خبرهای داغ:
دادستان انقلاب و عمومی بیرجند:

هیچ جرم انتخاباتی در خراسان جنوبی نداشته‌ایم

دادستان انقلاب و عمومی بیرجند گفت: تاکنون هیچ جرم انتخاباتی در خراسان جنوبی گزارش نشده است.
کد خبر: ۹۶۱۰۳۳۷
|
۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، حجت الاسلام نسائی جمعه شب در جریان بازدید از ستاد انتخابات استان در جمع خبرنگاران گفت: از آن جایی که مردم خراسان جنوبی افرادی قانونمدار هستند، تا کنون هیچ تخلف و جرم انتخاباتی به ما گزارش نشده است.

وی افزود: فرآیند برگزاری انتخابات در خراسان جنوبی در آرامش کامل در حال انجام است و با توجه به تعداد تعرفه های استفاده شده در شعب اخد رأی، مشارکت مردم خراسان جنوبی نسبت به گذشته افزایش یافته است.

حجت الاسلام نسائی خاطر نشان کرد: با توجه به وظیفه ای که در قانون برای ما مشخص شده، همه مقدمات کار قبل از انتخابات انجام شده و با توجه به اینکه یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری به عنوان رئیس جمهور منتخب اعلام خواهد شد، همه طرفداران دیگر کاندیداهای وظیفه شرعی و قانونی دارند که فرد منتخب را در راستای وظایف ریاست جمهوری کمک کنند تا در انجام وظایفش موفق شود.

دادستان انقلاب و عمومی بیرجند گفت: اگر افرادی بعد از اعلام نتایج انتخابات اقدام به هنجار شکنی کرده یا مرتکب جرم شوند، بر اساس قوانین و آئین نامه های موجود، وظیفه داریم جلوی آنها را بگیریم و درخواست مردم هم از ما این است که با افرادی که سبب نا امنی می شوند، برخورد کنیم.

وی عنوان کرد: به هیچ وجه با افراد خاطی در این خصوص کوتاه نخواهیم آمد.

وی با بیان اینکه همه دادستان ها در ۱۱ شهرستان استان عضو ستاد های اجرایی هستند، اظهار داشت: یک شعبه در دادسرا و یک دادگاه هم برای تسریع در رسیدگی به جرایم انتخاباتی تشکیل شده تا اگر پرونده ای در این زمینه تشکیل یا گزارشی برای ما ارسال شود، به آن رسیدگی کنیم.

دادستان انقلاب و عمومی بیرجند با بیان اینکه در انتخابات مجلس شورای اسلامی ۱۶ فقره پرونده تشکیل و در کمتر از ۱۵ روز رسیدگی شد، افزود: از همه طرفداران کاندیداها انتظار داریم تا قوانین موجود در این باره را رعایت کنند.

حجت الاسلام نسائی گفت: مسئولان نظام بدون حضور مردم هیچ کاری نمی‌توانند انجام دهند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار