خبرهای داغ:
مسئول راویان و یادمان‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج کشور:

تمام یادمان‌های غرب کشور آماده پذیرایی از زائران هستند

جان نثار گفت: با آغاز اعزام کاروان‌های راهیان نور از اول تیرماه 1403 تا پایان شهریور، تمام یادمان‌های استان‌های آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه آماده پذیرایی از زائران هستند.
کد خبر: ۹۶۱۰۷۱۹
|
۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۵

مسئول راویان و یادمان‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج کشور در گفتگو با خبرگزاری بسیج از کرمانشاه اظهار کرد: هر ساله همزمان با سالگرد اجرای عملیات بازی دراز در اردیبهشت‌ماه برنامه افتتاحیه راهیان نور سال در یادمان و زیارتگاه بازی دراز در استان کرمانشاه برگزار می‌شود که با توجه به جریان‌سازی رسانه‌ای خوبی که در این زمینه صورت گرفته با استقبال زیاد مردم، رزمندگان و به خصوص نوجوانان و جوانان واقع شده که صعود به این ارتفاعات انجام و در پایان با سخنرانی فرماندهان دوران دفاع مقدس و روایتگری راویان زائران با شهدا عهد و پیمان می‌بندند که در این مسیر بتوانند ثابت قدم بمانند و راه پر نور آن‌ها ادامه پیدا کند.

محمّد جان‌نثار افزود: یکی از برنامه محوری که در داخل یادمان و همچنین در داخل اتوبوس‌ها انجام می‌شود بحث روایتگری راویان جهت نشر فرهنگ، معارف دفاع مقدس و معرفی شهدا و تبیین سبک زندگی و سیره آنان می‌باشد. به‌عبارتی می‌توان گفت تمام زحماتی که در حوزه راهیان‌نور  از آماده‌سازی، فضاسازی و گویاسازی یادمان‌ها تا ایاب و ذهاب و آماده‌سازی اردوگاه‌ها و... انجام می‌شود خروجی کار با راویان است تا بتوانند طبق فرموده امام خامنه‌ای مدظله‌العالی هم یاد شهدا را زنده نگه دارند هم پیام شهدا را به نسل جوان سینه به سینه منتقل کنند با هدف الگو دهی مناسب تا در این شرایط جنگ شناختی نوجوانان و جوانان بتوانند با انتخاب الگوی صحیح و درست سره را از ناسره تشخیص دهند و همچون رزمندگان شهدا در مسیر دفاع از ولایت و حفظ آرمان‌ها و ارزش‌ها و اهداف انقلاب اسلامی حرکت کنند.

جان نثار عنوان کرد: برای اینکه این مهم؛ یعنی روایتگری متقن، مستدل و به دور از غلو و تحریف و به عبارتی یک «روایت معیار» انجام شود ما هر ساله دوره‌های توانمندسازی راویان و پیشکسوتان و فرماندهان دفاع مقدس را در سراسر کشور برگزار می‌کنیم تا ضمن به روزرسانی راویان و توانمندی، آن‌ها را به سلاح روایتگری اقناعی مجهز کنیم تا در جنگ روایت‌ها آن روایت دست اول و درست به مخاطب منتقل شود. چنانچه مقام معظم رهبری در این زمینه می‌فرمایند: «این همان حرفی است که بنده همیشه‌می‌گویم: شما روایت کنید حقایق جامعۀ خودتان و کشور خودتان و انقلابتان را. شما اگر روایت نکنید، دشمن  روایت می‌کند؛ شما اگر انقلاب را روایت نکنید، دشمن روایت می‌کند؛ شما اگر حادثۀ  دفاع مقدّس را روایت نکنید، دشمن روایت می‌کند، هر جور دلش می‌خواهد؛ توجیه می‌کند، دروغ می‌گوید [آن هم]۱۸۰ درجه خلاف واقع؛ جای ظالم و مظلوم را عوض می‌کند.» (بیانات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در دیدار با پرستاران و خانواده شهدای سلامت در تاریخ ۲۱ آذر ماه 1400)

مسئول راویان و یادمان‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج کشور خاطر نشان کرد: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته سال قبل از ظرفیت رزمندگان و فرماندهان بومی منطقه و جهت هویت‌بخشی و ارج نهادن به مقام همه رزمندگان حماسه‌ساز دوران دفاع مقدس و پیشمرگان کُرد مسلمان به عنوان راویان استقراری در یادمان‌ها استفاده نمودیم و برخلاف سالیان قبل راویان استانی صرفاً به‌عنوان راوی همراه کاروان به روایتگری پرداختند که این مسأله بسیار بازتاب و خروجی خوبی داشت. امسال نیز برای اینکه بتوانیم از ظرفیت رزمندگان بومی دوران دفاع مقدس و پیشمرگان کُرد مسلمان استفاده کنیم دوره توانمندسازی فرماندهان گردان‌های خط‌شکن در استان آذربایجان غربی انجام شد و طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته این دوره نیز در دو استان کردستان و کرمانشاه با حضور فرماندهان گردان‌های خط شکن برگزار خواهد شد.

جان نثار اظهار نمود: علاوه بر برگزاری دوره‌های توانمندسازی محتواهای مورد نیاز چه به صورت مجازی در بستر کانال ایتا در قالب گروه «محتوای مدرسه راویان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و مقاومت» بارگذاری می‌شود این درحالی است که بسته کتاب کار راوی غرب کشور در 6 جلد، تمام یادمان‌ها و زیارتگاه‌ها را معرفی و رخدادها و اتفاقات دوران دفاع مقدس را بازگو و شهدای شاخص هر یادمان و منطقه عملیاتی را معرفی می‌کند. علاوه بر این 9 جلد کتاب راوی غرب و شمال غرب که توسط انتشارات فاتحان سازمان حفظ آثار بسیج به چاپ رسیده است در اختیار راویان قرار گرفته تا بنیه علمی خود را قوی کنند و بتوانند با توجه به نیاز و ذائقه مخاطب امروزی به روایت‌گری بپردازند.

وی ادامه داد: با آغاز اعزام کاروان‌های راهیان نور از اول تیرماه 1403 تا پایان شهریور، تمام یادمان‌های استان‌های آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه آماده پذیرایی از زائران است و تمام برنامه‌ریزی‌های لازم صورت پذیرفته و فضاسازی و گویاسازی یادمان‌ها انجام شده تا زائران بتوانند از وجود راویان استقراری یادمان‌ها و زیارتگاه‌ها به نحوه احسن بهره ببرند و گوهر وجود خود را در چشمه پاک شهدا صیقل دهند و با یک زیارت با معرفت با ایمان قوی‌تر و امید تازه قدم در مسیر زندگی بردارند.

مسئول راویان و یادمان‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج کشور در ادامه گفت: در این یادمان‌ها در اوج اعزام راهیان نور ویژه برنامه روایتگری با حضور راویان مطرح کشوری برگزار خواهد شد علاوه بر آن در 5 یادمان‌ دریاچه زریوار و شهدای غریب سیرانبند استان کردستان، یادمان مرصاد و پاوه استان کرمانشاه، یادمان شهید بروجردی استان آذربایجان غربی نمایشگاه کتاب و عرضه محصولات فرهنگی برپا می‌باشد.

جا نثار در پایان عنوان کرد: یکی دیگر از اقدامات فرهنگی برپایی «غرفه نقاشی کاپشن صورتی» ویژه کودکان است که جهت معرفی شهدا به زبان کودکانه این غرفه دایر می‌شود که برپایی چنین غرفه‌ای اولیت تجربه ما در یادمان‌ شهدای هویزه بود که با استقبال زیاد کودکان و خانواده‌های آنان همراه بود به همین جهت تصمیم گرفتیم چنین غرفه نیز در یادمان‌های غرب و شمال غرب برپا شود و کودکان هرچه بیشتر با سیره شهدا آشنا بشوند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار