خبرهای داغ:
مثبت سوژه |

از کسب مدرک دکترای ریاضی تا ارائه آموزش‌های اقتصادی به مردم در سطح مساجد

یاسر طاهری‌نسب کارآفرین نمونه بجنوردی است که با اجرای طرح اقتصاد خدامحور در مساجد موجب کارآفرینی و رونق اقتصادی در جامعه شده است.
کد خبر: ۹۶۱۰۶۳۳
|
۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۵

خبرگزاری بسیج - یاسر طاهری‌نسب کارآفرین نمونه بجنوردی است که با اجرای طرح اقتصاد خدامحور در مساجد موجب کارآفرینی و رونق اقتصادی در جامعه شده است.

 این کارآفرین بسیجی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج با اشاره به مدرک تحصیلی دکترای ریاضی خود، اظهار کرد: اغلب دوستان و هم‌دوره‌ای‌هایم جذب بانک‌ها و موسسات دولتی و خصوصی شده‌اند، اما من تصمیم گرفتم که وارد بازار و حرفه کسب و کار شوم و از این طریق، هم امرار معاش کنم و هم دست دیگران را بگیرم. 

وی افزود: فعالیت اقتصادی خود را از یک کارگاه کوچک در بجنورد با تولید محافظ خوشخواب آغاز کردم و در حال حاضر این کسب و کار را با راه‌اندازی بیش از ۲۰۰ شعبه در سطح کشور گسترش داده‌ام. 

طاهری‌نسب گفت: بجنورد در کنج ایران و در بالاترین نقطه شمال شرقی کشور قرار دارد و کانال ارتباطی استان‌های خراسان رضوی و گلستان است؛ ما در این منطقه با راه‌اندازی ۵ کارگاه، زمینه اشتغال بیش از ۵۰ کارگر به‌طور مستقیم و غیرمستقیم را فراهم کردیم.

این کارآفرین بسیجی با اشاره به اینکه مجموعه کاری وی، سعی کرده نمونه‌ای از فعالیت اقتصادی خدامحور را پیاده‌سازی کند، گفت: «اقتصاد خدامحور» یک رمز موفقیت است، کار باید برای رضای خدا صورت گیرد چرا که در اقتصاد اسلامی، هدف فقط خداست و باید خدا را در زندگی و اهدافمان همواره مد نظر قرار دهیم؛ ما باور داریم که این امر موجب رونق در کسب و کارمان می‌شود. 

این کارآفرین نمونه با تاکید بر استفاده از ظرفیت مساجد برای مباحث حوزه کارآفرینی و اشتغالزایی، عنوان کرد: بیش از ۶۰ هزار مسجد در سراسر کشور داریم که باید از ظرفیت آنها برای جذب جوانان تحصیلکرده استفاده کنیم؛ ما خبر داریم که اقدامات بسیار مثبت و سازنده‌ای در برخی مساجد پیرامون حوزه آموزش حرفه‌های مختلف به جوانان و کارآفرینی، انجام می‌شود؛ ضرورت دارد این اقدامات هرچه بیشتر توسعه پیدا کند. 

طاهری‌نسب در پایان گفت: ما خودمان نیز با راه اندازی کلاس در مساجد در دو حوزه «تولید و فروش» و «راهنمایی، مشاوره و ارائه ایده به تولیدکنندگان» اقدامات قابل توجهی را انجام داده ایم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار