خبرهای داغ:

آمادگی پلیس برای مدیریت سفر زائران اربعین/زمان توقف زائران در مرزهای ۴ گانه به ۴ ثانیه کاهش می‌یابد

رئیس قرارگاه اربعین فرماندهی انتظامی کل کشور از آمادگی پلیس برای مدیریت سفرهای زائران اربعین به کربلای معلی و عتبات عالیات خبرداد و گفت: یکی از اقدامات صورت گرفته راه اندازی طرح سجاد در پایانه های خسروی، شلمچه و چذابه در کنار مرز مهران است که طی آن زمان توقف زائران در مرزهای ۴ گانه به ۴ ثانیه کاهش می یابد.
کد خبر: ۹۶۱۴۰۰۷
|
۲۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، سردار “محمد شرفی” در حاشیه بازدید از مرز خسروی و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پلیس از همان سال گذشته و پایان ماموریت اربعین ۱۴۰۲ اقدامات عملیات و اجرایی خود را برای اربعین ۱۴۰۳ آغاز کرد.

وی ادامه داد: در همین راستا تمامی اقداماتی که برای تردد هرچه بهتر و ایمن تر زائران اربعین بود با شناسایی آسیب ها و مشکلات سال های گذشته احصا و برنامه های ریزی های لازم برای رفع این موارد انجام گرفت.

این مقام عالیرتبه انتظامی تصریح کرد: با توجه به برنامه ریزی های انجام گرفته تلاش خواهیم کرد ماموریت اربعین امسال را بهتر از سال های گذشته به انجام برسانیم و خوشبختانه تاکنون نیز همه چیز طبق روال و برنامه پیش رفته است.

سردار شرفی خاطرنشان کرد: یکی از موضوعاتی که سعی شد در ماموریت اربعین امسال حتما مدیریت شود موضوع روان سازی ترافیکی بود و تلاش می کنیم تا گره های ترافیکی جاده ها خصوصا در نقاط منتهی به پایانه های مرزی کاملا برطرف شود.

وی ادامه داد: در این میان با همکاری دیگر دستگاه ها خصوصا راهداری و حمل و نقل جاده ای، زیرساخت های جاده ای اصلاح و بهینه سازی شده است و بستر برای ترددهای روان در معابر و راه های مختلف برای زائران مهیاست.

سردار شرفی تصریح کرد: برای مراسم اربعین امسال تلاش کرده ایم تا خدمات گذرنامه ای را گسترش داده و علاوه بر تمدید گذرنامه های قبلی زائران، گذرنامه های زیارتی نیز برای حضور در این مراسم صادر می شود.

رئیس قرارگاه اربعین فراجا، ادامه داد: برای درخواست صدور گذرنامه های زیارتی، نیازی به حضور فیزیکی شهروندان در مکان هایی مانند پلیس گذرنامه یا پلیس به اضافه ۱۰ نیست و متقاضایان می توانند به صورت اینترنتی درخواست خود را ثبت کنند.

وی تاکید کرد: برای صدور گذرنامه های زیارتی توافق لازم با مسئولان کشور عراق نیز صورت گرفته و هموطنان برای حضور در این کشور و زیارت اربعین با داشتن این گذرنامه ها مشکلی نخواهند داشت.

سردار شرفی یادآور شد: همچنین اقدام دیگری که اربعین امسال و در تداوم اربعین سال گذشته صورت می گیرد راه اندازی سامانه سجاد در پایانه های مرزی خسروی، شلمچه و چذابه در کنار پایانه مرزی مهران که سال گذشته نیز در آن اجرا شد، می باشد.

این مقام عالیرتبه انتظامی خاطرنشان کرد: با راه اندازی این سامانه در پایانه های مرزی ۴ گانه اعلام شده، عملا زمان توقف هر زائر برای کنترل روادید به ۴ ثانیه کاهش می یابد و همین موضوع می تواند کار اعزام زائران را تشریع ببخشد.

وی گفت: خوشبختانه طرف عراقی هم همکاری بسیار خوبی با مسئولان جمهوری اسلامی دارند و در ادامه نیز تلاش می کنیم تا از طریق نیروهای مرزبانی فعالیت های دیپلماسی خود را با مسئولان کشور عراق افزایش دهیم.

سردار شرفی یادآوری کرد: تمامی ماموریت های مشترک ایران و عراق در اربعین مورد بررسی های کارشناسی قرار گرفته و هر دو طرف کاملا آماده هستند به تعهدات خود عمل کنند.

رئیس قرارگاه اربعین فرماندهی انتظامی کل کشور در عین حال به امکانات خوب ایجاد شده در مرز خسروی هم اشاره کرد و گفت: پیشنهاد می کنیم زائران گرامی با توجه به ازدحام جمعیتی که در مرز مهران وجود دارد، پایانه خسروی را که از امکانات و ظرفیت های خوبی برخوردار است را برای سفر خود انتخاب کنند.

وی یادآوری کرد: همه امکانات و ظرفیت هایی که در پایانه مهران وجود دارد در خسروی هم برقرار است و همه مدیران و مسئولان استان کرمانشاه از مدت ها قبل شرایط تردد آسان را برای زائران فراهم کرده اند.

سردار شرفی در پایان از تلاش های سردار حاجیان فرمانده و مدیران و کارکنان انتظامی استان کرمانشاه برای انجام بسیار خوب ماموریت اربعین سال گذشته قدردانی و ابراز امیدواری کرد امسال نیز شاهد باشیم این ماموریت عظیم بهتر از سال گذشته به انجام برسد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها