶۰۹۱۰۵
|
۰۵ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۵

هدف‌گذاری 15 درصدی کاهش مصرف برق با پویش «با انرژی»

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، علی سهرابی‌بیدار در جمع خبرنگاران با بیان اینکه هوشمندسازی یکی از برنامه‌های راهبردی شرکت توزیع برق است، اظهار کرد: در حوزه لوازم اندازه‌گیری انرژی برق، به سمت رؤیت‌پذیری پیش رفتیم و در حال حاضر در بخش دیماندی ۱۰۰ درصد مشترکین رویت‌پذیر شدند که قابلیت کنترل را هم دارند و به همین منظور برای پایش، داده کاوی و سایر برنامه‌ها در راستای مدیریت هوشمند برای نخستین بار در استان همدان مرکز سامانه «مها» راه‌اندازی شد.

وی با اشاره به وضعیت بار مصرف انرژی برق در استان افزود: در فصل تابستان، هر سال لوازم سرمایشی با ورود به مدار مصرف قابل توجهی از انرژی برق را به خود اختصاص می‌دهد که بر اساس گزارشات تا ۴۰ درصد مصرف برق را شامل می‌شود.

سهرابی‌بیدار با اشاره به اینکه در تابستان حوزه کشاورزی و صنایع نیز فعال می‌شود، عنوان کرد: با بالا رفتن مصرف برق در تابستان ارزش مدیریت مصرف بالا می‌رود و باید اقداماتی در راستای کاهش مصرف انجام داد.

وی با اشاره به اینکه طبق مصوبه هیات وزیران و دستگاه‌های عالی کشور تکالیفی در راستای مدیریت مصرف برق لحاظ شده است، با اشاره به طرح‌های تشویقی بخش کشاورزی گفت: اگر ۵ ساعت الکترو موتور‌های کشاورزان خاموش شود کل مصرف آنها رایگان می‌شود، همچنین اگر ۱۵ درصد انرژی مصرفی کشاورزان از محل انرژی خورشیدی تامین شود از مدیریت بار معاف خواهند بود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با بیان اینکه برای بخش صنعت نیز که با ما همکاری داشته باشند، تشویق‌هایی لحاظ شده است، خاطرنشان کرد: امسال در راستای مدیریت مصرف برق در بخش خانگی نیز اتفاق بزرگی افتاد و پویش «با انرژی» با همکاری همراه اول اجرایی می‌شود و جوایز ارزنده‌ای برای این امر درنظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه همه افراد می‌توانند با نصب اپلیکیشن «با انرژی» در این پویش شرکت کنند، اضافه کرد: هزاران جایزه برای کسانی که مدیریت مصرف دارند، تعلق می‌گیرد که از جمله آن ۳۰۰ دستگاه خودرو است.

 سهرابی بیدار با بیان اینکه هدف این پویش کاهش ۱۵ درصد انرژی مصرفی در بخش خانگی است، گفت: نقش دانش‌آموزان در این پویش بسیار حائز اهمیت است که با نصب اپلیکیشن «با انرژی» می‌توانند مدیریت مصرف را در میان خانواده‌ها مورد توجه قرار دهند و از جوایزی این بخش برخوردار شوند.

وی افزود: همچنین تشویق‌های سال گذشته یعنی ۱ مساوی با ۲۰ نیز همچنان برقرار است و اگر کسی زیر ۰.۵ برابر الگوی مصرف، مصرف برق داشته باشد، ۲۰ برابر تعرفه پرداختی تشویقی دریافت می‌کند که تا رده‌های بعدی مصرف نیز تشویقی لحاظ می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان تصریح کرد: در بخش‌های کشاورزی و صنعت نیز علاوه بر تشویق‌ها اقدامات تکلیفی نیز وجود دارد که با همکاری دستگاه‌های مرتبط در حال انجام است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار