حجت‌الاسلام حسینی نیاز:

حضرت علی اصغر(ع) سند مظلومیت امام حسین(ع) است

امام جمعه جورقان با بیان اینکه حضرت علی اصغر(ع) سند مظلومیت امام حسین(ع) است، گفت: شهیدی که در کربلا در آغوش پدر به میدان رفته، طفل ۶ ماهه امام حسین(ع) بود.
کد خبر: ۹۶۱۳۱۶۹
|
۲۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۵
حضرت علی اصغر(ع) سند مظلومیت امام حسین(ع) است

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سیدمحمد حسینی‌نیاز در همایش شیرخوارگان حسینی ضمن گرامی‌داشت یاد امام(ره) و شهدا به خصوص شهید رئیسی و همراهانشان، در خصوص درمان لجبازی فرزاندان با بیان اینکه همه تقصیر ها را گردن بچه‌ها نیندازید، اظهار کرد: شما به عنوان یک مادر نمونه باید مراقب مسائلی باشید.

وی با بیان اینکه یکی از مسائلی که باعث لجبازی فرزندان است، بیکاری آنها است، گفت: مادران باید برنامه‌ای برای بچه‌ها در نظر بگیرند که بچه لجبازی نکنند.

امام جمعه جورقان با بیان اینکه دومین چیزی که مهم است وجود همبازی خوب برای بچه‌ها است، ادامه داد: سومین مورد دخیل در لجبازی بچه‌ها امر و نهی زیاد پدر و مادر است، به جای امر و نهی کردن به بچه‌ها و نگاه از بالا به پایین به فرزندان، باید با آن‌ها رفیق باشیم. 

وی با اشاره به اینکه رفیق خود را همتراز با فرزند شما قرار می‌دهد، ابراز کرد: چهارمین مسئله لجبازی، گرسنگی فرزند است؛ بچه تحمل اینکه با والدین غذا بخورد را ندارد و بدغذا شدن فرزند از عوامل لجبازی است.

 حسینی‌نیاز افزود: بدخوابی و توقعات بیش از حد والدین دیگر عوامل لجبازی است.

 وی با اشاره سالروز شهادت حضرت علی اصغر(ع) با اینکه اگر حرمله در حال حاضر بود خیلی از مادران را بدتر از خود می‌دانست چرا که او بچه دیگران را کشت اما در این زمانه برخی از بانوان بچه‌های خود را با سقط جنین می‌کشند.

امام جمعه جورقان با بیان اینکه ما می‌شنویم تا زمانی که روح در بچه دمیده نشده سقط مشکلی ندارد، که اشتباه است اما به محض انعقاد نطفه، سقط بچه حرام است، گفت: سقط در چهل روز اول ۲۰ مثقال طلا دیه دارد و به همین ترتیب به ازای هر ۴۰ روز ۲۰ مثقال طلا بر دیه اضافه می‌شود.ب

وی ا تأکید بر اینکه مراقب حرمله های زمان خود باشید، در پاسخ به صحبت بعضی که می‌گویند طعنه و حرف و حدیث دیگران را چه کنیم؟ بیان کرد: مسخره کردن‌ها را باید تحمل کنیم و تحمل کردن زخم زبان‌ها باید صورت بگیرد و جان یک شیعه امام زمان حفظ شود.

 حسینی‌نیاز مطرح کرد: بعضی‌ها فکر می‌کنند فرزند مانند ملک است و هرکاری بخواهید می‌توانید انجام دهید در صورتی‌که فرزند همچون بانوان که هدیه‌ای به همسرانشان هستند امانت است فرزند تا زمان ازدواج امانت است.

امام جمعه جورقان با اشاره به اینکه خانواده‌هایی در جمع شما هستند که آرزو دارند فرزندی داشته باشند و برای حاجت روایی اولین جمعه ماه محرم به مراسم شیرخوارگان می‌آیند تا خداوند فرزندی به آنان عطا کند و چراغ خانه‌ای روشن شود، گفت: کسانی که قصد سقط جنین دارند، می‌توانند فرزند خود را به دیگری بدهند تا او بزرگ کند.

وی با بیان اینکه فرزند زندگی را با برکت می‌کند و عده‌ای نیز می‌گویند فلان فرزند ناخواسته است که این مفهوم غلطی است و فرزند همیشه با خواست خدا متولد می‌شود، عنوان کرد: فرزندی که با خواست خدا متولد می‌شود از فرزندی که خواسته پدر و مادر بوده است، با برکت تر است و باید به رضای خدا راضی باشیم.

حسینی نیاز با بیان اینکه بعضی‌ها در حسرت بچه‌دار هستند و بعضی خود خواسته نعمت را از خود سلب می‌کنند، تأکید کرد: وظیفه ما این است که اگر متوجه سقط جنین کسی شدیم، باید امر به معروف کنیم و جلوی این کار را بگیریم. 

وی بیان کرد: برای حاجت روایی طبق روایات طبابت، هرکس دوست دارد خداوند فرزند صالح به او بدهد باید نذر کند اگر خداوند به او پسر داد اسمش را علی بگذارد و اگر دختر شد نامش را زهرا بگذارد به اذن الهی اگر مصلحت باشد حاجت روا می‌شود.

امام جمعه جورقان با بیان اینکه حضرت علی اصغر(ع) سند مظلومیت امام حسین(ع) است، خاطرنشان کرد: شهیدی که در کربلا در آغوش پدر به میدان رفته، طفل ۶ ماهه امام حسین(ع) بود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها