هرگونه معامله ملکی با اتباع غیرمجاز در تایباد ممنوع شد

فرماندار تایباد از ممنوعیت هرگونه معامله ملکی با اتباع غیرمجاز و برخورد قانونی با متخلفان در این شهرستان مرزی خبر داد.
کد خبر: ۹۶۱۱۰۴۲
|
۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از تایباد، مهدی شیردل اظهار کرد: روزانه تعداد زیادی از اتباع افغانستانی به صورت قانونی از طریق مرز دوغارون وارد و یا خارج شده که تمام امور طبق روال قانونی انجام می شود اما در این میان افرادی هستند که سعی بر ورود غیرقانونی دارند و به صورت جدی با آنها برخورد شده و پس از شناسایی طرد می شوند.

وی افزود: درخصوص افرادی که به صورت غیرمجاز وارد شهرستان می شوند طی جلسات متعددی که با دستگاههای نظارتی برگزار شده بر عدم ارائه خدمات به اتباع غیرمجاز تاکید شده و با متخلفان برابر قانون برخورد خواهد شد.

شیردل با تاکید بر این امر که هرگونه معامله شامل اجاره واحد مسکونی، خرید و فروش از سوی مشاوران املاک با اتباع غیرمجاز در این شهرستان ممنوع اعلام شده و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد توضیح داد: متاسفانه برخی از صاحبخانه ها اقدام به انعقاد قولنامه داخلی با اتباع غیرمجاز کرده که پس از شناسایی با مالک و مشاور املاک مربوطه به عنوان متخلف برخورد می شود.
وی عنوان کرد: در همین راستا نظارت ها، بازرسی و گشت های مشترک در سطح شهرستان افزایش یافته و چنانچه موردی گزارش شود بدون درنگ با عاملان آن برخورد قانونی می شود.

فرماندار تایباد اعلام کرد: نیروهای امنیتی، نظامی و انتظامی برای برقراری نظم و امنیت در این شهرستان مرزی به صورت شبانه روز تلاش می کنند و از مرزنشینان خواستاریم برای تثبیت این امنیت درصورت مشاهده هرگونه معامله رسمی یا غیررسمی افراد با اتباع غیرمجاز موارد را بلافاصله گزارش دهند.

مشهد بعد از تهران دارای بیشترین شمار مهاجران خارجی است و نزدیک به ۴۰۰ هزار تبعه خارجی دارای مدارک شناسایی و اقامت شامل کارت آمایش، گذرنامه، گذرنامه خانواری و برگه سرشماری هستند که مشخصات آنها در سامانه "سیام" وزارت کشور ثبت شده است و به عنوان اتباع قانونی در مشهد اقامت دارند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار