خطیب نماز جمعه فارسان:

حضور مردم در پاي صندوق‌هاي رأي معادلات سياسي منطقه اثر خواهد گذاشت

حضور مردم در پاي صندوق‌هاي رأي معادلات سياسي منطقه اثر خواهد گذاشت
امام‌جمعه فارسان گفت: حضور مردم در پاي صندوق‌هاي رأي معادلات سياسي منطقه اثر خواهد گذاشت؛ اين‌ها در تبيين قدرت منطقه و توزيع قدرت در منطقه اثر دارد.
کد خبر: ۹۶۱۰۲۲۸
|
۰۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام محسن ملک پور، در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته شهر فارسان گفت: انتخابات،يک حق بسيار مبارک و کارآمد براي تک‌تک ما است و حقي است که به‌شدت در سرنوشت فردي و جمعي ما، تأثير مستقيم دارد.

خطیب نماز جمعه فارسان ادامه داد: متقين توحيد محورند و هر اتفاقي که براي آنان پيش مي‌آيد خداشناسي آنان تقويت مي‌شود. اميرالمؤمنين حضرت علی عليه‌السلام در حکمت ۲۴۲ از حکم نهج‌البلاغه فرمودند: خدا را از به هم خوردن تصميم‌ها و باز شدن گره‏ها و حلّ مشکلات شناختم.

 وي افزود: قطعاً براي شما اتفاق افتاده که راجع به کاري انگيزه‌اي پيدا مي‌کنيد و تصميم جدي مي‌گيريد که کاري را انجام دهيد؛ اما تصميم شما به هر دليلي (مانعي پيش مي‌آيد و يا انگيزه از بين مي‌رود) به هم مي‌خورد. اميرالمؤمنين حضرت علی ‌عليه‌السلام مي‌فرمايند اين دگرگوني‌ها که در جان انسان واقع مي‌شود بايد خداشناسي ما را تقويت کند. چون اين حالات نفساني که‌ خودبه‌خود نيستند. هر موجودي که حقيقتش را از خدا مي‌گيرد همه‌چيزش وابسته به خدا و از خداست؛ اين يعني فقر،همان‌که رسول خدا صلی الله علیه وآله وسلم طلب مي‌کردند و از خداوند مي‌خواستند که فقر او را يعني احتياجش به خدا را بيشتر کند. خدا تعالي فهم درست معارف به ما عنايت کند.

 امام‌جمعه فارسان، به مسئله حقوق بشر آمريکا اشاره داشت و بيان داشت: آمريکاي جنايت‌کار حقوق بشر که خداي تعالي توسط انبياء به انسان تعليم کرد را ابزاري براي سلطه‌گري و فشار بر کشورهاي ديگر قرار داده‌اند. دم از حقوق بشر مي‌زنند اما کمترين حقي براي شهروندان خودشان قائل نيستند. در ايران ديديد که براي يک موضوعي که به‌دروغ به پليس نسبت دادند چه بلوايي راه انداختند اما در روز روشن با سلاح گرم شهروندشان را به گلوله مي‌بندند و بعد از حقوق بشر حرف مي‌زنند.

  وي تصريح کرد: توجه داريد که رويدادهاي مهم را براي اين‌که از يادها نرود نام‌گذاري مي‌کنند و بعد با روش جهاد تبيين به آن حوادث و اتفاقات مي‌پردازند مثل حوادث مهم و جناياتي که در روزهاي ماه تير بخصوص ششم تا دوازدهم با واسطه و بي‌ واسطه آمريکا عليه ملت ايران واقع شد که مقام معظم رهبری فرمودند هفته حقوق بشر آمريکائي نام‌گذاري شود و در اين هفته جنايات آمريکا در حق ملت خودش و ملل جهان و به‌خصوص ايران تبيين شود.

 امام‌جمعه فارسان، اظهار داشت: در سطح جهان هم که مي‌بينيد حقوق بشر را حربه‌اي قرار داده است تا مستقيماً در امور کشورها دخالت کند و از کساني که نقض حقوق بشر مي‌کنند حمايت مي‌کند؛ و خودش هم به همين بهانه کشتار مي‌کند و سازمان ملل هم سرکار است با رفتار آمريکا.

 حجت‌الاسلام ملک پور، به انتخابات امروز اشاره‌اي هم داشت و افزود: امروز مردم مي‌توانند ضربه کاري ديگري به آمريکا بزنند با حضور خود پاي صندوق‌هاي رأي. بااينکه انتخابات، يک حق بسيار مبارک و کارآمد براي تک‌تک ما است و حقي است که به‌شدت در سرنوشت فردي و جمعي ما، تأثير مستقيم دارد، اما با اين حال باز در جامعه شاهد آن هستيم که برخی از مردم ترجيح مي‌دهند که از حق خود بهره نبرند و در پاي صندوق‌هاي رأي حاضر نباشند

 

وي، ادامه داد: حضور مردم در پاي صندوق‌هاي رأي معادلات سياسي منطقه اثرخواهد گذاشت؛ اين‌ها در تبيين قدرت منطقه و توزيع قدرت در منطقه اثر دارد؛ که تحليلگران سياسي بزرگ دنيا و رجال سياسي دنيا نگاه کنند، ببيننداين ملّت ايران است؛بااين انگيزه،با اين علاقه، با اين حضور،با اين آمادگي، با اين پاي‌کار بودن.اين، واقعيّت‌هايي از ايران و ايراني را به دنيا منعکس مي‌کند.

 وي،عنوان داشت: هرچند امروزه آموزش‌هاي عمومي و اطلاع‌رساني رسانه‌هاي فراگير، آگاهي و دانش را در سطح وسيع جامعه منتشر مي‌کنند، ولي همچنان هستند افرادي از اهميت حياتي انتخابات براي کشور بي‌اطلاع‌اند. اين طيف به دليل بي‌خبري يا غفلت از جايگاه اجتماعي خود،نمي‌دانند تأمين بخش قابل‌توجهي از حقوق خود با مشارکت در امور سياسي از جمله انتخابات حاصل مي‌شود. وظيفه داريم امروز تلفني آن‌ها را تا وقت هست بفرستيم پاي صندوق رأي .

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار