گفتگوی اختصاصی بسیج قزوین با کارشناس مسائل سیاسی و امور بین‌الملل؛

مشارکت حداکثری، مسیر توسعه و پیشرفت کشور را هموارتر می‌سازد

مشارکت حداکثری، مسیر توسعه و پیشرفت کشور را هموارتر می‌سازد
حسینی گفت: اگر مشارکت حداکثری در کشور رقم بخورد عزت و آبروی ملی افزایش یافته و اقتدار کشور ارتقا پیدا می‌کند؛ همچنین مسیر توسعه و پیشرفت کشور هموارتر می‌شود.
کد خبر: ۹۶۱۰۱۴۴
|
۰۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۴

قزوین_ دکتر سید کاظم حسینی کارشناس مسائل سیاسی و امور بین‌الملل در گفتگو با خبرنگار بسیج بیان کرد: یکی از ویژگی‌های مردم سالاری دینی و جمهوریت نظام این است که مردم نقش اصلی را در اداره کشور برعهده دارند و در قانون اساسی به این موضوع پرداخته شده است.

وی افزود: در حوزه مباحث منطقه‌ای و بین‌المللی ما در یک شرایط خاص در دنیا و در پیچ تاریخی قرار داریم و تا سال ۲۰۳۰ یعنی ۵ تا ۶ سال آینده برای ایران بسیار تعیین کننده است.

کارشناس مسائل سیاسی و امور بین‌الملل تصریح کرد: ما امروز در دنیا، مسائل و موضوعات مختلفی را شاهد هستیم مثل جنبش دانشجویی و اساتید در غرب و در دانشگاه‌های اروپا و آمریکا، ضمن اینکه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در آبان ماه برگزار خواهد شد، از سوی دیگر در مسائل منطقه‌ای با موضوع تقویت محور و گفتمان مقاومت و موضوع غزه بعد از عملیات طوفان الاقصی و عملیات وعده صادق مواجه هستیم، همچنین جریان فلسطین امروز به عنوان یکی از ۴ جریان اصلی در دنیا قلمداد می‌شود.

قوه مجریه به عنوان پیشران مسیر توسعه و پیشرفت کشور است

وی با اشاره به نقش مهم و تعیین کننده قوه مجریه خاطرنشان کرد: در مسائل داخلی، قوه مجریه به عنوان پیشران مسیر توسعه و پیشرفت کشور است و ۳۸ اصل در قانون اساسی به بحث مسئولیت‌‌‌های قوه مجریه می‌پردازد.

حسینی تاکید کرد: چندین راهبرد در موضوع بحث انتخابات وجود دارد که رهبر انقلاب به آن اشاره فرمودند که متشکل از راهبرد مشارکت، سلامت، امنیت و رقابت و اخلاق‌مداری است که کاندیداها و هواداران آنان و همه مردم باید به آن توجه کنند.

وی تاکید کرد: اگر مشارکت حداکثری در کشور رقم بخورد عزت و آبروی ملی افزایش یافته و اقتدار کشور ارتقا پیدا می‌کند همچنین مسیر توسعه و پیشرفت کشور هموارتر می‌شود.

مشارکت بالا برای کشور ثمرات و منافع بالایی به دنبال دارد

این مسئول با بیان اینکه مشارکت بالا برای کشور ثمرات و منافع بالایی به دنبال دارد، گفت: مقام معظم رهبری فرمودند اگر شرکت در انتخابات، نور است انتخاب بهترین‌ها، نور علی نور است یعنی باید به کسی رای دهیم که اصلح بوده و کاربلد، مدیر، توانمند و دارای تجربه کاری باشد.

وی با اشاره به اینکه قوه مجریه و رئیس جمهور جایگاه مهمی در قانون اساسی کشور ما دارد، افزود: با توجه به شرایط داخلی، منطقه‌ای و بین المللی جایگاه رئیس جمهور بسیار تعیین کننده بوده زیرا اولین مقام اجرایی کشور است.

مشارکت پرشور در انتخابات موجب افزایش قدرت ملی می‌شود

حسینی با تاکید بر اینکه موضوع مشارکت بسیار تعیین کننده بوده و موجب افزایش قدرت ملی می‌شود، گفت: شهید رئیسی ریل گذاری و نقشه راه خوبی را در بازه زمانی دوران مسئولیت خود ترسیم کرد و شرایط کشور در وضعیت خوبی قرار گرفته بود و امیدواریم رئیس جمهور بعدی هم این مسیر را هموار کند و کشور را به توسعه برساند.

وی تصریح کرد: امروز مردم با مشکلات اقتصادی و معیشتی مواجه هستند که رفع این مسائل در اولویت نخست کشور قرار دارد و باید در این راستا اقدامات موثری انجام شود.

این کارشناس سیاسی عنوان کرد: ایران کشور فقیری در حوزه منابع و امکانات نیست و مشکل ما در دهه پنجم انقلاب بحث کارآمدی است لذا باید کارآمدی نظام را بالا ببریم زیرا ایران از ظرفیت‌های بالایی در ابعاد مختلف برخوردار است اما متاسفانه مشکل کشور ما در بحث مدیریتی است بنابراین به فردی برای اداره کشور نیاز داریم که مدیری قوی، توانمند و کاربلد باشد.

دشمنان به دنبال دوقطبی‌سازی و ایجاد یاس و ناامیدی مردم هستند

وی بیان کرد: براساس فرمایش مقام معظم رهبری در مورد شاخصه‌های رئیس جمهور آینده کشور به فردی باید رای داد که به مبانی انقلاب اسلامی اعتقاد داشته باشد، کارآمد و توانمند بوده و مدیری جهادی و انقلابی باشد.

وی اظهار کرد: در طول سال‌هایی که از عمر انقلاب اسلامی می‌گذرد هرجا که بر اساس ارزش‌های دینی، انقلابی و اسلامی عمل شده ما موفق بودیم و متاسفانه در جاهایی اشکالاتی داشتیم که سیاستگذاری‌ها براساس آموزه‌های دینی و انقلابی نبوده است.

حسینی در پایان گفت: امیدواریم در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، مردم ایران مشارکت بالایی داشته باشند و دشمنانی که به دنبال ایجاد دو قطبی سازی و ناامیدی مردم کشور هستند در رسیدن به اهدافشان ناکام بمانند و با انتخاب اصلح اتفاقات خوبی در همه عرصه‌ها رقم بخورد. 

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار