خبرهای داغ:
مثبت سوژه/

مسجد امام علی(ع) همدان پیشتاز در امور خیر

همدان- مسجد امام علی(ع) همدان پیشتاز در امور خیر است که فعالیت‌های آن با حضور امام جماعت جوان رونق گرفت.
کد خبر: ۹۶۱۴۶۲۹
|
۲۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، مسجد امام علی(ع) کوی گلستان همدان از سال ۱۳۹۵ تاسیس شده اما آنچنان رونق نگرفته بود و از سال ۱۳۹۸ این مسجد با حضور حجت الاسلام وحید داوری فعالیت خود را آغاز کرد، امام جماعت ۲۷ ساله‌ای سطح ۳ حوزه علمیه مسجد امام علی(ع) که حافظ قرآن است و به اتفاق همسر خود با دو فرزند، تا سال ۱۴۰۱ در این مسجد به فعالیت پرداخت.

امام جماعت جوان مسجد امام علی(ع) همدان در گفتگو با خبرنگار بسیج از جمله فعالیت‌ها در مسجد را ایجاد ۱۲ کارگروه در مسجد بیان کرد و گفت: ایجاد مرکز نیکوکاری در آخرین سال حضور در مسجد، تهیه ۴ هزار پرس غذای گرم، ۵۰۰ بسته معیشتی، تهیه ۷۰ مانتو، ۵۰ بسته لوازم التحریر و ۵ گوشی هوشمند برای دانش آموزان، برپایی دو ازدواج آسان زیر ۲۰ سال که در مسجد عقد کردند و تهیه ۸۰ میلیون جهیزیه از دیگر اقدامات است.

حجت الاسلام وحید داوری با بیان اینکه دورهمی محله‌ای در مسجد داشتیم، افزود: بسیج مسجد را راه‌اندازی کردیم و پایگاه بسیج را تشکیل دادیم و عضوگیری کردیم.

وی با بیان اینکه این مسجد در امور خیر پیشتاز است، عنوان کرد: یک لیست از افراد کم بضاعت، بی بضاعت، بدسرپرست و بی سرپرست مشخص کردیم و کمک‌هایی که داشتیم این افراد را تحت پوشش قرار می‌دادیم و هزینه جراحی چشم فردی ۷ میلیون تومان بود که جمع‌آوری شد.

داوری با اشاره به اینکه از سال ۹۸ جزءخوانی قرآن را در مسجد راه‌اندازی کردیم، گفت: همچنین در گرده‌های محل با جوانان شرکت می‌کردم تا جوانان به سمت مسجد کشیده شوند.

وی با بیان اینکه در دوران کرونا برای هر آپارتمان یک فرد امین انتخاب کردیم که محلول‌های ضدعفونی را بین همسایه‌ها توزیع می‌کرد، تصریح کرد: مسجد در ایام مختلف سال ویژه برنامه‌هایی برگزار می‌کند و بنا به مراسم‌ها هدایای مختلفی تهیه و توزیع می‌کند.

وی عنوان کرد: تا سال ۱۴۰۱ در مسجد امام علی(ع) همدان بودم و اکنون نیز به عنوان مدیر حوزه علمیه امیرالمومنین(ع) در قروه درگزین مشغول فعالیت هستم.

خبرنگار: فرزانه کیانپور

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها