خبرهای داغ:
خطیب جمعه قزوین؛

دولت‌های ما باید جبهه خدا را در مقابل جبهه طاغوت تقویت کنند

دولت‌های ما باید جبهه خدا را در مقابل جبهه طاغوت تقویت کنند
آیت اله عابدینی در خطبه‌های نماز جمعه گفت: دولت‌های ما باید جبهه خدا را در مقابل جبهه طاغوت تقویت کنند.
کد خبر: ۹۶۱۴۶۷۴
|
۲۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۸

قزوین_ به گزارش بسیج، آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار شد، اظهار کرد: در دنیایی زندگی می کنیم که شاهد مسابقه برای مال، مقام، قدرت طلبی ها، ظلم ها، نسل کشی و کودک کشی هستیم و این فرهنگ، فرهنگ معاویه، یزید، فرعون و نمرود است و حیف است که نام فرهنگ را به این وحشی گری ها گذاشته شود.

وی تصریح کرد: در مقابل فرهنگ ایمانی، اخوت دینی، امامت و ولایت داریم که کتاب های آسمانی به ویژه قرآن کریم برای ما آورده است، فرهنگی که انبیاء الهی به ویژه رسول خاتم و ائمه اطهار برای ما آورده اند، در هر خطبه وقتی نام رسول گرامی اسلام را بیان می کنیم یعنی مرید این سیره و فرهنگ هستیم و دست رد می زنیم به هر فرهنگی که در مقابل فرهنگ آسمانی و وحیانی است و آن را فرهنگ نمی دانیم بلکه توحش می دانیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: این شور و حماسه ای که مردم ما هر سال نسبت به اباعبدالله الحسین (ع) و حماسه عاشورایی حضرت از خود بروز می دهند یعنی ما دنبال امام حسن (ع)، امام حسین (ع)، فاطمه زهرا (س) و همه انبیاء هستیم و فرهنگ ما این است.

امام جمعه قزوین افزود: دیگران خیلی تلاش می کنند که این فرهنگ را تغییر دهند اما ما باید بسیج باشیم برای حفظ و حراست از این فرهنگ که لازمه آن شناخت درست این فرهنگ است که معدن آن قرآن است و انبیاء و ائمه اطهار برای ما به ارمغان آوردند و هم باید یاد بگیریم و هم در زندگی مان پیاده کنیم.

وی ادامه داد: اگر هجمه هایی از هر سو به این فرهنگ صورت گرفت ما باید برای حفظ و حراست این فرهنگ از هر کوششی دریغ نکنیم.

آیت الله عابدینی اظهار کرد: امام حسین (ع) فرمود خدایا تو خوب می دانی اگر ما حرکت و قیام می کنیم و در مقابل ظلم بنی امیه ساکت نمی نشینیم و در مقابل آنها می ایستیم برای این نیست که بخواهیم با آنها رقابت کنیم، چرا که ما به دنبال به دست آوردن مقام نیستیم و اگر دنبال مسئولیت هستند مانند شهید رئیسی به دنبال خدمت و تولید ثروت برای مردم هستند.

خطیب نماز جمعه قزوین تصریح کرد: حضرت فرمود من نه برای مال و نه قدرت قیام کرده ام بلکه قیام کرده ام تا دین تو جلو چشم مردم باشد، مساجد آباد شود، نمازهای جماعت برپا شود، محبت بین آحاد مردم عمیق باشد، خانواده ها مستحکم شوند، کینه ها و عداوت ها از بین برود، حضرت فرمود من قیام کرده ام تا دین تو برجسته شود و در انزار مردم دیده شود.

وی بیان کرد: امام حسین (ع) ادامه داد: من می خواهم در بلاد عالم، شر ظالمان از سر بندگان تو کم شود و حتی کسانی که مسلمان هم نیستند در امنیت و آسایش زندگی کنند و این مهم با فرهنگ توحش متفاوت است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین عنوان کرد: حضرت فرمود من قیام کرده ام تا مظلوم های بندگان تو در امنیت باشند، حضرت نگفت شیعیان تو بلکه فرمود برای اینکه همه مظلومان خلاص شوند قیام کرده ام و برای اینکه به واجبات تو عمل شود، عدالت از واجبات است همان گونه که می گویند امام جماعت باید مؤمن باشد.

امام جمعه قزوین گفت: ما عدالت را جایی داد نزنیم که یک نفر حق ما را ضایع کرد بلکه همه جا برای عدالت مردم میدان باشیم و مدافع عدالت باشیم تا همه جا به احکام دین عمل شود.

وی اظهار کرد: سپس حضرت دعا کردند و از خدا کمک خواستند تا دین خدا قوی بماند و ظلم ها ضعیف شوند و اینها از دعاهایی است که مستجاب شده است و آن چیزی که محکم مانده، دین خداست. این هم نمی شود الا اینکه یکدیگر را به تقوای الهی دعوت کنیم.

آیت الله عابدینی تصریح کرد: پشتوانه دولت ها در جمهوری اسلامی ایران به این معانی است و اینکه ما برای دولت شهید رئیسی احترام قائلیم برای این بود که دیدیم ایشان می خواهد بر اساس ایمان، تقوا و عدالت کارها را انجام دهد و آن هم نه با شعار بلکه واقعی اینگونه عمل می کرد.

دولت‌های ما باید جبهه خدا را در مقابل جبهه طاغوت تقویت کنند

خطیب نماز جمعه قزوین بیان کرد: دولت‌های ما باید جبهه خدا را در مقابل جبهه طاغوت تقویت کنند و بگوییم ما حیله، نیرنگ، دروغ و نفاق را در دنیا زیاد دیده ایم و ما صداقت، خدمت، دلسوزی، پرهیز از باندبازی و جناح بازی های مخرب می خواهیم. ما رئیسی را دوست داشتیم چرا که از اینها فاصله گرفته بود و فقط دغدغه خدمت به مردم را داشت.

وی عنوان کرد: امام علی (ع) به والی خودشان فرمودند این عملی که انجام می دهی، طعمه برای تو نیست یعنی برای این نیست که شکم خود را سیر کنی و این موقعیت و مسئولیت امانتی است که در گردن تو انداخته شده است و باید آن را درست نگهداری و هرکجا هستی باید حرف مافوق خود را رعایت کنی و در زمان غیبت بالاترین مافوق ما رهبر حکیم انقلاب است و هر کسی از فرمانبری از ولی فقیه طفره رفت، ور می افتد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: ما خاطراتی که از بنی صدر داریم را فراموش نمی کنیم، اصل اساس عیب آن آدم این بود که بجای اینکه خدا را اطاعت کند دنبال هوای نفس رفت و به جای اینکه دنبال امام و رهبر زمانه خود باشد، خودش را محور می دید و همین باعث ضایع شدن و سرنگونی او شد و الان هم ما مافوق داریم و مافوق ما رهبر ماست و جامعه ما با اراده رهبری اداره می شود و هر کسی و هر مقامی ارزشش به این است که نسبت به رهبری مطیع باشد.

امام جمعه قزوین بیان کرد: آن کسی که از رهبری اطاعت می کند بر عزت و آبرویش هر روز افزوده می شود و بزرگ می شود و مردم نیز حس می کنند او ذاتا آدم بزرگی است اما اگر کسی دنبال هوا و حوس برود چیزی از او باقی نمی ماند و ضایع می شود.

وی گفت: امیدواریم دولتی که با آراء مردم بر سر کار می آید، همه کمک می کنیم که رئیس جمهور محترم با اطاعت از فرمان رهبر و امام جامعه با انسجام بخشیدن و استفاده از نیروهای مؤمن و متعهد، کاردان و خستگی ناپذیر بتوانند کاری کنند که آن روند با شتاب و پرفایده ای که شهید رئیسی بنیان گذاری کردند، ادامه پیدا کند.

آیت الله عابدینی بیان کرد: امام سجاد (ع) فرمود آدم های خوبی که به خاندان عصمت و طهارت محبت دارند مانند حضرت موسی و پیروان موسی هستند اما دشمنان ما و آن کسانی که از دشمنان ما پیروی می کنند به منزله فرعون و پیروان فرعون هستند و این جبهه بندی ها همه جا در آیات و روایات مورد توجه است.

خطیب نماز جمعه قزوین اظهار کرد: امروز از یمن پهپادها خود تل آویو را مورد هدف قرار داد و آنقدر این انفجار قوی بود می گویند تا بیش از 40 کیلومتر صدای آن شنیده شده است و کسانی کشته شده اند و تعداد زیادی هم مجروح شده اند و این پهپاد یک اقدام جدید است و رعب و وحشتی که به دل صهیونیست ها می اندازد از گذشته فرق می کند و این نشان می دهد که صهیونیست ها برای تل آویو هم هیچ صد دفاعی شیشه ای هم ندارند و آنقدر موضوع جدی بوده که نتانیاهو سفر خود را به امریکا لغو کرد.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها