خبرهای داغ:
رئیس انجمن تعزیه استان قزوین؛

آیین سنتی تعزیه‌خوانی در تئاتر شهر قزوین اجرا می شود

آیین سنتی تعزیه‌خوانی در تئاتر شهر قزوین اجرا می شود
اسلامی از برگزاری آیین سنتی تعزیه‌خوانی به مدت ۱٠ شب در مجموعه تئاتر شهر قزوین همزمان با شروع ماه محرم خبر داد.
کد خبر: ۹۶۱۱۹۸۸
|
۱۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹

قزوین_ حشمت الله اسلامی در گفت‌وگو با بسیج، از اجرای مراسم تعزیه‌خوانی به مناسبت ماه محرم و شروع ایام سوگواری سالار شهیدان امام حسین(ع) در قزوین خبر داد و بیان کرد: انجمن تعزیه استان قزوین با فرارسیدن ماه محرم تصمیم دارد تا در مجموعه تئاتر شهر قزوین واقع در بوستان ملت اقدام به برگزاری مراسم تعزیه‌خوانی کند.

وی افزود: با هماهنگی انجام شده مراسم تعزیه‌خوانی و عزاداری حضرت سیدالشهدا از روز شنبه ۱۶ تیر ماه در مجموعه فرهنگی و هنری تئاتر شهر قزوین آغاز شده و به مدت ۱٠ شب تا ۲۵ تیر ماه ادامه دارد که هر شب پس از نماز مغرب و عشاء اجرا می‌شود.

رئیس انجمن تعزیه استان قزوین تصریح کرد: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته به تریتب در طول این ۱٠ شب اجرای مراسم تعزیه حضرت شاهچراغ برادر امام رضا(ع)، تعزیه فضل و فتاح، تعزیه حضرت فاطمه زهرا(س)، تعزیه حربن یزید ریاحی، تعزیه شهادت حضرت مسلم بن عقیل، تعزیه شهادت دو طفلان مسلم، تعزیه حضرت قاسم بن حسن(ع)، تعزیه حضرت علی اکبر(ع)، تعزیه آقا ابوالفضل العباس(ع) پرچدار کربلا و در روز پایانی هم تعزیه شهادت سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) برگزار می‌شود.

این مسوول عنوان کرد: همچنین بنا داریم تا در ماه صفر، ایام اربعین حسینی طبق سنوات گذشته در محوطه چهلستون قزوین مراسم عزاداری و تعزیه‌خوانی را برای عاشقان و دلدادگان حسینی اجرا کنیم. 

اسلامی خاطرنشان کرد: انجمن تعزیه استان قزوین وظیفه خود می‌داند تا آیین سنتی تعزیه خوانی را تا جایی که مقدور است در سطح استان برگزار کند البته امسال مراسم تعزیه‌خوانی با شور و حال بیشتری شروع شده است.

رئیس انجمن تعزیه استان قزوین در پایان تاکید کرد: همه تعزیه‌خوانان ملزم به رعایت مقررات مربوط به شئونات اسلامی هستند که البته این امر را به حق وظیفه و تکلیف خود دانسته و بر انجام آن تاکید دارند.

 

پایان پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار