مسجدی بزرگ با ۷۰۰ نمازگزار در بجنورد

مسجد امام رضا(ع) بجنورد بعنوان یکی از بزرگ‌ترین مساجد شهر شناخته می‌شود که تعداد نمازگزاران آن به ۵۰۰ تا ۷۰۰ نفر می‌رسد؛ این مسجد در مسیر مسافران حرم رضوی نیز قرار دارد و مکانی برای عبادت زائران امام رئوف است.
کد خبر: ۹۶۱۰۳۲۳
|
۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۰۶:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان‌شمالی، این مسجد با بیش از سی سال سابقه ساخت بعنوان یکی از محوری‌ترین‌ مکان‌هایی است که برنامه‌های بزرگ مذهبی بجنورد در آن برگزار می‌شود.
ایزانلو، مسؤل مسجد امام رضا(ع) در مورد نمازگزاران مسجد اظهار می‌کند: انسان‌های متفاوت و متنوعی برای اقامه نماز و شرکت در مراسمات مذهبی در مسجد حضور پیدا می‌کنند که سعی متولیان بر این است تا برنامه‌ها را متناسب با آنها تنظیم کنند.
ایزانلو پایگاه بسیج مسجد را یک فرصت استثنایی می‌داند و می‌گوید: بیشتر اعضای این پایگاه را  نوجوانان تشکیل می‌دهند که به برگزاری برنامه‌های فرهنگی و جهادی می‌پردازند.
به گفته وی برگزاری حلقه‌های صالحین و طرح‌های تربیتی برای بسیجیان پایگاه این مسجد یکی از مهم‌ترین اموراتی است که انجام می‌شود.
مسؤل مسجد امام رضا(ع) درباره کمک‌های مؤمنانه مسجد خاطرنشان می‌کند: یک انبار مجزا برای جمع‌آوری اقلام کمک‌رسانی به نیازمندان در مسجد تدارک دیده‌شده و غالب بر ۸۰ خانوار نیازمند به صورت ماهانه از کمک‌های مؤمنانه که توسط مسجد جمع‌آوری می‌شود؛ بهره می‌برند.
در مسجد امام رضا(ع)‌بجنورد برای عید قربان نیز اتفاقی همدلانه می‌افتد و برخی از مردم مبالغی را به مسجد اعطا می‌کنند تا صرف خرید قربانی برای نیازمندان شود.
ایزانلو همچنین از توزیع غذا توسط مسجد در عید غدیرخم خبر می‌دهد و معتقد است مراسم‌های شب‌های قدر ماه رمضان نیز با استقبال گسترده مردم در مسجد شکوه و جلوه‌ای ویژه دارد.
و اما شب‌های محرم در این مسجد تفاوتی اساسی با سایر مکان‌های مذهبی دارد که نشأت گرفته از موقعیت مکانی آن است و پارکی که در روبروی مسجد وجود دارد نیز مزین به خیمه‌های عزاداری برای امام حسین(ع) می‌شود.
هم‌جواری پارک دانشجوی بجنورد با این مسجد باعث می‌شود تا عابرین پارک و مسافران بتوانند از فضای معنوی و مراسمات مذهبی مختلف مسجد بهره‌مند شوند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار