خبرهای داغ:
مثبت سوژه

قصه پیرمردی که کربلا نرفته اما بخشی از زندگیش را وقف سیدالشهدا کرده است

قصه پیرمردی که کربلا نرفته اما بخشی از زندگیش را وقف سیدالشهدا کرده است
آقای فارسی، مردی از روستای رزجرد قزوین است که بنا به عادت هرساله در وقف اموالش، امسال مبلغ یک میلیارد ریال طلا، که از فروش محصولات باغی اش می باشد را جهت بازسازی حرم دردانه سه ساله سیدالشهدا(ع) به سردار رفیعی آتانی اهدا کرد.
کد خبر: ۹۶۱۳۸۱۱
|
۲۵ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۲

 


قزوین_ به گزارش بسیج، ابن عباس نقل می کند: جبرئیل امین از جانب پروردگار جلیل هبوط کرد و گفت: ای محمّد، خدای علیّ اَعلی به تو سلام می رساند و تو را به درود و اِکرام مخصوص می گرداند و به تو می فرماید: به عزّت و جلالم سوگند، برای فاطمه شیعیان پاک و پاک شده ای خلق می کنم، این شیعیان اموالشان را در راه عزای حسین انفاق می کنند و در راه زیارت حسین جان می دهند و عزای وی را در مجالسشان به پا می کنند، خالصانه بر وی اشک می ریزند، خوابشان را کم می کنند و از این شیوه باز نمی گردند ... آگاه باشید، هرکس در راه عزا و زیارت حسین بن علی علیه السلام به مقدار درهمی انفاق نماید، ملائکه در آنچه انفاق نموده است تا روز قیامت با او داد و ستد می کنند و به ازای هر درهم هفتاد حسنۀ به وی می دهند و خداوند برای او قصری در بهشت بنا خواهد کرد.(برگرفته از کتاب محرم و صفر).

سنت وقف، از باسابقه ترین میراث ارزشمند اسلامی است که از صدر اسلام تاکنون در همه جوامع مسلمان به شدت مورد توجه بوده است و به رغم همه فراز و نشیب ها، حوادث، دگرگونی ها و تلاطم هایی که در عمر طولانی خود با آنها دست به گریبان هستیم، دستاوردها و آثار بسیار ارزشمند و مؤثری در زمینه های گوناگون فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و غیره برجای گذاشته است و همچنان می تواند به عنوان یکی از مؤثرترین احکام الهی در عرصه های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی در جوامع اسلامی مطرح باشد.

استان قزوین صاحب اولین و قدیمی ترین وقف کشور است که مرحومه خدیجه بنت خواجه بدیها در سال ۴۵۴ هجری شمسی یک حلقه قنات در شهر قزوین را وقف کرده است. لذا استان قزوین دارای سبقه طولانی در امر وقف است و زنان و مردان این جغرافیای کهن، در امر بخشیدن اموال خود در مسیر اهل بیت(ع) و به ویژه سیدالشهدا(س) و سلاله پاکشان، دستی بر آتش دارند.

به گزارش بسیج، چهره مهربان با محاسن و موهای سپید و خطوط روی پیشانی و دست هایش، گویای رنج روزگاران است و تجربه ای که در مسیر زندگی اندوخته. قدم هایش آرام است و از همان ابتدای مسیر جعبه ای در دست گرفته که توجه همه را به خود جلب می کند. صدای دلنشین و کلام ساده اش، ترغیبمان می کند برای بیشتر شنیدن.

حاج آقا فارسی، پیرمرد دوست داشتنی قصۀ ما که به همراه رئیس عتبات عالیات استان و جمعی دیگر از همراهانش وارد دفتر سردار رفیعی آتانی می شوند و سردار همچون همیشه با روی باز به استقبال میهمانانش می رود. 

پس از سلام و احوالپرسی و معرفی میهمانان، یکی از همراهان شروع به صحبت می کند و می گوید: حاج آقا لشگری نیا از رزمندگان و پیشکسوتان رزجرد است که با بنده تماس گرفت و گفت یکی از خواهران مقداری طلا برای بازسازی مزار شریف حضرت رقیه(س) در نظر گرفته است. با آقای طاهرخانی رئیس عتبات عالیات استان تماس گرفتم و ضمن شرح ماجرا، هماهنگی های لازم جهت دیدار با شما انجام شد. 

او در معرفی آقای فارسی می گوید: این کار خیر که در آستانه شهادت اباعبدالله الحسین(ع) می باشد، مسبوق به سابقه است و حاج آقا فارسی هر ساله این مبلغ هزینه و احسان را در راه اهل بیت(ع) وقف می کند. وی در مسیر توسعه حرم اهل بیت(ع) همیشه در صف اول بوده و خدمات ارزشمندی در این مسیر داشته است.

همه دنیا و روح و جانم، امام حسین است

حاج آقا فارسی با صدا و لهجه دلنشینش شروع به صحبت می کند: همه دنیا، روح و جانم، امام حسین(ع) است. هیچ کس بدون نام و اذن امام حسین(ع) نمی تواند زندگی کند. امام حسین(ع) خیلی با معرفت است و همیشه حواسش به همه ما بوده و انشاا.. همچون همیشه نگهدار ایران و مردم عزیز باشد.

با آرزوی شهادت زندگی می کنم

من بازنشسته شرکت تولی پرس هستم و در روستای رزجرد، باغ و زراعت دارم. از زمانی که به یاد دارم پا در رکاب این انقلاب داشته ام و در جبهه دوران دفاع مقدس نیز حضور داشتم. سعادت نداشتم که شهید شوم اما با آرزوی شهادت برای زندگی شهید گونه بسیار تلاش کرده ام.

آرزویم زیارت است اما هنوز به زیارت امام حسین(ع) مشرف نشده ام

حاج آقا فارسی از اشتیاقش برای زیارت امام حسین(ع) می گوید: همسرم سالهاست که بیمار است و هنوز به زیارت سیدالشهدا نایل نشده ایم. آرزویمان زیارت است اما از امام حسین خواسته ام که بیماری همسرم بهبود یابد و هر دو به زیارت ایشان برویم.‌

هر سال بخشی از فروش محصولات باغم را وقف راه سیدالشهدا و اهل بیت می کنم 

هر سال پس از فروش محصولات باغی، مبلغی از فروش را برای وقف در مسیر سیدالشهدا کنار می گذارم و امسال برای بازسازی حرم حضرت رقیه(س) این مبلغ را وقف کردم.

سردار رفیعی آتانی: ما به سیدالشهدا وصلیم و قدرت ما نشأت گرفته از توجه سیدالشهداست

در ادامه این دیدار، سردار رستمعلی رفیعی آتانی با بیان فضایل خدمت در مسیر سیدالشهدا و اهل بیت(ع) گفت: بی شک کسانی که در مسیر ثارالله هر خدمتی ارائه می دهند، منتخب ایشان هستند و طلای واقعی وجود پاک و قلب مطمئنه شماست و قطعا اگر این اراده برای انجام هر ساله این نیت وجود نداشت، این نتیجه شیرین حاصل نمی شد.

وی در ادامه با بیان تعبیر سردار سلامی از عملیات وعده صادق اضافه کرد: سردار بیان کرد که موشک ها و قدرت موشکی وجود دارد اما همه این قدرت وابسته به یک تصمیمی بود و آن اراده ای که از سوی ولی فقیه، امر شد، به این عملیات بها داد. امروز نیز ارزش این اقدام آقای فارسی در نزد خدا و اهل بیت(ع) محفوظ است اما قطعا پیش از این اقدام و اهدا طلا به حرم ائمه(ع)، اراده شما از جنس طلا و ناب و تصمیم نورانی و قلب پرعاطفه شما بوده است. 

سردار رفیعی آتانی، با بیان سخنان رهبری در خصوص جایگاه سیدالشهدا(ع) گفت: هر آنچه را برای خدا بتوان نسبت داد در وجود پربرکت سیدالشهدا وجود دارد. مغناطیس و جاذبه امام حسین(ع) همه عالم را به سوی خود جذب می کند. ما به سیدالشهدا وصلیم و قدرت ما نشأت گرفته از توجه سیدالشهداست.

به گزارش بسیج، خون پاک و مظلوم سیدالشهدا(ع)، جاذبه ای قدرتمند است که تا جهان باقی است انسان های آزاده و اذادیخواه را به خود جذب می کند چرا که تا جهان باقی است انعکاس صدای مظلومیت سیدالشهدا و فریاد تظلم خواهیش با ندای«هل من ناصر ینصرنی» جریان دارد تا روزی که فرزند منتقمش با نوای «أنا المنتقم» از راه برسد و خونخواهی حسین(ع) را به پا دارد.

گفتنی است؛ رَزجـِرد یکی از روستاهای بخش مرکزی شهر قزوین در استان قزوین است. مردم رزجرد تات زبان هستند و این روستا در زبان محلی ززی‌یَرد نامیده می‌شود. این روستا از پرجمعیت‌ترین روستاهای استان قزوین به شمار می‌رود و دارای اماکن مذهبی همچون امامزاده محمد از نوادگان امام حسن مجتبی
امامزاده ابراهیم می باشد. از جاذبه های گردشگری روستا علاوه بر باغات پربار می توان به کوه یخبند (البته در بین اهالی قزوین به «شجاع الدین» معروف است)، هفت چشمه، چشمه اولی کرو (OliKarou) اشاره کرد. 


همچنین خیرین بزرگی در مسیر اهل بیت در این روستا حضور دارند و هشت نفر از خادمین حرم سیدالشهدا(س) از این روستا هستند و اهالی باصفای این روستا همیشه برای نظام و اهل بیت پیش قدم بوده اند.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها