خبرهای داغ:

اجرای دهمین دوره طرح رحله در ۹ شهر خوزستان

دهمین دوره طرح رحله از فردا یازدهم تیر ماه در خوزستان آغاز می شود.
کد خبر: ۹۶۱۰۵۹۷
|
۱۰ تير ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان ، مسئول شعب مؤسسه فرهنگی و قرآنی بیت‌الاحزان در خوزستان گفت :  در اجرای این طرح قرآنی که در 9 شهر خوزستان شامل شهرهای امیدیه، اهواز، آبادان، باغملک، بهبهان، دزفول، شادگان، کارون و هویزه برگزار می شود ، نوجوانان و جوانان ۱۴ تا ۲۲ ساله پسر اجرا می‌شود، طی یک دوره ۴۵ روزه علاوه بر حفظ سه جزء قرآن کریم (جزء ۳۰، جزء اول و دوم قرآن کریم)  تجوید، ترجمه و مفاهیم، تفسیر و تدبر و  موضوعات اعتقادی را فرا می گیرند.

حجت‌الاسلام میثم ساکی نوری‎‌زاده افزود :  طرح رحله از ۱۱ تیرماه در شعب مؤسسه بیت‌الاحزان آغاز می‌شود و تا ۲۵ مردادماه سال جاری ادامه دارد . هدف از اجرای  این طرح  که  تحقق ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم است کمک می‌کند افراد مستعد حفظ کل قرآن شناسایی شوند و بعدها در قالب دوره‌های حفظ یک ساله، مسیر حفظ تخصصی قرآن را طی کنند.

وی با اشاره به مغفول ماندن ظرفیت عظیم بانوان در طرح «رحله» گفت: اگر شرایط لازم برای اجرای چنین دوره‌هایی ویژه بانوان فراهم شود، حرکت به سمت تحقق مطالبه رهبر معظم انقلاب در تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن شتاب بیشتری می‌گیرد که امید است از سال ۱۴۰۴ فضای لازم برای اجرای «رحله» ویژه بانوان نیز فراهم شود.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار