خبرهای داغ:
معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی:

زدودن حجاب از زن مسلمان از مؤلفه‌های مهم جنگ فرهنگی دشمنان بود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی گفت: در دوران پهلوی یکی از مؤلفه‌های مهم جنگ فرهنگی دشمنان، زودن حجاب از زن مسلمان بود. 
کد خبر: ۹۶۱۲۷۲۴
|
۲۱ تير ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، سید محمدرضا طالبی معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی در ستاد عفاف و حجاب استان با گرامیداشت هفته امر به معروف و نهی از منکر، اظهار کرد: امام حسین(ع) هدف از قیام خود را دو موضوع مهم احیای دین جدشان رسول الله و فریضه امر به معروف و نهی از منکر بیان فرمودند.

وی ادامه داد: دهه امر به معروف و نهی از منکر از ۱۷ تیر ماه و همزمان با آغاز ماه محرم شروع شده و تا عاشورای حسینی ادامه دارد.

معاون استاندار با اشاره به ۲۱ تیرماه سالروز قیام خونین مردم ایران علیه کشف حجاب در واقعه مسجد گوهرشاد، افزود: شورای فرهنگ عمومی کشور ۲۱ تیرماه را روز عفاف و حجاب نامگذاری کرده است.

طالبی با اشاره به تلاش‌های دشمن برای تغییر در انقلاب و نظام اسلامی، تصریح کرد: در دهه اول انقلاب به سمت جنگ سخت و نیمه‌سخت رفتند اما شکست خوردند و در دهه دوم انقلاب به سمت برنامه‌ریزی جنگ فرهنگی رفتند و یکی از مؤلفه‌های مهم آنان زودن حجاب از زن مسلمان بود و از راه‌های مختلف برنامه‌ خود را اعمال کردند. 

وی با بیان اینکه دشمنان در دهه سوم انقلاب تهاجم فرهنگی خود را گسترش دادند و در دهه چهارم انقلاب جنگ ترکیبی را در دستور کار قرار دادند، گفت: دشمنان در این حوزه به نتایجی رسیدند که اکنون متأسفانه در سطح جامعه شاهد آن هستیم.

معاون استاندار بر تبیین نقش دشمن در ترویج فرهنگ غربی و کشف حجاب برای زنان مسلمان در محافل مختلف تأکید کرد و یادآور شد: رهبری معظم انقلاب فرمودند:«بسیاری از کسانی که کشف حجاب می‌کنند از پشت پرده تحریک به این کار یعنی کشورهای استعماری و استکباری مطلع نیستند و اگر بدانند پشت کشف حجاب و مبارزه با حجاب چه کسانی هستند، این کار را نمی‌کنند».

طالبی بیان کرد: اقدامات فرهنگی باید در دستور کار حوزه‌های فرهنگی باشد و همه برای دفاع همه جانبه در مقابل تهاجم فرهنگی دشمن مسئولیت دارند.

وی با اشاره به اینکه موضوع حجاب و رعایت آن یک مسئله اعتقادی و شرعی است، ادامه داد: بخش عمده طرح نور فراجا اقدامات فرهنگی است و اگر برخورد سلبی صورت می‌گیرد با افرادی است که اصرار بر قانون‌شکنی در این زمینه دارند.

معاون استاندار گفت: در موضوع کشف حجاب بسیاری از مردم متدین ما معترض بودند و مرتب مراجعه و مطالبه داشتند تا این وضعیت ساماندهی و قانون اجرایی شود.

طالبی با انتقاد از حضور زنان بی‌ حجاب و بدپوشش با وضعیت نامناسب در حاشیه دسته‌های عزاداری در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی، افزود: انتظار می‌رود بحث ارشادی و تذکری در روز تاسوعا و عاشورا در دستور کار باشد. 

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها