خبرهای داغ:
مثبت سوژه/

استان همدان اولین پایگاه برگزاری دوهای خیابانی در ایران می‌شود

همدان-دبیر هیئت دوومیدانی استان همدان گفت: در دهه اخیر با برگزاری برنامه‌ها و همایش‌های فرهنگی و دوهای خیابانی خدمات ماندگاری ارائه شد که منجر به رویش و معرفی استعدادهای ناب به دو و میدانی استان و کشور شده است.
کد خبر: ۹۶۱۴۸۰۹
|
۳۰ تير ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، امروزه زندگی در جوامع شهری با مشکلات عدیده‌ای روبرو است، بشر امروزی به دلیل فراغت از این هیاهو و فائق شدن بر مشغله‌های فکری روزمره نیاز به نشاط و هوایی تازه دارد که تا حدودی آرامش خود را بازیابد و در این تکاپو برگزاری همایش‌ها و ورزش‌های گروهی می‌تواند نقش به سزا و موثری در انبساط روحی و روانی افراد جامعه داشته باشد و یکی از بهترین راه‌های تحقق این مهم برگزاری ورزش همگانی و دوهای خیابانی است.

به همین منظور دوهای بزرگ ماراتن جهان همچون نیویورک، شیکاگو، توکیو و....در مدخل شهرها طراحی شده و با استقبال ۳۰ تا ۵۰ هزار نفری ورزشکاران از قومیت‌ها و نژادهای مختلف از سراسر جهان برگزار می‌شود و دوندگان از خیابان‌ها و نقاط دیدنی شهرها گذر می‌کنند و میلیون‌ها تماشاگر و بیننده این رویداد بزرگ ورزشی را به طور زنده نظاره می‌کنند که علاوه بر تنوع و نشاط روحی منجر به رونق گردشگری ورزشی می‌شود.

دبیر هیئت دو و میدانی استان همدان در این زمینه در گفتگو با خبرنگار بسیج اظهار کرد: یکی از سیاست‌های اصولی و دغدغه‌های مجموعه هیئت دو و میدانی استان همدان اجرای طرح‌های فاخر و مانا در ورزش دو و میدانی است که علاوه بر استعدادیابی و قهرمان‌پروری، بتوان این ورزش مادر را با شیوه‌های مختلف به صورت ارزان در کل جامعه  تعمیم و تسری داد.

سیداصغر ذوقی احسن افزود: به همین منظور ایده و طرح برگزاری دوهای خیابانی در جلسه هیئت رئیسه دو و میدانی استان که جمعی از کهن کسوتان با تجربه و تئوریسین‌های دو و میدانی هستند، ماه‌ها پیش مطرح شد که با اقبال این عزیزان کلیات آن به تصویب رسید و پس از هفته‌ها برگزاری جلسات مستمر آیین‌نامه دوهای خیابانی با جزئیات آن تدوین شد.

وی ادامه داد: برگزاری این رویداد مهم ورزشی در استان همدان علاوه بر عجین شدن مردم با این ورزش مادر، موجب رونق گردشگری ورزشی می‌شود.

دبیر هیئت دو و میدانی استان همدان تصریح کرد: با توجه به اینکه برگزاری این همایش‌ها نیاز به مساعدت نهادها و دستگاه‌های دیگر دارد، این برنامه با محوریت هیئت دو و میدانی استان و با همکاری اداره کل ورزش و جوانان، شهرداری، سپاه انصارالحسین استان، اداره کل میراث فرهنگی و... برگزار خواهد شد که در این زمینه موافقت مسئولین ارشد استان و ادارات مذکور اخذ و جلسات هماهنگی اولیه انجام شده است.

وی ابراز کرد: از ویژگی‌های برجسته این طرح که در صورت برگزاری در کشور منحصر به فرد خواهد بود، این است که فقط یک مسابقه مقطعی نیست بلکه به صورت ممتد و مستمر در پایان هر ماه در بلوارها، مبادی و خیابان‌های اصلی شهر همدان در گروه‌های مختلف سنی انجام خواهد شد و علاوه بر مرکز استان به ترتیب، در شهرهای دیگر استان هم برگزار خواهد شد .

ذوقی‌احسن با بیان اینکه در آیین‌نامه این مسابقات که در جلسات به اجماع رسیده، مسیرهای پر تردد که دارای جاذبه‌های جذاب و گردشگری باشد همچون پیاده راه‌های اکباتان، بوعلی و بلوار ارم لحاظ شده است، گفت: هیئت دو ومیدانی استان همدان سوابق درخشان و دیرینه‌ای در برگزاری دوهای خیابانی دارد و مهندس بیژن زهاب یکی از بنیانگذاران و فعالان موفق دوهای خیابانی و امدادی در اواخر دهه ۶۰ و اوایل دهه ۷۰ است.

وی با اشاره به اینکه مهندس زهاب از مدیران موفق استان و رئیس خلاق هیئت دو و میدانی در آن سال‌ها بود، گفت: ایشان با یک ابتکار بدیع و برنامه‌ریزی منسجم موفق شد برای اولین بار در سطح کشور دوندگان برجسته استان و کشور را گرد هم آورد تا در یک برنامه دو استقامت و به صورت امدادی مسیر طولانی همدان تا حرم امام خمینی (ره) را طی کند و دوندگان مطرحی همچون محمد وجدان زاده، ابراهیم اطاعتی، سیدحسن حسینی و.... در این برنامه حضور می‌یافتند.

دبیر هیئت دو و میدانی استان همدان عنوان کرد: این برنامه ماندگار چهار سال به صورت متوالی در سال‌های ۶۹، ۷۰، ۷۱ و ۷۲ ادامه پیدا کرد.

وی افزود: در دهه اخیر نیز مسعود بنوان رئیس خدوم و فعلی هیئت دو و میدانی استان توانسته با برگزاری برنامه‌ها و همایش‌های چشمگیر فرهنگی و دوهای خیابانی در بزرگداشت شهداء و مناسبت‌های ملی و مذهبی خدمات ماندگاری ارائه کند که علاوه بر شهر همدان در سطح شهرها و روستاهای استان نیز فراگیر شده و منجر به رویش و معرفی استعدادهای ناب به دو و میدانی استان و کشور شده که یکی از بهترین برنامه‌ها در سطح فدراسیون دو و میدانی و هیئت‌های استان است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها