خبرهای داغ:
مثبت سوژه |

برنامه‌های ویژه یک مسجد در محله ابوذر تهران برای شناسایی نوجوانان مستعد

مسجد علی بن الحسین (ع) در محله ابوذر تهران به عنوان یکی از مساجد شاخص و نمونه مناطق شرقی و جنوبی تهران، سالهاست میزبان پنج شهید گمنام است
کد خبر: ۹۶۱۴۸۰۴
|
۳۰ تير ۱۴۰۳ - ۰۷:۴۵

برنامه‌های ویژه یک مسجد در محله ابوذر تهران برای شناسایی نوجوانان مستعد

 

خبرگزاری بسیج - مسجد علی بن الحسین (ع) در محله ابوذر تهران به عنوان یکی از مساجد شاخص و نمونه مناطق شرقی و جنوبی تهران، سالهاست میزبان پنج شهید گمنام است؛ شهدایی که اهالی محله ابوذر از آنان به عنوان امام زادگان عشق یاد می‌کنند و وجود شهدا را برکتی برای محله خود می‌دانند.

حجت الاسلام ناطقی امام جماعت مسجد علی بن الحسین (ع) در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج، وجود پنج شهید گمنام دفاع مقدس را از برکات این مسجد و محله عنوان کرد و گفت: هر روزه شاهد نذورات مردم در این بارگاه امن الهی هستیم.

وی در ادامه به تشریح فعالیت‌های فرهنگی، تربیتی و آموزشی در مسجد علی ابن الحسین (ع) پرداخت و اظهار کرد: یکی از مهمترین دغدغه‌های مجموعه‌های تربیتی و فرهنگی، داشتن سیر محتوایی، برنامه و فعالیت‌های موثر و ضروری در راستای تربیت نسل نوجوان و جوان در مجموعه است. 

حجت الاسلام ناطقی افزود: گرچه در حال حاضر مجموعه‌های تربیتی بزرگی در سراسر کشور مشغول به فعالیت هستند و بعضا دارای درسنامه و طرح واره‌های موفق و جامعی نیز هستند ولی کماکان خلاء این نیازمندی در مجموعه‌های تربیتی بسیج و مساجد، احساس می‌شود.

حجت الاسلام ناطقی افزود: دروس و فعالیت‌های آموزشی و تربیتی برای نوجوانان متشکل از برنامه‌های تئوری و عملی در چند حوزه احکام و فعالیت‌های مربوط به آن، آموزش و فراگیری برخی آداب اسلامی، آشنایی با اهل بیت(ع)، شهدا و فعالیت‌های مربوط به آن و همچنین فعالیت در فضای مجازی، آشنایی با کتب مفید و متناسب با این سنین، فعالیت‌های اجرایی و عملی همچون فعالیت‌های ورزشی، تفریحی، هیئت و... می‌باشد. 

برنامه‌های ویژه یک مسجد در محله ابوذر تهران برای شناسایی نوجوانان مستعد

وی همچنین نحوه عملکرد مربیان، تولید کنندگان محتوا و متصدیان نظارتی بر فرایند این سه پایه را منوط به یادگیری صحیح و کامل موارد فوق توسط مربیان این مقاطع عنوان کرد و گفت: در این راستا مربیان با بکار گیری تمام توان و استفاده از روحیه جهادی سعی در تحقق موارد فوق را دارند.

امام جماعت این مسجد به جذب پذیرش و گزینش نوجوانان جهت شرکت در برنامه‌ها نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه کانون‌ها و مجموعه‌های تربیتی در بسیج و مساجد مستقر هستند و وظیفه این نهاد‌ها جذب نوجوانان محل است شاید بهتر باشد برای شرکت دادن، به صورت تدریجی و مرحله‌ای اقدام نمود. به طور مثال برای جذب اولیه، نوجوانان را به برنامه‌های عمومی مانند هیئت و یا اردوی خاص دعوت کرد و بعد از ارزیابی درست و دقیق شرایط و شخصیت وی اقدام به گزینش و جذب برای پیوستن به مجموعه و شرکت در همه برنامه‌ها نمود.

حجت الاسلام ناطقی با طرح این سوال که چگونه می توان یک نوجوان اهل مسجد را پرورش داد، گفت: استفاده از نوجوانان برای طرح‌هایی مانند قرار بندگی، گلبانگ بندی، خادمین قرآن و خادمین بیت الله و بکارگیری و اعطای نقش موثر به نوجوانان در اجرای برنامه‌های ملی مذهبی در مسجد مانند برگزاری جشن‌ها و مراسمات عزاداری، اعتکاف، شب‌های قدر، رسیدگی به مشکلات تحصیلی نوجوانان در مسجد و ایجاد خاطرات خوش و بیاد ماندنی همچنین حضور نوجوانان در مسجد مانند اردو‌های شبی با مسجد و ایجاد خاطراتی خوش و به یاد ماندنی حضور نوجوانان در مسجد مانند اردو‌های شبی با مسجد و تشویق نوجوانان موفق محله و مجموعه و ایجاد رابطه محبتی بین نوجوانان با امام جماعت و کادر مسجد را می‌توان نام برد. 

وی اضافه کرد: در خصوص شناسایی نوجوانان مستعد و با استعداد به منظور پرورش نیازمندی‌های تشکیلات بویژه در حوزه تربیت مربی و کادر اجرایی جزوه‌ای مجزا با عنوان "طرح تربیت مربی و کادر سازی شهید هادی امینی" تدوین و قابل بهره برداری شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها