خبرهای داغ:
قائم مقام وزیر صمت در گفتگوی اختصاصی با بسیج؛

کاهش مصرف ۶ هزار مگاواتی برق با تولید کولرهای پلیمری با موتور بی ال دی سی

کاهش مصرف ۶ هزار مگاواتی برق با تولید کولرهای پلیمری با موتور بی ال دی سی
فرحی گفت: واحد صنعتی نیرو تهویه البرز در صنعت تولید کولرهای پلیمری با موتور بی ال دی سی است که نسبت به کولرهای معمولی شصت درصد کاهش مصرف برق دارند که موجب کاهش حدود ۶ هزار مگاواتی در مصرف برق کشور می شود.
کد خبر: ۹۶۰۹۳۹۹
|
۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۳

قزوین_ سید مهدی فرحی قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی در حاشیه بازدید از واحد‌های تولیدی شهرستان البرز استان قزوین در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار بسیج بیان کرد: امروز بازدید خوبی از مجموعه صنایعی در شهرک های کاسپین یک، کاسپین دو و شهر صنعتی البرز داشتیم. 

وی ضمن اظهار امیدواری از روند فعالیت واحد‌های تولیدی گفت: همت بلندی در دولت سیزدهم انجام شد و شهید رئیسی بزرگوار در راستای راه اندازی صنایع نیمه فعال و غیرفعال تلاش جدی داشتند. فعال کردن چند هزار واحد نیمه فعال اقدام در خور تقدیری است که نشان از عزم و اراده جدی در راستای پیشرفت و تولید است.

قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی اظهار کرد: در شهر صنعتی البرز بیش از ۵۰۰ واحد صنفی و صنعتی فعالیت می کنند که بیش از ۹۰ درصد واحدها فعال هستند. 

فرحی عنوان کرد: امسال مطابق قولی که وزیر صمت دادند، مقرر شد که تولید خودرو ۲۸ درصد بیشتر از سال گذشته باشد و به عدد یک میلیون و ۷۰۰ هزار دستگاه افزایش یابد که شامل مجموعه خودروسازی های ایران خودرو، سایپا و همچنین خودروسازی مونتاژی که بیش از ۳۰ خودروسازی فعال هستند می باشد تا در سال حمایت از تولید بتوانیم راهبرد مقام معظم رهبری را محقق سازیم.

وی با اشاره به سابقه فعالیت شرکت نیرو محرکه افزود: فعالیت گسترده و با بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ نفر پرسنل این واحد نشانگر تلاش این واحد‌های فعال در عرصه ساخت قطعات خودرو است.

قائم مقام وزیر صمت اضافه کرد: یکی از مهمترین ارکان خودرو را که انشا الله بتواند ما را به عدد یک میلیون ۷۰۰ هزار خودرو برساند بحث گیربکس است که البته گیربکس دستی در این واحد در حال تولید است و گیربکس اتومات در مکان دیگری در حال تولید است. لذا خیلی امیدوار شدیم به اینکه با این حجم تولید و فعالیت و خروجی که این مجموعه در تولید همه قطعات و همچنین مونتاژ کامل گیربکس در چندین نوع و تیپ مختلف در حال انجام است بتوانیم به عدد یک میلیون و ۷۰۰ هزار خودرو برسیم. 

فرحی یادآور شد: بازدید دیگر از واحد صنعتی نیرو تهویه البرز در صنعت تولید کولرهای پلیمری با موتور بی ال دی سی بود که نسبت به کولرهای معمولی شصت درصد کاهش مصرف برق دارند. اگر حدود بیست میلیون کولر آبی داشته باشیم و بتوانیم موتورهایشان را به روش بی ال دی سی اصلاح کنیم، می توانیم حدود شش هزار مگاوات کاهش مصرف برق ایجاد کنیم که نقش مهمی در صنعت برق کشور خواهد داشت.

 وی با اشاره به تحقق برق صنایع گفت: در دیدار هفته گذشته که با آقای محرابیان داشتیم بیان شد که به به رغم اینکه در دولت سیزدهم بیست هزار مگاوات کسری برق تامین شد اما به دلیل تراز منفی، چیزی حدود ده هزار مگاوات کسری برق وجود دارد. به رغم که در سیزدهم بیست هزار مگاوات تامین شد یعنی ما باید الان سی هزار مگاوات کسر می داشتیم ولو همت بلندی که انجام شد هم در کاهش مصرف و هم در افزایش تولید برق، بیست هزار مگاوات تامین شد. 

فرحی در پایان عنوان کرد: امروز ما ده هزار مگاوات کسری برق داریم. لذا دولت تصمیم گرفته که با یک برنامه مشخص و با کمک و همکاری صنایع بتواند این کسری ده هزار مگاواتی را مدیریت کند که بر همین بنا هفته ای یک روز برق صنایع قطع می شود. اما با راه اندازی خط تولید کولرهای پلیمری بخش بزرگی از کسری این میزان برق تامین می گردد. راه اندازی نیروگاه سیستم خورشیدی، استفاده از نیروی ژنراتور راه های جایگزین در زمان قطعی برق در صنایع است و وزارت نیرو با همکاری وزارت نفت تامین گازوئیل این ژنراتورها را به نرخ دولتی انجام داده و بسیاری از صنایع کوچک و متوسط با تامین ژنراتور در حال فعالیت هستند.

 

 انتهای پیام

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار