مدیرکل انتقال خون استان زنجان خبر داد:

افزایش ۱۰ درصدی اهدا خون در ایام محرم

زنجان - مدیرکل انتقال خون استان زنجان از افزایش ۱۰ درصدی اهدا خون در ایام محرم خبر داد وگفت: خوشبختانه طی سال‌های اخیر موردی از کمبود خون و فرآورده‌های آن در استان زنجان نداشتیم.
کد خبر: ۹۶۱۴۴۴۸
|
۲۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۴

افزایش ۱۰ درصدی اهدا خون در ایام محرم

به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان، سیامک اسدی در جمع خبرنگاران در رابطه با پویش نذر خون، اظهار داشت: پویش نذر خون از روز تاسوعا حسینی تا اربعین در استان زنجان اجرا می‌شود و مردم نیکوکار و نوع‌دوست استان می‌توانند در این پویش شرکت کنند.

وی با بیان اینکه اهدای خون در این ایام به یکی از مناسک معنوی محرم تبدیل شده است گفت: ایام محرم فرصتی برای ترویج فرهنگ اهدای داوطلبانه و بدون چشمداشت خون و تعمیق فرهنگ ایثار و نوع دوستی است.

مدیرکل انتقال خون استان زنجان بیان کرد:آمار اهدای خون در ایام محرم نسبت به سال قبل ۱۰ درصد و آمار مراجعه نسبت به سال پیش ۱۳ درصد افزایش دارد.

وی تصریح کرد: طی سال‌های اخیر موردی از کمبود خون و فرآورده‌های آن در استان زنجان نداشتیم و این استان نقش پررنگی را در کمک به شبکه ملی خون‌رسانی به دلیل همدلی و همراهی اهداکنندگان و همکاری پرسنل ایفا کرده است.

اسدی بیان کرد: موارد معافیت از اهدای خون اندکی نسبت به سال قبل بیشتر بوده که دلیل آن عمدتا مربوط به مسافرت اهداکنندگان به مناطقی بود که در آنها تب دنگی وجود داشته است.

وی افزود: طبق پروتکل های فعلی انتقال خون، مسافرت به این مناطق منجر به معافیت ۲۸ روزه برای اهدای خون می شود.

مدیرکل انتقال خون استان زنجان عنوان کرد: سالانه بیش از ۶۰ هزار واحد فرآورده خونی در این استان اهدا و در مراکز بیمارستانی استفاده می‌شود که بیش از ۶۲ درصد اهدا کنندگان خون به صورت مستمر به این کار اقدام می کنند.

وی ابراز داشت: ۹۴ درصد اهدا کنندگان خون در استان زنجان را مردان و بقیه را زنان تشکیل می دهند.

فاطمه عسگری 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار