خبرهای داغ:
رئیس دانشگاه فرهنگیان استان قزوین؛

مجموعه فرایند ارزیابی در دانشگاه فرهنگیان منجر به انتخاب بهترین‌ها خواهد شد

مجموعه فرایند ارزیابی در دانشگاه فرهنگیان منجر به انتخاب بهترین‌ها خواهد شد
 مشهدی عنوان کرد: مجموعه فرایند ارزیابی که در مورد داوطلبان صورت می‌گیرد به گونه‌ای است که منجر به انتخاب بهترین‌ها خواهد شد.
کد خبر: ۹۶۱۱۳۷۵
|
۱۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۴

قزوین_ دکتر حمیدرضا مشهدی رئیس دانشگاه فرهنگیان استان قزوین در گفتگو با خبرنگار بسیج گفت: فرایند ارزیابی داوطلبان ورود به دانشگاه فرهنگیان در سطح استان‌ها در حال برگزاری است؛ امسال با استقبال خوب داوطلبان کنکور در اولین آزمون اختصاصی دانشگاه فرهنگیان مواجه بودیم؛ امسال برای اولین بار دانشگاه فرهنگیان کنکور اختصاصی و مجزا برگزار کرد که نشان دهنده اهمیت و تخصصی بودن فرایند جذب در این دانشگاه است.

وی افزود: بعد از برگزاری کنکور آن عده از فراگیران و داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته فرهنگیان شدند نسبت به انتخاب رشته اقدام کرده و بعد از آن هم اسامی افرادی که مجاز به مصاحبه یا ارزیابی شده، اعلام می ‌گردد؛ در حقیقت این سومین مرحله پالایش است که از تعداد داوطلبانی که تقریبا به ۸۰۰ هزار نفر در کنکور اختصاصی دانشگاه فرهنگیان می رسد به جمعیت حدوداً ۸۵ هزار نفر رسیده ایم که مراحل ارزیابی و مصاحبه را طی می‌کنند و به ازای هر یک نفر ظرفیت برای پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان سه نفر به مصاحبه دعوت می‌شوند که قاعدتاً از این جمع از هر سه نفر یک نفر پذیرفته خواهد شد.

دکتر مشهدی عنوان کرد: برخلاف سال‌های قبل که روند مصاحبه یک روند سنتی بود و با یک روندی که ایراداتی در آن وجود داشت بحث ارزیابی صورت می‌گرفت؛ امسال این مصاحبه‌ها به شکل جدیدی که عمیق‌تر و دقیق‌تر است صورت می‌گیرد؛ در این فرایند جدید مصاحبه، ارزیابانی که از قبل تربیت شده و آموزش دیده و دوره‌های مختلف را طی کرده‌اند نسبت به مشاهده، ثبت، طبقه‌بندی و ارزیابی شرایط داوطلبان اقدام می‌کنند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان قزوین ادامه داد: در این مرحله از ارزیابی که حدود ۱۵ روز طول خواهد کشید ما در استان قزوین میزبان ۲ هزار نفر برای مصاحبه هستیم حتی افرادی که بومی هستند و استان‌های دیگر را انتخاب نموده‌اند نیز در قزوین مصاحبه خواهند شد و در حقیقت مصاحبه‌ها به شکل بومی انجام می‌شود.

 وی تصریح کرد: در روند ارزیابی‌های جدید که بر اساس مدل شایستگی ارزیابی وجود دارد به این صورت است که داوطلبان در این مدل شایستگی در شرایطی قرار می‌گیرند که در آن شرایط و موقعیت باید عملکرد مناسب داشته باشند که این عملکرد هم گفتاری، نوشتاری و هم حرکتی است.

دکتر مشهدی تشریح کرد: این کاری که در بحث دانشجویان و داوطلبان دارد صورت می‌گیرد منطبق بر تجربیاتی است که در مورد انتخاب مدیران هم مورد استفاده قرار می‌گیرد و مجموعه فرایند ارزیابی که در مورد داوطلبان صورت می‌گیرد به گونه‌ای است که منجر به انتخاب بهترین‌ها خواهد شد و از طرفی شائبه‌ای که ممکن است در مورد دخالت ارزیابان در فرایند مصاحبه ایجاد شود را به شدت کمرنگ و حذف می‌کند.

 وی اضافه کرد: اگر استرسی در حالت سنتی در فراگیران وجود داشت در این شیوه جدید حذف شده است و فرایند مصاحبه حدود ۴ الی ۵ ساعت برای هر فرد طول می‌کشد و بعد از جمع‌بندی نتایج ارزیابی در کنار فرایند گزینش نتایج به سازمان سنجش ارسال و با تلفیقی از نمره‌ای که فرد در کنکور کسب کرده و نمره‌ای که در مصاحبه در مجموعه ارزیابی کسب نموده، فرد نهایی قبول شده اعلام می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم این شیوه جدید منجر به جذب دانشجویان بهتر در دانشگاه فرهنگیان بشود و جذب دانشجویان بهتر منجر به تحول خوبی در آموزش و پرورش برای تربیت دانش آموزان متناسب با نیازهای جامعه گردد. 

 

انتهای پیام/۱۰۰۴

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار