محمدی مهر خبر داد

عفو ۹۱۶ زندانی در همدان/۱۶ فقره پرونده قتل به صلح و سازش ختم شد

همدان- رئیس دادگستری کل استان همدان با اشاره به جمعیت کیفری گفت: در کشور ۲ هزار و ۶۵۴ نفر عفو شدند که از این تعداد، ۹۱۶ نفر متعلق به استان همدان بود و تاکنون ۳۸۸ نفر آزاد و پرونده آنها مختومه شد.
کد خبر: ۹۶۰۹۸۱۳
|
۰۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، بهروز محمدی‌مهر در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت شهدای پرواز و شهدای قوه قضاییه و در رأس آنها شهید دکتر بهشتی و تبریک دهه امامت و ولایت و هفته قوه قضاییه اظهار کرد: حدود ۲ هزار نفر در دادگستری استان مشغول به خدمت هستند و اقدامات خوبی صورت گرفته است.

وی با اشاره به تسهیل دسترسی مردم به دستگاه قضایی استان، افزود: برای ارتباط بیشتر با مردم روزهای دوشنبه برای ملاقات مردمی در نظر گرفته شده است؛ همچنین روزهای پنجشنبه نیز یک هفته در میان برخی از احکام و مسائل بررسی می‌شود و این اقدامات در راستای سند تحول است که از فروردین ماه شروع شده و تا سه سال باید اقدامات پیش بینی شده را پیش ببریم.

رئیس دادگستری کل استان همدان با اشاره به برگزاری میز خدمت در نماز جمعه با حضور روسای دادگاه‌ها، دادیارها و معاونین افزود: دوشنبه شب‌ها نیز با حضور در مساجد شهر مسائلی که نمازگزاران دارند، بررسی می‌شود.

وی با بیان اینکه جمعیت کیفری ما بیشتر است، ابراز کرد: یکی از اقدامات انجام شده در این مدت کوتاه درخواست برای حضور هیئت عفو مرکزی در استان برای تعیین تکلیف این جمعیت بود که در کشور ۲ هزار و ۶۵۴ نفر عفو شدند و از این تعداد، ۹۱۶ نفر متعلق به استان همدان بود که تاکنون ۳۸۸ نفر آزاد و پرونده آنها مختومه شد.

محمدی مهر عنوان کرد: اقدامات متعدد دیگری در راستای حقوق عامه و صلح و سازش ضورت گرفته که در یک سال گذشته  ۱۶ فقره پرونده قتل، صلح و سازش داده شد؛ همچنین قانون الزام به ثبت رسمی اموال غیرمنقول نیز از دیگر اقدامات بود که از این به بعد باید با سند رسمی باشد که در سوم تیرماه امسال تصویب شد و با اجرای دقیق این قانون شاهد کاهش دعاوی خواهیم بود.

وی در خصوص پیشگیری از وقوع جرم گفت: قرارگاه مبارزه با سرقت در استان فعال شد و موضوعات خوبی در آن پیگیری می‌شود، هر بزهی را مشمول عفو قرار نمی‌دهیم و افرادی که سابقه کیفری ندارند از این رافت اسلامی استفاده می‌کنند؛ در این قرارگاه حدود ۶۶ نفر از سارقین متواری دستگیر شدند که پرونده آنها در اجرای احکام باز بود.

رئیس دادگستری کل استان همدان ابراز کرد: از ابتدای سال سرقت مقداری رشد داشته که با اقدامات صورت گرفته روند کاهشی پیدا کرد؛ همچنین شناسایی محله جرم خیز با گشت مشترک انجام شد و با میزهای خدمت که در نمازجمعه برگزار کردیم اقدامات خوبی صورت گرفت.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار