برشی از یک ضیافت/

جای خالی امام شهر در ضیافت بزرگ علوی تبریز

تبریز- تبریز؛ این کهن شهر ایران امروز ضیافت بزرگ علوی بر پا کرد تا مردم فهیم آن بار دیگر شور بیافرینند هرچند بیش از یک ماه است دل شان چون آسمان ابری امروز گرفته و بارانی است.
کد خبر: ۹۶۰۹۲۳۹
|
۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۲

خبرگزاری بسیج، رقیه غلامی؛ اینجا تبریز پایتخت تشیع است، شهری که به ولایت مداری شهره و به نقش آفرینی در طول تاریخ زبانزد بوده است.

این کهن شهر ایران امروز ضیافت بزرگ علوی بر پا کرد تا مردم فهیم آن بار دیگر شور بیافرینند هرچند بیش از یک ماهی است که دل شان چون آسمان ابری امروز گرفته و بارانی است.

۱۰ روز است از آغاز دهه ولایت و امامت می گذرد ولی بی امام این شهر این دهه چندان که باید نیست و شهر بی امام رنگ و بویی ندارد.
امروز در میان انبوه مردم این شهر جای خالی امام شهرمان دل مردم را به درد آورده است چنان که آسمان نیز همراه این مردم و همدرد این مردم پیش از آغاز ضیافت گریست.

امام شهرمان آیت الله آل هاشم سال ها برای چنین روزی دغدغه داشت تا جشن های آن با حضور مردم در مناسب ترین و با نشاط ترین حالت برگزار شود و توصیه می کرد علم های عزا را پس از ایام مباهله بر شهر دایر کنند.

جای خالی امام شهر در ضیافت بزرگ علوی تبریز

جای خالی امام شهر در ضیافت بزرگ علوی تبریز

اینک اما نزدیک ۴۰  روز از فراق امام شهر می گذرد و شهر چندان حالی ندارد و سر بر شانه، یتیمی اش را سخت تجربه می کند ولی مردم شهر از کوچک و بزرگ، پیر و جوان، زن و مرد و از همه اقشار مختلف با وجود درد فراق، باز پای کار آمده اند تا ولایت مداری خود را نشان دهند و اعلام کنند هر چند غم دیده اند اما از پا ننشسته اند تا ارادت خود را به ولایت و امام شهر نشان دهند.

مردم شهر موکب های خدمت و نذر دایر کرده‌اند و پذیرای محبان اهل بیت(ع) از میدان شهید بهشتی تا مصلای امام خمینی(ره) هستند و هرکس به هر نحوی در ضیافت علوی دلدادگی اش را نشان می دهد و یاد عزیز سفر کرده شان را از توزیع چای صلواتی تا گلدان های گل گرامی می  دارند تا غدیر این سند هویت شیعه همچنان که امام شهرمان به آن تاکید داشت بر تارک این شهر ولایی بدرخشد.

آری امروز مردم تبریز در فراق آیت الله آل هاشم در ضیافت بزرگ علوی ثابت کردند پای کار محبت اهل بیت(ع) هستند و به آنچه آموخته اند وفادارند و مشق عشق و دلدادگی می کنند.

جای خالی امام شهر در ضیافت بزرگ علوی تبریز

ضیافت ۳۰۰هزار نفری علوی به همت سازمان‌ها و مناطق شهرداری تبریز و با مشارکت فعال و موثر هیئت های مذهبی، بسجیان از چهار راه شهید بهشتی و باغ فجر به سمت مصلی اعظم حضرت امام خمینی(ره) با حضور گسترده شهروندان تبریزی با اجرای سرود های عید غدیر، توزیع ۴۰ هزار گلدان گل،  ایستگاه های صلواتی و ندورات، غرفه بازی کودکان، اهدای اسباب بازی و مداد رنگی، غرفه های پایش سلامت، اجرای نمایش های آیینی، نقالی، نورافشانی و ...  برگزار شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار