امام حسین (ع) بزرگ احیاگر امر به معروف و نهی از منکر است

مبلغ دینی در سرخه گفت: هدف از قیام امام حسین (ع) آماده سازی جامعه جهت ظهور حق واصلاح امت جدش رسول الله و پیاده سازی امر به معروف و نهی از منکر بود.
کد خبر: ۹۶۱۲۲۸۹
|
۱۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از سرخه، همزمان با فرارسیدن ماه محرم، ماه عزاداری سید و سالار شهیدان امام حسین (ع)، مراسم سخنرانی با حضور حجت الاسلام والمسلمین دیانی مبلغ دینی در نمازخانه ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان سرخه برگزار شد.

دیانی با بیان اینکه دهه اول ماه محرم دهه ی امر به معروف و نهی از منکر است، اظهار کرد: شعار این دهه نهضت حسینی و گفتمان زینبی است و باید با همه توان در جهت نهادینه کردن فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر کوشش کنیم.

او افزود: اول محرم، آغاز سال 1431 هجری قمری است. این روز به مناسبت شروع ایام سوگواری حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع)، بزرگ احیاگر امر به معروف و نهی از منکر، ابتدای دهه احیای این فریضه الهی نامگذاری شده است.

مبلغ دینی با اشاره به آیات سوره العصر گفت: اوج این سوره توصیه به حق و توصیه به صبر است. یعنی مؤمنین باید سیری را طی کنند تا به جایی برسند که در جامعه پذیرش تواصی به حق و صبر پیدا شود. (بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ *وَالْعَصْرِ *إِنَّ الْإِنْسَانَ لَفِي خُسْرٍ *إِلَّا الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْر)ِ

دیانی تصریح کرد: هدف از قیام امام حسین (ع) آماده سازی جامعه جهت ظهور حق  واصلاح امت جدش رسول الله  و پیاده سازی امر به معروف و نهی از منکر بود.

او خاطرنشان کرد: امام حسین (ع) در وصیت نامه‌اش خطاب به محمد حنفیّه فرمود: «هدف من از قیام امر به معروف و نهی از منکر است.» در زیارتنامه‌های مربوط به امام حسین (ع) از جمله زیارت وارث می خوانیم: «شهادت می‌دهم که تو (امام حسین (ع)) نماز را بپا داشتی، زکات را پرداختی و امر به معروف و نهی ازمنکر کردی و تا هنگام شهادت از خدا و رسولش اطاعت کردی».

ارسال نظرات
پر بیننده ها