حجت‌الاسلام غلامی:

برگزاری مراسم عزاداری ایام محرم در ۲۴۰۰ نقطه از دارالمومنین همدان/ رویکرد سازمان تبلیغات در محرم سال جاری گفتمان مقاومت است

همدان-سرپرست سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان از برگزاری مراسم عزاداری ایام محرم در بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ مکان در دارالمومنین همدان خبر داد.
کد خبر: ۹۶۱۲۸۶۸
|
۲۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۷

حجت‌الاسلام رضا غلامی روشن در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان اظهار کرد: مراسم عزاداری ایام محرم در دارالمومنین همدان در بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ مکان از جمله مساجد، امامزاده‌ها، حسینیه‌ها، تفرجگاه‌ها، مناطق توریستی و فضای باز با محوریت هیئات حسینی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از رسالت‌های سازمان تبلیغات اعزام مبلغ و سخنران است، عنوان کرد: در دهه اول محرم تعداد یک هزار و ۲۰۰ مبلغ به سراسر استان اعزام شده‌اند که برآورد می‌شود ۴۳ هزار نفر روز اعزام شوند و محتواهای محرمی ارائه دهند.

سرپرست سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه رویکرد سازمان تبلیغات در محرم سال جاری گفتمان مقاومت است، تصریح کرد: با توجه جنایت‌هایی که در دنیا رخ دادن است امروز جبهه مقاومت فقط غزه نیست و همانطور امام حسین (ع) فرمود «هیهات من الذله» هیئات، حسینیه‌ها و تکایا، منبر ما باید محور گفتمان مقاومت شوند.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه دانشجویی که در آمریکا نشسته در نقطه درست از تاریخ ایستاده است، ابراز کرد: طرفداری از جبهه حق با توجه به اینکه جمله «کل یوم عاشورا و کل عرض کربلا» باید خودمان را در جبهه حق تعریف کنیم و گفتمان ما باید با محوریت قرآن باشد.

غلامی در تشریح برنامه‌های محرم با بیان اینکه برنامه‌های متنوعی ویژه اقشار مختلف در نظر گرفته شده است، گفت: ایستگاه‌های صلواتی کودکان و نوجوانان، تجمع جوانان پسر نسل حسینی، تجمع دختران حسینی و مادران زینبی کاروان گروه سرود نسل حسینی در محلات و محیط های آپارتمان نشین از جمله برنامه‌های این ماه است.

وی با اشاره به برگزاری مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) در اولین جمعه ماه محرم و بیان اینکه برنامه‌های تبیینی در مراسم شیرخوارگان درنظر گرفته شده‌است، مطرح کرد: اجرای نمایش‌های خیابانی با محور مقاومت، محافل روایتگری نهضت عاشورا، مراسم چهارپایه خوانی در بازارها، مراسم عزاداری در بیت شهدا تا پایان ماه صفر، مراسم عزاداری دانش آموزان در منزل معلمین دارای فرزند شهید در سراسر استان از دیگر برنامه‌های اجرایی در این ایام است.

سرپرست سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه تعزیه خوانی که در چندسال اخیر مورد اقبال نسل جوان قرار گرفته در محلات شهری و روستائی اجرا می‌شود، افزود:  برپایی ایستگاه های ماشین نویسی با محوریت فضا سازی شهری بوی محرم و شعار محوری سال و برگزاری مراسم هیئت دانش آموزی با مدیریت دانش آموزان از دیگر برنامه‌های محرم است.

وی با اشاره به اینکه در راستای ترویج روضه های خانگی تلاش شده است و طرح هر خانه یک پرچم در حال اجرا است، خاطرنشان کرد: تهیه بسته های محتوایی محوری ویژه مبلغین و مادحین، برگزاری محافل شب شعر عاشورایی نیز از برنامه‌های ایام محرم است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها