خبرهای داغ:
حجت الاسلام نجاری:

فلسفه قیام حضرت اباعبدالله الحسین(ع) اصلاح جامعه بود

همدان-مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصار الحسین(ع) همدان گفت: فلسفه قیام حضرت اباعبدالله الحسین(ع) اصلاح جامعه بود چراکه ارزش‌های دینی جامعه در حال از بین رفتن بود.
کد خبر: ۹۶۱۴۹۳۸
|
۳۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام الیاس نجاری در جلسه اخوت کارکنان وظیفه سپاه انصار الحسین (ع) ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت سیدالشهدا (ع) اظهار کرد: فلسفه قیام حضرت اباعبدالله الحسین(ع) اصلاح جامعه بود زیرا یزید به عنوان حاکم جامعه به صورت علنی مرتکب منکرات می‌شد و ارزش‌های دینی جامعه در حال از بین رفتن بود.

وی با تاکید بر اجرای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه گفت: اگر نسبت به ارزش‌های دینی بی‌تفاوت باشیم به مرور زمان منکر در جامعه به معروف تبدیل می‌شود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصار الحسین(ع) همدان مهمترین وجه قیام حضرت سیدالشهدا(ع) را مبارزه با شخص و همچنین شخصیت یزید دانست و افزود: آن حضرت تنها با شخص یزید مبارزه نکرد بلکه به ما درس ایستادگی در مقابل ظالمان و یزیدان تاریخ را آموخت.

وی با اشاره به مراحل امر به معروف و نهی از منکر گفت: هیچ کدام از این مراحل در جامعه آن زمان تاثیرگذار نبود و حضرت سیدالشهدا(ع) برای حفظ دین اسلام و احیای آن باید از جان خود می‌گذشتند و به قتلگاه می‌رفتند.

نجاری گفت: پوشیدن لباس مشکی جنبه ظاهری عزاداری برای امام حسین(ع) است و ما باید با امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، باطن خود را نیز حسینی کنیم.

وی در بخش دیگر صحبت‌های خود با اشاره به انتخابات گفت: چهار راهبرد مقام معظم رهبری (مد‌ّظلّه‌العالی) که شامل رقابت، مشارکت، امنیت و سلامت انتخابات بود در این انتخابات رعایت شده بود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصار الحسین(ع) همدان عنوان کرد: مطرح کردن قومیت در انتخابات گذشته باعث ضربه زدن به وحدت و انسجام ملی ما می‌شود که از جمله حربه‌های دشمن همین مورد است.

وی ضمن تاکید بر حمایت از دولت گفت: تقویت دولت، تقویت نظام است ولی در عین حال باید مطالبه‌گری و انتقاد سازنده را در راستای حفظ ارزش‌های دینی و آرمان‌های انقلاب اسلامی داشته باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها