خبرهای داغ:
مثبت سوژه |

ايجاد 150 شغل توسط مخترع و كارآفرين بسیجی کرمانشاهی

فريبرز عزيزی، بسیجی كارآفرين كرمانشاهی موفق به اختراع دستگاه پخت نان ساجی و ایجاد اشتغال برای 150 نفر با كمک بسيج سازندگی شد.
کد خبر: ۹۶۱۳۹۷۲
|
۲۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، فريبرز عزيزی، بسیجی كارآفرين كرمانشاهی موفق به اختراع دستگاه پخت نان ساجی و ایجاد اشتغال برای 150 نفر با كمک بسيج سازندگی سپاه حضرت نبی اکرم (ص) شد.

عزیزی از زمانی كه پدرش دار فانی را وداع گفت، بعد از كمک های كميته امداد امام خمينی (ره) تنها منبع درآمدشان نان‌پزی مادر بود. سنش كم بود، اما مي‌دانست داغي تنور، مادر را هر روز رنجورتر و دستان مهربان او را سوخته‌تر مي‌كند. 

ساعت‌ها در كنار مادر و تنور نان‌پزی مي‌نشست و به راهی براي آسان شدن كار سخت مادر و كم كردن گرمای سوزنده آتش فكر مي‌كرد. سال‌ها گذشت؛ بزرگ‌تر شد ولي خاطرات گذشته و داغی تنور نان‌پزی مادر را از ياد نبرد. عزم خود را جزم كرد و پس از چندين ماه تلاش و كوشش بی وقفه موفق به اختراع دستگاه نان‌پزی محلي و ثبت آن در سازمان ثبت اختراعات شد.

پس از چندی كارگاه نان محلی (ساجی) خود را داير و ابتدا با ايجاد اشتغال مستقيم براي پنج بانو كار خود را آغاز كرد و رفته‌رفته فعاليت كارگاه خويش را توسعه داد كه هم‌اكنون پس از به‌كارگيري 150 نيرو، نان‌هاي محلي پخت شده در كارگاه را در بسته‌بندی های بهداشتی توليد می كند.

فريبرز عزيزی، مخترع و مجري طرح پخت نان محلي ساجي در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از کرمانشاه با اشاره به استقرار كارگاه بزرگ پخت نان محلی در يكي از روستاهای شهرستان پاوه، اظهار كرد: با دريافت 150 ميليون ريال تسهيلات از كميته امداد توانستم كارگاه خود را راه‌اندازی كنم و ماهانه بيش از 750 ميليون ريال دست‌مزد به كارگران مشغول در كارگاه پرداخت می كنم. 

مخترع و مجری طرح پخت نان محلی ساجی، نان محلی كرمانشاه (ساجی) را از مرغوب‌ترين، خوش طمع‌ترين و پرمصرف‌ترين نان‌هاي محلی در كشور عنوان كرد و گفت: تمامی افراد شاغل در كارگاه خود را زير پوشش بيمه سازمان تامين اجتماعی درآورده‌ام.

عزيزی با بيان اينكه دستگاه پخت نان ساجی اختراع شده امكان پخت 12 نان در هر دقيقه را دارد، عنوان کرد: از آن‌جايی كه قوت اصلی مردمان منطقه غرب كشور نان است، استقرار اين كارگاه علاوه بر اشتغال‌زايی موجب تامين آسان نان مصرفی مردم نيز شده است كه سرعت بالای دستگاه مذكور علاوه بر صرفه‌جويی در زمان، موجب كاهش بسياری از هزينه‌های پخت نيز مي‌شود.


ارسال نظرات
پر بیننده ها