قاسمی‌فرزاد:

نباید به برنامه‌های فرهنگی، نگاه اقتصادی و درآمدزایی داشت

همدان-استاندار همدان گفت: نگاه اقتصادی و درآمدزایی از برنامه‌های فرهنگی با روح تعلیم و تربیت مغایر است.
کد خبر: ۹۶۰۷۰۰۴
|
۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد در سومین جلسه‌ شورای فرهنگ‌عمومی استان همدان اظهار کرد: نگاه اقتصادی و درآمدزایی از برنامه‌های فرهنگی با روح تعلیم و تربیت مغایر است و این اقدام باعث دور شدن از اهداف مشخص فرهنگی می‌شود.

وی افزود: اردوگاه فرهنگی و تربیتی متلعق به بهزیستی باید به صورت رایگان برای نوجوانان و دانش‌آموزان مناطق محروم و کم‌برخوردار و سمن‌های فعال در زمینه غنی‌سازی اوقات فراغت و در راستای برنامه‌های غنی‌سازی اوقات فراغت جامعه هدف، دانش‌آموزان، نوجوانان و دانشجویان مورد استفاده قرار گیرد.

استاندار همدان عنوان کرد: همچنین برنامه‌های فرهنگی و تربیتی باید در راستای تقویت بنیان‌خانواده و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به صورت رایگان و با حداقل هزینه در این اردوگاه برای مردم شریف اجرا شود.

وی ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی به ویژه دستگاه‌های فرهنگی باید از حداکثر ظرفیت‌ها و فضاهای فرهنگی خود برای پیشبرد اهداف تربیتی در جامعه استفاده کنند و اهتمام ویژه‌ای در ارائه خدمات به صورت رایگان داشته باشند.

قاسمی‌فرزاد عنوان کرد: تعالی‌بخشی آموزش‌های تربیتی مورد توجه دستگاه‌های فرهنگی باشد تا وظایف ذاتی خود را به شکل شایسته انجام دهند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه مشارکت حداکثری یکی از مهم‌ترین اصول در برگزاری انتخابات است و همه وظیفه داریم برای تحقق این اصل مهم تلاش کنیم، گفت: چهار اصل سلامت، امنیت، رقابت و مشارکت حداکثری مورد تأکید مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی)، در برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری نیز سرلوحه امور است.

استاندار همدان عنوان کرد: طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب(مدظله‌العالی) فرد اصلح، باید مردمی و ساده‌زیست باشد و قدرت بالایی در مدیریت امور داشته باشد تا بتواند فضای خدمت صادقانه برای مردم شریف را فراهم کند.

وی ادامه داد: رئیس‌جمهور آینده باید توانایی مدیریت مسائل اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و روابط بین‌المللی را با پیوست‌های مناسب داشته باشد، همانطور که در دولت مردمی و انقلابی شهید آیت‌الله دکتر رئیسی مسیر خدمت‌رسانی و خدمتگزاری به مردم محقق شد.

قاسمی فرزاد تصریح کرد: نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در ارائه برنامه‌ها، واقع نگری را مورد توجه قرار دهند تا وعده‌های دور از دسترس به مردم شریف ارائه نشود؛ توانایی افراد را می‌توان از سوابق و کارنامه عملکردی پیشین آنها سنجید.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار