خبرهای داغ:

برگزاری مسابقات مهارت آموزی سربازان در سال ۱۴۰۳ با جوایز خوب؛ از تعیین محل خدمت به انتخاب سرباز تا پاداش ۱۰ میلیون تومانی

مسئول معاونت نیروی انسانی سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان گفت: مسابقات استانی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح امسال برگزار می‌شود که جوایز خوبی نیز برای آن در نظر گرفته شده است.
کد خبر: ۹۶۱۴۲۶۵
|
۲۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۲

سرهنگ پاسدار رضا طریفی مسئول معاونت نیروی انسانی سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان درنشست خبری دومین دوره مسابقات مهارتی  کارکنان وظیفه سپاه استان خوزستان در خصوص مسابقات حرفه‌آموزی سربازان گفت: بعد از تاکیدات «فرمانده معظم کل قوا» بر موضوع حرفه آموزی سربازان و شکل گرفتن قرارگاه‌های مهارت آموزی کارکنان وظیفه در سطح نیرو‌های مسلح و سپاه پاسداران خروجی که از این موضوع گرفته شد، خوب و موثر بود.

او با بیان اینکه اکنون سربازان بسیاری وارد بازار کار شدند که با توجه به حرفه‌آموزی و ارایه تسهیلات خود اشتغالی میسر شد، افزود: یکی از برنامه‌هایی که برای تقویت مهارت آموزی در سطح نیرو‌های مسلح پیش بینی شده، مسابقات مهارتی سربازان است که پارسال اولین دوره این مسابقات مهارتی برگزار شد و ما موفق شدیم در سطح سپاه از مجموع ۱۵ رشته در ۲ رشته مقام اول و دوم را کسب کنیم و در سطح نیرو‌های مسلح به یک مقام اول دست یافتیم.

سرهنگ پاسدار طریفی تاکید کرد که امسال بنا داریم در دومین دوره مسابقات مهارت آموزی سربازان نیرو‌های مسلح با افزایش سطح آمادگی‌های در سطح استان خوزستان سربازان خبره‌تر و مهارت دیده‌تر را انتخاب نماییم و برای شرکت در این مسابقات اعزام کنیم.

مسئول معاونت نیروی انسانی سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان اضافه کرد: این مسابقات در ۳ سطح طراحی شده؛ سطح اول قرارگاه‌های استانی و رده‌ای که در مرحله اول در قرارگاه مهارت آموزی خوزستان مسابقات را اجرا می‌کنیم و بعد منتخبین خود را در ۲۰ رشته به مسابقات سطح سپاه اعزام میکنیم و پس از آن نیز منتخبان به سطح نیرو‌های مسلح اعزام می‌شوند تا نفرات برتر برگزیده شوند.

او گفت: جوایز خوبی برای سربازان در نظر گرفته شده از جمله تعیین محل خدمت به انتخاب سرباز، مرخصی تشویقی، اعطای کارت آزمون گری، پرداخت تسهیلات وام‌های خود اشتغالی، بخشش اضافه خدمت سنواتی، اولویت گزینش و استخدام در سپاه و پاداش نقدی تا سقف ۱۰ میلیون تومان از مهم‌ترین جوایزی است که برای این دوره از مسابقات پیش بینی شده است.

مسابقات در چه رشته‌هایی برگزار می‌شوند؟

سرهنگ رضا طریفی همچنین یادآور شد: در مرحله اول در ۲۰ رشته مهم و تخصصی که مهمترین‌ها شامل؛ تعمیرات خودرو سبک، آشپزی سنتی، آمادگی جسمانی، برق کار ساختمان، عکاسی دیجیتال، حفاظت فیزیکی، نانوایی سنتی، برنامه نویسی پایتون و باقی رشته‌های پر طرفدار که بین جوانان محبوب هستند و بازار خوبی دارند، مسابقات برگزار می‌شوند.

او توضیح داد: تاریخ ثبت نام اولیه از ۱۶ تا ۳۱ تیر ماه خواهد بود و پس از آن از تاریخ ۲۰ مرداد تا ۲۵ شهریور مرحله استانی مسابقات برگزار می‌شوند و پس از آن به منتخبان و برگزیدگان مرحله استانی موارد بعدی اطلاع رسانی خواهند شد.

سرهنگ طریفی بیان کرد: ۲۵ درصد آزمون به صورت تئوری است و ۷۵ درصد آن به صورت عملی برگزار می‌گردد.

وضعیت وام‌های اشتغالزایی سربازان در سال ۱۴۰۲

او اظهار داشت: در سال ۱۴۰۲ نزدیک به ۴۷۰ فقره وام خود اشتغالی پرداخت شد و امسال بنا داریم این عدد را افزایش دهیم؛ با هماهنگی و رایزنی در کارگروه ویژه به ریاست استاندار و فرماندهان ارشد نیرو‌های مسلح در استانداری خوزستان تشکیل شد، بنا بر این شد که امسال اعطای وام به بیش از یک سوم افزایش یابد و نفراتی که امسال قرار است در سطح سپاه حرفه بیاموزند بیش از ۳ هزار نفر است.

سرهنگ طریفی می‌گوید: پارسال بیش از ۶ هزار سرباز در رشته‌های مهار آموزی مشغول شدند، اما امسال برای بالا بردن کیفیت و به اشتغال رساندن افراد، تعداد را به نصف کاهش دادیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار