خبرهای داغ:
خطیب نمازجمعه الوند؛ 

اتّحاد و انسجام ملی یک ضرورت غیر قابل انکار است

اتّحاد و انسجام ملی یک ضرورت غیر قابل انکار است
حجت الاسلام مهدوی گفت:‌ اتّحاد و انسجام ملی برای ما یک انتخاب نیست، بلکه یک ضرورت غیر قابل انکار است.اگر مبنای دولت جدید انتخاب فرد قوی، کارآمد و شایسته است نباید امتیازبندی بر اساس دین و مذهب و جنسیت صورت بگیرد.
کد خبر: ۹۶۱۴۶۷۶
|
۲۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۲

قزوین_ به گزارش بسیج، حجت الاسلام و المسلمین مهدوی خطیب نماز جمعه شهر الوند در خطبه های نماز عبادی سیاسی روز جمعه ۲۹ تیر ماه ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی و گرامیداشت یاد شهدا و شهدای کربلا بیان کرد: در گفتمان انقلاب اسلامی و در منظومه فکری امامان انقلاب، اصلاحات، معناى خاص آن را که امروزه در اصطلاح سیاسى به کار مى رود نیست؛ بلکه منظور هر گونه مبارزه با فساد و رفع مفاسد است و لذا ذات انقلاب اسلامى ایران، بزرگترین اصلاح بود.

وی گفت: منتهی جنس این اصلاح، اصلاحات اسلامی است، و نه اصلاحات آمریکایی. بنابراین اینکه برخی از سیاست بازان تازه به دوران رسیده، درباره حماسه عاشورا چنین قلم فرسایی میکنند: "جنبش امام حسین (ع) از بُعد سیاسی، اصول گرایانه بود یا اصلاح طلبانه؟ انقلابی بود یا براندازانه؟ " چیزی جز مغالطه گری و دوقطبی سازی شناختی و ادراکی نیست. جواب این شیطنت نیز تبیین و اعتماد به این وعده الهی است که: «وَ مَکَرُوا وَمَکَرَ اللَّهُ وَ اللَّهُ خَیْرُ الْمَاکِرِینَ» 

خطیب نماز جمعه الوند گفت: یکی از راههای اصلی تبدیل انتخابات به عامل اتّحاد، عمل به توصیه مهمّ رهبر انقلاب در پیامی است که به مناسبت انتخابات اخیر بیان کردند: «همگان را به همکاری و نیک اندیشی برای پیشرفت و عزّت روزافزون کشور توصیه می کنم. شایسته است رفتارهای رقابتی دوران انتخابات به هنجارهای رفاقتی تبدیل شود و هر کس در حدّ توان خود برای آبادانی مادّی و معنوی کشور تلاش کند.» 

اتّحاد و انسجام ملّی برای هر کشور و ملّتی سودمند است، امّا برای کشوری که دشمن دارد آن هم چنین دشمنان سرسخت و زخم خورده ای ، اتّحاد و انسجام یک انتخاب نیست، بلکه یک ضرورت غیر قابل انکار است که نمیتوان از آن گذشت. 

حجت الاسلام مهدوی تصریح کرد: آقای ظریف رئیس شورای راهبری دولت جدید به تازگی اظهاراتی مطرح کرد که نشانه ای جدی از درگیر کردن دولت پزشکیان با مسائل حاشیه ای در آن نهفته است. اساسا انتخاب مسئول بر مبنای دین و مذهب و جنسیت اقدامی ضد عدالت به شمار میرود چرا که اگر مبنای دولت جدید انتخاب فرد قوی ، کارآمد وشایسته است نباید امتیاز بندی بر اساس دین و مذهب و جنسیت صورت بگیرد.

از سوی دیگر آنچه که ظریف احتمالا به آن توجه نکرده حساسیت های امنیت ملی کشور است که دامن زدن به مسائل قومیتی و نژادی و مذهبی مسائل شوخی بردار نیست.

وی افزود: ترور ترامپ در متینگ انتخاباتی اش بیش از آنکه یک حرکت سازمان یافته ضدامنیتی باشد به عقیده بسیاری یک نمایش مضحک برای نجات وی از مخمصه حضور در دادگاه و اتهامات متعددی است که به وی نسبت داده شده است. همچنین شگردی برای کسب محبوبیت و رأی آوری بیشتر است.

حجت الاسلام مهدوی عنوان کرد: رژیم صهیونیستی تصمیم گرفته از بهانه ترورها به عنوان عامل توجیه کننده کشتارهای عظیم مردم استفاده کند. رژیم در هر عملیات برای آزادسازی اسرا یا ترور فرماندهان حماس دهها و صدها شهروند فلسطین را به شهادت میرساند و با توجیه ضروری بودن این کشتارها برای دستیابی به این اهداف گرانقیمت، از زیربار فشارها شانه خالی کند. 

وی افزود: خدا را حمد و سپاس وشکر میکنیم که توفیق برپایی عزای سیدالشهدا در ایام ماه محرم امسال که از سالهای قبل هم با شکوهتر بود را به ما داد واز حضور تمامی مردم و جوانان درهیئات مذهبی و مساجد تشکر می کنیم. اما برخی در جامعه با ادعای عزاداری برای امام حسین (ع) بدون توجه به ابتدایی ترین احکام شرعی در هیئات مذهبی حضور پیدا میکنند و خود را محب و عزادار امام حسین (ع) معرفی می کنند. 

حجت الاسلام مهدوی در پایان گفت: عده ای ساده لوح نیز با این نگاه که درب هیئت به روی محبان امام حسین(ع) از هر نوع گرایش و پوششی باز است، موافق حضور این افراد در هیئت های عزاداری امام حسین (ع) هستند. غافل از اینکه اسنادی وجود دارد که نشان میدهد زنانی بدون حجاب در هیئت های مذهبی برای نفوذ و انحراف حضور یافته اند.اما باید به این توجه داشت که قیام امام حسین(ع) با این تلاش های مذبوحانه منحرف نخواهد شد و تمام این انحرافات را در خود هضم خواهد کرد؛ قطعاً امام حسین (ع) و قیام عاشورا چراغ هدایت است و با توطئه ایادی شیطان به انحراف نخواهد رفت.

 

انتهای پیام

ارسال نظرات
پر بیننده ها