بیانیه سازمان بسیج جامعه زنان استان همدان به مناسبت هفته حجاب و عفاف

همدان- سازمان بسیج جامعه زنان استان همدان به مناسبت فرا رسیدن هفته حجاب و عفاف بیانیه‌ای صادر کرد.
کد خبر: ۹۶۱۲۳۶۳
|
۱۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سازمان بسیج جامعه زنان استان همدان به مناسبت فرا رسیدن هفته حجاب و عفاف بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده ست:

بسم الله الرحمن الرحیم

حجاب حقیقتی است که به تنهایی حریف تمام شجاعت فرهنگ غربی است؛ حجاب وقار است، متانت است، ارزشگذاری زن است، سنگین شدن کفه‌ی آبرو و احترام اوست، این را باید خیلی قدر دانست و از اسلام باید به خاطر مسئله حجاب تشکر کرد این جزو نعمتهای الهی است. امام خامنه‌ای (مدظله العالی)

حجاب و عفاف، دو گوهر گرانبهایی است  که در کنار یکدیگر، زینت بخش زن مسلمان هستند. حجاب، تجلی بیرونی عفاف و پاکدامنی است و عفاف، روح حجاب و جان مایه آن.

زنی که این دو گوهر را در وجود خود پرورش می دهد، بی شک مرواریدی گرانبها در صدف حیا و عفت است که ارزش و قدر او بر هیچ کس پوشیده نیست.

یکی از لوازم تحقق کامل اسلام در کشورمان داشتن نگاه تمدن ساز به مسئله زن است که اگر این نگاه هم در زنان و هم در مردان تصحیح شود و الگوی سوم زن در جامعه پیاده شود، زن و مرد، هر دو می‌توانند با حضور بر اساس شایستگی‌های خود در جایگاه‌های مختلف، ایران را برای رساندن به تمدن اسلامی یاری دهند؛ چرا که بدون اصلاح این نگاه به بیان رهبر انقلاب، اسلام ما اسلام نیمه کاره خواهد بود.

هرگاه سخن از کنشگری زنان به میان می آید، در اکثر کشورهای دنیا، زنانی را تصویر می کنند که تحصیلات عالی کسب کرده اند و همزمان در چندین نهاد و واحد شغلی مشغولند و در میان جمعیتی شناخته شده‌اند، اما زنان امروز غزه، تصویری نوین از زن مسلمان اجتماعی و کنشگر را به دنیا مخابره کرده اند که داشتن تحصیلات یا شغل در مقابل توان آن‌ها در حفظ نسل های حامی و مبارز مقاومت بی‌معنا می‌شود. زنانی که با تمام توان، مردان سرزمین فلسطین را به حفظ خاک وا می‌دارد و حتی تصویر گریه و فریادش در مقابل از دست دادن خانواده نیز به جای انفعال، از او نماد استقامت و شکوه می‌سازد.

حجاب، علاوه بر اینکه در اندیشه دینی ما مورد تأکید و وفاق همه مراجع، علماء و اندیشمندان متعهد است، در هویت فرهنگی و تاریخی ما نیز ریشه‌ عمیقی دارد و در حوادثی چون حادثه گوهرشاد، خون‌های بسیاری در حفظ و صیانت از آن ریخته شده است. از این رو باید در محافظت از این میراث دینی و هویتی، قاطعانه، عالمانه و مستمر گام برداشت.

ما زنان مومن و انقلابی ایران اسلامی، از زنان و دختران آزاداندیش این مرز و بوم می‌خواهیم برای خنثی کردن توطئه‌های فرهنگی دشمن، با تداوم رعایت پوشش عفیفانه دختر مسلمان ایرانی، بار دیگر الگویی بی بدیل از هویت ملی و دینی خود را به جهان تشنه معنویت هدیه کنند.

خواهرم در روزگاری که تمام امید دشمن از بیـن بـردن حجاب توست؛ تو همچنان پاک بمان، تو امیدش را ناامید کن، بگذار از حجابت بیشتر از اسلحه بترسد.این حجــاب و حیا اسلحه توست امروز بی حجابی هنر نیست و بی حجاب شجاعت نیست، امروز کسی که محجبه است و به چادر مشکی خود افتخار می کند دارای شجاعت، هنر و مهارت زیستن انسانی در کمال و وقار را دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها