مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان

تامین زمین برای ۵۷ هزار نفر از واجدین شرایط

حافظی گفت: تاکنون تعداد واجدین شرایط حدود 57 هزار نفر هستند که پول را هم واریز کردند و برای همه این افراد تامین زمین شده است.
کد خبر: ۹۶۱۱۴۰۴
|
۱۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان، رضا حافظی مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان  در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان به‌ویژه شهید آیت‌الله رئیسی، رئیس جمهور شهید گفت: قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده و قانون جهش تولید ملی مسکن دو موضوعی بود که در دولت سیزدهم با جدیت پیگیری شد.

وی افزود: گرانی مسکن و گرانی اجاره‌بها دارای تبعات منفی بود که به دلیل عدم ساخت مسکن از دولت قبل در استان و کشور ایجاد شد و تبعات منفی‌تر آن عدم ازدواج و تشکیل خانواده و سایر مشکلات برای جامعه بود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان گفت: 128 هزار و 180 نفر سهمیه شمال استان کرمان برای طرح نهضت ملی مسکن بوده است که تاکنون 250 هزار نفر ثبت نامی در استان کرمان داشتیم.

این مقام مسيول گفت:  14 هزار هکتار پیشنهاد اراضی برای الحاق به محدوده شهرها داده شد که 2 هزار و 547 هکتار تاکنون الحاق شده و هزار و 60 هکتار در دست اقدام برای الحاق است که این روند ادامه دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان ادامه داد: تاکنون تعداد واجدین شرایط حدود 57 هزار نفر هستند که پول را هم واریز کردند و برای همه این افراد تامین زمین شده است.

حافظی گفت:  حدود 35 درصد اعضایی که در سطح استان در این طرح ثبت‌نام کردند، در شهر کرمان هستند.

وی با بیان اینکه برای اجرای این طرح 53 سایت زمین در حال آماده‌سازی است، گفت: برای شهر کرمان نیز دو سایت طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای همجوار در حال آماده‌سازی است؛ بعد از مرحله واگذاری زمین نیاز است که مردم همکاری کنند و در پرداخت سهم آورده و همچنین دریافت تسهیلات بانکی در نظر گرفته شده همکاری داشته باشند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان بیان کرد: می‌طلبد بانک‌ها در پرداخت تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن همکاری بهتری داشت باشند تا هر چه سریع‌تر این طرح را که دغدغه مردم است به نتیجه برسد.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه راه‌ها در سه سال گذشته، گفت: 19 کیلومتر جاده در سال 1401، 24 کیلومتر در سال 1402 و 26 کیلومتر در سال 1403 به نتیجه رسیده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار