افزایش ۴۰۰ درصدی مدرسه سازی در خراسان رضوی/ خیران تایبادی در رفع محرومیت کارنامه درخشانی به یادگار گذاشته اند

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: مدرسه سازی با یک هزار و ۶۵۰ میلیارد تومان در استان افزایش ۴۰۰ درصدی را در بر داشته است.
کد خبر: ۹۶۰۴۴۶۷
|
۱۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از تایباد، سیدامیر شوشتری در چهارمین همایش خیرین مدرسه ساز که امروز 17 خردادماه با تجلیل از ۳۵ مدرسه ساز  و مدرسه یار در تایباد برگزار شد اظهار کرد: طرح مولد سازی یکی از مهترین برنامه های اجرا شده در دولت سیزدهم بود که توانست نقش بسیاری در جبران کمبود فضاهای آموزشی خراسان رضوی ایفا کند.
وی افزود: اجرای طرح رتبه بندی معلمان که بیش از ۱۲ سال در انتظار اجرا مانده بود با توجه ویژه شهید جمهور به حوزه آموزش و پرورش در دولت سیزدهم اجرا شد .
خیران تایبادی در رفع محرومیت کارنامه درخشانی به یادگار گذاشته اند
عثمان سالاری؛ نماینده مردم شهرستانهای تربت جام، تایباد، باخرز و صالح آباد نیز در این همایش اعلام کرد: مشارکت خیران شهرستان مرزی تایباد در تمام حوزه های محرومیت زدایی به ویژه سنگر علم و دانش در کنار اقدامات دولت مثال زدنی است و در این حوزه از خود کارنامه درخشانی به یادگار گذاشته اند.
وی امنیت پایدار را در این شهرستان مرزی مرهون تلاش شبانه روزی نیروهای مسلح با هم یاری مرزنشینان اعلام کرد و توضیح  داد: رفع محرومیت در این خطه مرزی نیازمند توجه دولت در همه بخشها شامل اشتغال، آموزش، اقتصاد و... است.
سالاری بیان کرد: تفاهمنامه ساخت ۲ فضای آموزشی خیرساز با ۱۲ کلاس درس و اهدای هزار متر مربع زمین در روستای خیرآباد و ساخت فضای آموزشی با ۶ کلاس درس در روستای "پشته" در چهاردهمین همایش خیرین مدرسه ساز تایباد، به امضاء رسید.
بهره برداری از ۲۹فضای آموزشی در تایباد طی سه سال گذشته
مهدی شیردل، فرماندار تایباد عنوان کرد: طی سه سال گذشته ۲۹ فضای آموزشی در مناطق شهری و روستایی این شهرستان مرزی کلنگ زنی و افتتاح شده  که بیش از ۵۰ درصد آن توسط خیرین انجام شده است.

وی افزایش سطح خدمات آموزشی، تعلیم و تربیت را یکی از مهمترین برنامه های دولت سیزدهم برشمرد و بیان کرد: ساخت ۱۴۹ کلاس درس در شهرها و روستاهای این شهرستان که بخشی از آن در حال احداث و بخشی به بهره برداری رسیده است هدیه ماندگار دولت شهید جمهور بشمار می رود.
شیردل نقش خیران مدرسه ساز در تایباد را بسیار موثر معرفی کرد و گفت: به رغم این که تایباد در یکی از مناطق محروم و مرزی کشور قرار گرفته است، همت بلند خیرین مدرسه ساز این شهرستان توانسته کمبود فضاهای آموزشی را به حداقل برساند و این نیک اندیشان در این راستا همچنان در حال سبقت گرفتن از یکدیگر هستند.
وی خاطرنشان کرد: اکنون در کنار سایر طرح‌های خیرساز شهرستان، از سوی موسسه خیریه خادمین علی ‏ابن ابی‏ طالب ( ع ) سه فضای آموزشی در قالب ۱۸ کلاس درس در روستاهای "پساوه"، محسن آباد و "کرات" این شهرستان در حال ساخت است که برای بهره برداری نهایی از این مکان های آموزشی افزون بر ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار