شیدایی:

اهتمام جدی بر اجرایی‌سازی سند تحول وجود دارد

همدان-مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه اهتمام جدی بر اجرایی‌سازی سند تحول وجود دارد، گفت: با تشکیل قرارگاه سند تحول، اجرایی‌سازی سند با کار سخت و طاقت فرسا اتفاق افتاد.
کد خبر: ۹۶۰۹۶۲۲
|
۰۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۰
اهتمام جدی بر اجرایی‌سازی سند تحول وجود دارد

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، رسول شیدایی در نشست استاندار همدان با فرهنگیان که در کانون تربیتی مهدیه همدان برگزار شد، ضمن تسلیت اربعین سیدالشهدای خدمت، اظهار کرد: دولت سیزدهم در حالی آموزش و پرورش را تحویل گرفت که کرونا عرصه را تنگ کرده بود و نظام تعلیم و تربیت را به چالش کشیده بود و تعطیل شده بود.

وی با بیان اینکه بلافاصله بعد از تحویل دولت تصمیم رئیس جمهور بر بازگشایی مدارس بود و اصرار بر این بود که دستگاه تعلیم و تربیت تعطیل‌بردار نیست، افزود: مدارس بعد از دو سال تعطیلی بازگشایی شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: دولت سیزدهم بحث رتبه‌بندی معلمین را آغاز کرد، بحثی که ۱۳ سال بر روی زمین مانده بود.

وی با بیان اینکه با پیگیری‌های استاندار همدان، مازاد درآمد ما ۱۳ میلیارد تومان بود که با پیگیری‌ها توانستیم این مبلغ را به استان بیاوریم؛ خوشبختانه پرداخت‌ها بروز شده‌اند و یا با تاخیر خیلی محدود انجام می‌شود.

شیدایی با بیان اینکه اهتمام جدی بر اجرایی‌سازی سند تحول وجود دارد، عنوان کرد: با تشکیل قرارگاه سند تحول، اجرایی‌سازی سند با کار سخت و طاقت فرسا اتفاق افتاد و به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید، همچنین احیای نیازهای پرورشی بود که بسیار تاثیرگذار است و در این مورد از تاثیرگذاران در نظام تعلیم و تربیت استفاده کردیم، همچنین توجه ویژه به سلامت دانش‌آموزان بود که در طرح شهید سلیمانی انجام شد، شیر رایگان بعد از ۶ سال مغفول ماندن نیز ادامه دادیم.

شیدایی گفت: در تربیت معلم در سال ۱۴۰۲، ۳۵ هزار نفر و در سال ۱۴۰۳، ۴۰ هزار نفر جذب داشتیم، آخرین اقدام برگزاری امتحانات نهایی بود که مرجعیت را به معلم و کلاس درس برمی‌گرداند که در استان و کشور این اتفاق افتاد که در سه پایه امتحانات به صورت نهایی برگزار شد و ۶۰ درصد آزمون‌ها تاکنون تصحیح شده است.

وی با بیان اینکه امسال در مجموع ۳۱ هزار و ۳۴۹ کلاس به سرانه مدارس اضافه شده است، ابراز کرد: امیدواریم در این انتخابات با انتخاب فرد اصلح که ادامه دهنده دولت سیزدهم باشد اتفاقات خوبی در کشور رقم بخورد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار