خبرهای داغ:
نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی؛

 کتابخانه های عمومی پایگاهی مهم برای فعالیت های اجتماعی هستند

 کتابخانه های عمومی پایگاهی مهم برای فعالیت های اجتماعی هستند
سالار آبنوش، بر اهمیت نقش کتابخانه های عمومی به عنوان پایگاه مهم فعالیت های اجتماعی فرهنگی مذهبی و آموزشی تاکید کرد.
کد خبر: ۹۶۱۲۲۳۰
|
۱۸ تير ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۱

قزوین_ به گزارش بسیج، فاطمه محمدبیگی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان با حضور در دفتر سالار آبنوش (ولایت مدار) در رابطه با اقدامات و فعالیت های کتابخانه های عمومی استان صحبت و راهکارهای افزایش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی را بررسی کردند.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی در این گفتگو کتابخانه های عمومی را از مراکز مهم فرهنگی در کشور و از ارگان های اثرگذار دانست که نقش بسیاری در آموزش و توسعه دانش ایفا می کنند.

سالار آبنوش با بیان اینکه امروز کتابخانه های عمومی ما باید جامعه بویژه جوانان و نوجوانان را به سمت جایگاه واقعی خود و بسوی کمال هدایت کنند، اقدامات مجموعه نهاد کتابخانه های عمومی را حاکی از نگاه امید بخش به موضوعات فرهنگی و آینده کشور در حوزه فرهنگی دانست.

وی اضافه کرد: آینده کشور در دست نخبگان و قشر فرهیخته جامعه است و پرورش نسل تحصیلکرده و نخبه مستلزم داشتن امکانات و فضاهای مطالعاتی است و نمایندگان مجلس شورای اسلامی با حمایت و پشتیبانی از این نهاد فرهنگی، می توانند نقش مهمی در توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی در کشور داشته باشند.

این نماینده مجلس بر لزوم حمایت مجلس شورای اسلامی از مطالبات کتابداران تأکید کرد و گفت: عرصه فرهنگ بخصوص کتابداران نیازمند حمایت هستند تا بتوانند خدمات بیشتر و بهتری به مردم کشور عزیزمان ارائه کنند. نمایندگان در مجلس هم باید تمام توان خود را در حمایت های مالی و افزایش بودجه کتابخانه های عمومی و اصلاح قانون تأسیس نهاد کتابخانه های عمومی کشور به کار گیرند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قزوین نیز در این جلسه گفت: یکی از دغدغه‌های کتابداران در حال حاضر، حل مشکلات حقوقی و معیشتی است و این مطالبه را از نمایندگان مجلس شورای اسلامی داریم که ضمن تصویب طرح اصلاح قانون تأسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، مشکلات معیشتی این عزیزان عرصه فرهنگ‌ را نیز مرتفع سازند.

فاطمه محمدبیگی ضمن ارائه گزارشی از اقدامات و فعالیت های کتابخانه های عمومی اظهار داشت: امروزه کتابخانه ها به عنوان دانشگاه های اجتماعی مکانی مهم و اثرگذار در جامعه به شمار می روند که می توانند در امور تربیتی نقشی تعیین کننده داشته باشند.

وی افزود: از جمله اقداماتی که طی سال های اخیر در راس برنامه های نهاد کتابخانه ها قرار گرفته، بحث بازطراحی کتابخانه های قدیمی است که موجب شده بهترین استفاده از فضاهای موجود صورت پذیرد.

محمدبیگی خاطرنشان کرد: کتابخانه عمومی امام خمینی (ره) قزوین با موفقیت انجام شده و در حال حاضر نیز کتابخانه های عارف قزوینی و علامه رفیعی نیز در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قزوین در پایان ضمن تشکر از همراهی و همدلی نمایندگان مجلس با کتاب و کتابخوانی، لوح تبریک آقای مهدی رمضانی دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور را برای حمایت از کتابخانه ها به ایشان اهدا کرد.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار