ابعاد واقعه عاشورا برای نسل جوان تبیین شود

مسؤول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه استان سمنان گفت: وظیفه ماست که با جهاد تبیین و روشنگری، ابعاد مختلف واقعه عظیم عاشورا را برای نسل جوان تبیین کنیم و آن‌ها را با درس‌ها و عبرت‌های عاشورا آشنا کنیم.
کد خبر: ۹۶۱۲۶۲۱
|
۲۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحسن حسینی‌دیباجی، مسؤول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان صبح امروز به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم در جمع پایوران و سربازان در حسینیه شهدای گمنام سپاه استان سمنان با اشاره به واقعه عظیم عاشورا و رشادت‌ها و ایثارگری‌های امام حسین (ع) و یاران باوفایش، اظهار کرد: ماه محرم، ماه حزن و اندوه، اما درعین‌حال ماه درس‌ها و عبرت‌ها است؛ عاشورا، حماسه‌ای جاودان در تاریخ بشریت است که درس‌های بزرگی برای همه انسان‌ها در همه زمان‌ها و مکان‌ها دارد.
وی با تأکید بر ولایت‌مداری اصحاب امام حسین (ع) به عنوان یکی از مهم‌ترین درس‌های عاشورا گفت: اصحاب امام حسین (ع)، عاشقان حقیقی ولایت و امامت بودند که با جان و دل، مطیع اوامر الهی و رهبر خود بودند، آن‌ها با فداکاری و جان‌فشانی خود، درس وفاداری به ولایت را به همه انسان‌ها آموختند.
مسؤول نمایندگی ولی‌فقیه سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان به ضرورت جهاد تبیین و روشنگری در خصوص ابعاد مختلف واقعه عاشورا اشاره کرد و گفت: امروز دشمنان اسلام و انقلاب با ترفندهای مختلف، سعی در تحریف واقعه عاشورا و کم‌رنگ کردن پیام‌های آن دارند و وظیفه ماست که با جهاد تبیین و روشنگری، ابعاد مختلف این واقعه عظیم را برای نسل جوان تبیین کنیم و آن‌ها را با درس‌ها و عبرت‌های عاشورا آشنا کنیم.
وی با بیان اینکه عاشورا، مظهر ظلم‌ستیزی و مبارزه با استکبار است، خاطرنشان کرد: امام حسین (ع) با قیام خود، به همه انسان‌ها درس شجاعت و ایستادگی در برابر ظلم و ستم را آموخت، ما نیز باید با الگوبرداری از این امام همام، برابر ظلم و ستم استکبار جهانی بایستیم و از حقوق مظلومان دفاع کنیم.
دیباجی با تأکید بر اهمیت استفاده از فرصت ماه محرم برای خودسازی و تهذیب نفس، افزود: ماه محرم، فرصتی مغتنم برای خودسازی و تهذیب نفس است؛ باید از این ماه عزیز نهایت استفاده را ببریم و با تأمل در فلسفه قیام امام حسین (ع) و یاران باوفایش، مسیر زندگی خود را به سوی سعادت و رستگاری رهنمون کنیم.
ارسال نظرات