اجرای بیش از ۱۰۰ تعزیه خوانی دهه اول ماه محرّم در سبزوار

روابط عمومی  اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار از اجرای بیش از ۱۰۰ تعزیه خوانی در شهرستان سبزوار ، ششتمد و روستاهای تابعه خبر داد .
کد خبر: ۹۶۱۴۴۰۶
|
۲۸ تير ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از سبزوار، فرهمند با اعلام این خبر افزود: آنچه به عنوان تعزیه مشهور است، گونه‌اى از نمایش مذهبى منظوم است که در آن عده‌اى اهل ذوق و کار آشنا در جریان سوگوارى‌هاى ماه محرّم و براى نشان دادن ارادت و اخلاص به اهل بیت پیامبر (ع)، طى مراسم خاصى برخی از داستان‌هاى مربوط به واقعه کربلا را پیش چشم سوگواران حسینی (ع ) بازآفرینى مى‌کنند. به همین منظور همزمان با فرا رسیدن ماه محرّم و عزاداری سید و سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین (ع) تعزیه خوانان برتر به اجرای گسترده تعزیه در سطح شهرستان سبزوار پرداخته اند .

وی با تاکید بر اینکه  تعزیه خوانی نباید محدود به  این ایام خاص سال شود اعلام کرد : باید با اجرای این هنر مذهبی در تمام طول سال فرهنگ عاشورایی و محرّم را همیشه زنده نگه داشت.

فرهمند بیان کرد: استقبال مردم شهرستان سبزوار از برنامه های مذهبی بی نظیر است و در هر مجلس تعزیه این شهرستان هزاران نفر مشتاقان ائمه اطهار (ع) حضور دارند.

وی خاطرنشان کرد: به همت انجمن تعزیه سبزوار و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی امسال نیز بیش از ۱۰۰ اجرای تعزیه خوانی در شهرستان و روستاهای تابعه برگزار شد. 

گفتنی است، تعزیه خوانی تا پایان ماه صفر نیز در این شهرستان ادامه خواهد داشت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها