خبرهای داغ:
آهکی خبر داد

اجرای ۴۵۰۰ کیلومتر شانه‌سازی و اصلاح شیب شیروانی در راه‌های همدان

همدان-مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان همدان از اجرای ۴ هزار و ۵۰۰ کیلومتر شانه سازی و اصلاح شیب شیروانی در راه‌های همدان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.
کد خبر: ۹۶۱۰۶۷۱
|
۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۵
اجرای ۴۵۰۰ کیلومتر شانه =‌سازی و اصلاح شیب شیروانی در راه‌های همدان

مهرداد آهکی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان با اشاره به نقش بسزای ایمن سازی حریم راه‌ها در کاهش حوادث رانندگی اظهار کرد: اغلب حوادث جاده‌ای ریشه در عامل انسانی داشته که در این میان خواب آلودگی، سرعت و سبقت غیر مجاز و خروج از جاده از جمله مواردی است که سهم قابل توجهی را در تصادفات جاده‌ای دارد.

وی ادامه گفت: ایمن‌سازی حریم راه باعث  ایجاد محیط عاری از موانع در حاشیه جاده می شود که در صورت خروج ناگهانی و عمدی خودرو از جاده، راه با حاشیه ایمن بخشنده بوده و از وقوع تصادفات ناگوار پیشگیری می‌شود.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان همدان افزود: طی سه ماهه نخست سال ۵ نقطه حادثه خیز در محورهای استان رفع شده و تا پایان سال به ۲۰ نقطه خواهد رسید.

وی با تاکید بر اهمیت حفظ،نگهداری و ایمن سازی حریم راه‌ها گفت: حفظ و صیانت از حریم راه‌ها جزء خط قرمز راهداری محسوب می‌شود در همین راستا از ابتدای سال جاری با ۸۱۷ مورد ساخت و سازهای غیرمجاز، دسترسی های غیرمجاز و عبور تاسیسات برخورد قانونی شده است.

آهکی در پایان گفت: طی سه ماه اول سال افزون بر ۵ هزار و ۶۰۰ عدد تابلو و علائم، ۴۶۸ مورد خاکریزی نقاط پرتگاهی،۳ کیلومتر نیوجرسی، ۵ کیلومتر روشنایی،۸۱ مورد ترانشه برداری، ۹۸ مورد پاکسازی پارکینگ حاشیه راه و... در سطح راههای استان همدان اجرا و نصب شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار