حجت‌الاسلام حسینی‌نیاز:

تعلقات و ترس زبان‌های حکام عربی را در برابر جنایات اسرائیل در غزه بسته است

همدان-امام جمعه شهر جورقان گفت: تعلقات و ترس کوفیان را در زمان امام حسین(ع) زمینگیر کرد، امروز نیز با همه جنایت‌هایی که اسرائیل در غزه می‌کند، تعلقات و ترس دست و زبان‌های حکام عربی را بسته است.
کد خبر: ۹۶۱۴۱۹۰
|
۲۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت‌الاسلام سیدمحمد حسینی‌نیاز در آخرین روز از مراسم عزاداری کارکنان سپاه انصارالحسین (ع) اظهار کرد: چرا گفته می‌شود کوفه وفا ندارد، مگر دیگر شهرها همچون مکه، شام، مدینه و..  وفا داشتند و امام را یاری کردند؛ این درحالی است که بیشترین و بهترین یاران امام حسین(ع) در کربلا، اهل کوفه بودند، تنها اهل کوفه بودند که برای امام زمان خود نامه نوشتند و گفتند امام زمان بیا به شهر ما، کوفه بوده که ۲۰۰ سال مرکز تشیع بوده، بعد از شهادت امام حسین(ع) هم این کوفیان بودند که به خونخواهی امام برخاستند.

وی گفت: اما اینکه گفته می‌شود کوفه وفا ندارد، یکی به این دلیل است که از کوفه انتظار بیشتری می‌رفت چون طعم ولایت‌پذیری و دوری از ولایت را چشیده بودند.

امام جمعه شهر جورقان عنوان کرد: در زمان کنونی هم این مسائل بار دیگر در زندگی‌های ما تکرار می‌شود، و در بزنگاه‌ها هم ممکن است پای ما بلغزد، برای امام زمان خود دعا می‌کنیم و از امام زمان خود می‌خواهیم ظهور کند اما ممکن است در زمان ظهور پای ما لغزیده و پشت امام را خالی کنیم.

وی افزود: دلیل دیگر اینکه، تعلقات و ترس کوفیان را زمینگیر کرد، همانطور که در زمان کنونی می‌بیینم با همه جنایت‌هایی که اسرائیل در غزه می‌کند، حکام عربی زبان‌های خود را بسته‌اند آیا به غیر این است که تعلقات و ترس دست آنها را بسته است.

حسینی‌نیاز خاطرنشان کرد: بحث بعدی نیز، جهل و ندانستن است، در شام تبلیغات بسیار بود و از آنها نمی‌شد انتظار داشت نگاه درستی به مسائل روز داشته باشند ولی در کوفه‌ای که محافل شیعی در هر کوی و برزن برپا بود، بصیرت بالاتری انتظار می‌رفت و از ما مذهبی‌ها همین انتظار می‌رود که با پای منبر و هیئت هستیم، بصیرت بالاتری پیدا کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها