خبرهای داغ:

مثبت سوژه/ الگو محوری؛ اعتقاد و اعتماد به خدا کار را آسان می کند

مثبت سوژه/ الگو محوری؛
اعتقاد و اعتماد به خدا کار را آسان می کند
تبریز- بانوی کارآفرین تبریزی گفت: درست است اوضاع اقتصادی کشور شرایط خاصی است و همه در تنگنا هستند ولی در کار خدا نشد وجود ندارد، اگر بایستم یعنی به بودن خدا و جاری بودن خداوند در زندگی اعتقاد و اعتماد ندارم.
کد خبر: ۹۶۱۳۳۳۹
|
۲۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۲

 

به گزارش سرویس خبری بسیج جامعه زنان-خبرگزاری بسیج، رقیه غلامی؛ عصر یک روز تابستان راهی مصاحبه با بانویی شدم که آوازه فعالیتش را چند روزی بود شنیده بودم، بانویی کارآفرین و فعال که به قول خودش «نمی شود در ذهنش هرگز جای نمی گیرد».

بانویی که معتقد است مشاغل خانگی مهم ترین کمک برای بانوان آسیب پذیر جامعه بوده و اشتغال آن ها موجب مصون ماندن بانوان از آسیب های اجتماعی متعدد و تبعات آن در جامعه خواهد شد.

کارآفرینی که مردانه کمر همت بسته و با روحیه جهاديش خستگی را خسته کرده است و به تنهایی توانسته برای صدها نفر زن کار و اشتغال ایجاد کند.

بانویی سخت کوش و خوش فکر که با نگاه بلندش دست بسیاری از بانوان شهر و استان مان را گرفته تا در سلامت جامعه بتواند نقش آفرین باشد و با اميدآفريني هر شب با خیالی آسوده سر بر بالین بگذارد.

اعتقاد و اعتماد به خدا کار را آسان می کند

دلیری در پاسخ به سوالم که چگونه توانسته برای این افراد اشتغال ایجاد کند، گفت: برای افراد در زمینه های مختلف نخست آموزش های لازم را بر اساس علاقه مندی خود در همین آموزشگاه گذراندند و اکنون بر اساس سفارش هایی که می گیریم در خانه خودشان به عنوان مشاغل خانگی به کار گرفته می شوند.

وی همچنین از اشتغال 160نفر دیگر در دو روستای دورافتاده تبریز در کار دوخت اجناس چرمی خبر داد و اظهار داشت: این بانوان روستایی نیز با توجه به اینکه بازار چرم اکنون روان است و تقاضا وجود دارد در این خصوص مشغول کار هستند.

این بانوی کارآفرین ادامه داد: همه اقلام لازم همراه با طرح و الگو به این بانوان ارسال و اجناس آماده شده دریافت و به مشریان عرضه می شوند.

دلیری به کمک خداوند و اینکه انسان ها آفریده شده اند تا یاریگر هم در چرخه دنیا باشند، اشاره و بیان کرد: درست است اوضاع اقتصادی کشور شرایط خاصی است و همه در تنگنا هستند ولی در کار خدا نشد وجود ندارد بنابراین باید از راه و روش دیگری وارد شد و فعالیت کرد و من با این نگاه همیشه تلاش می کنم و تاکنون نیز خداوند همراهم بوده است چون اگر بایستم یعنی به بودن خدا و جاری بودن خداوند در زندگی اعتقاد و اعتماد ندارم.

اعتقاد و اعتماد به خدا کار را آسان می کند

وی افزود: باید برای پیشرفت و رسیدن به توانمندی های بالا دست به دست هم داد و «من» را حذف کرد چراکه با همراهی هم و کارگروهی نتایج بهتری می توان گرفت و در زمینه اشتغال هر فرد و گروهی بخشی از کار را عهده دار می شوند و در آن واحد کل کار تمام و آماده می شود ولی متاسفانه اکنون برخی بی اعتمادی ها به کار گروهی لطمه زده است.

دلیری با انتقاد از برخی افراد که به دنبال کار آسان و پردرآمد هستند، بیان کرد: مادامی که در جامعه نگرش و نوع بینش به کار و تلاش و ... تغییر نکرده نمی توانیم شاهد اجتماعی ایده ال باشیم، باید همت رفته را به جامعه برگردانیم و به مردم به خصوص بانوان بقبولانیم که برای زندگی خود و لذت بردن از آن تلاش کنند و تا زمانی که دنبال راحتی و سرگرمی های غیر ضرور، فست فودها و ... هستند همیشه از جامعه، مردم، خود و زندگی گلایه مند خواهند بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها