خبرهای داغ:
منیعی فرد تأکید کرد

لزوم فراهم کردن برابری فرصت‌های اجتماعی به عنوان مطالبه به حق جامعه معلولین

همدان-رئیس اداره بهزیستی شهرستان بهار گفت: امید داریم زمینه‌های لازم برای اجرایی شدن قوانین مصوب حمایتی در مورد افراد دارای معلولیت و برابری فرصت‌های اجتماعی به عنوان مطالبه به حق جامعه معلولین فراهم شود.
کد خبر: ۹۶۱۴۷۱۷
|
۲۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، اکبر منیعی‌فرد در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه با شعار «نهضت حسینی، خدمت مردمی» و کلامی از مقام معظم رهبری که می‌فرمایند «هر انسانی واقعا اگر بخواهد یک عمل خالص در خدمت مستضعفان انجام دهد یکی از مکان‌هایی که این کار در آنجا عملی است سازمان  بهزیستی  است»، به تشریح وظایف و اقدامات بهزیستی بهار پرداخت و اظهار کرد: هفته بهزیستی، هفته‌ای است برای تکریم انسان‌های بزرگی که معلولیت برای آنها محدودیت نبوده و با تلاش و پشتکار در عرصه‌های مختلف اجتماعی موفق و سربلند بوده‌اند.

وی بیان کرد: این هفته فرصتی برای اصلاح نگرش جامعه نسبت به معلولان و پی بردن به توانایی‌ها و توانمندی‌های آنان و توجه بیشتر به حقوق اجتماعی و تامین نیازهای اساسی این افراد است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان بهار تصریح کرد: ایجاد یک محیط بدون مانع و قابل دسترس، اولین قدم در احقاق حقوق افراد معلول برای مشارکت در فعالیت های اجتماعی و داشتن شانس برابر برای برخورداری از امکانات جامعه در زندگی اجتماعی است.

وی در ادامه با معرفی خدمات اورژانس اجتماعی و معرفی خط ۱۲۳ به نمازگزاران پرداخت و افزود: یکی از فعالیت‌های مهم این مرکز خط تلفن اورژانس اجتماعی «۱۲۳» و همچنین خط مشاوره «۱۴۸۰» بود که تماس گیرندگان با این خط بنا به گفته کارشناسان این مرکز، بطور عمده افرادی هستند که یا به پایان خط رسیده‌اند و قصد اقدام به خودکشی دارند و یا اینکه در معرض آسیب شدید جسمی و روحی قرار گرفته‌اند.

منیعی فرد گفت: امید داریم با همت همه دستگاه‌های اجرایی، زمینه‌های لازم برای اجرایی شدن قوانین مصوب حمایتی در مورد افراد دارای معلولیت و استفاده بهینه از خدمات و امکانات عمومی، رفاهی، فرهنگی، آموزشی، فرصت های شغلی و در نهایت برابری فرصت های اجتماعی به عنوان مطالبه به حق جامعه معلولین فراهم شود.

گفتنی است؛ در پایان اورژانس اجتماعی بهزیستی نیز با استقرار در محل نماز جمعه با کارشناسان اورژانس اجتماعی با توزیع بروشور و معرفی خدمات قابل ارائه اورژانس اجتماعی به مراجعین پرداختند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها