خبرهای داغ:
مثبت سوژه/

اعطای ۴۰۰ مورد وام به همت گروه جهادی فدک روستای پرلوک و ایجاد بیش از ۱۰۰نفر اشتغال

همدان-فرمانده پایگاه فدک روستای پرلوک بهار از اعطای بیش از ۴۰۰ مورد وام به مبلغ ۲میلیارد و ۲۳۸ میلیون تومان در عرصه‌های رفع نیاز معیشتی، ایجاد اشتغال‌های خرد خانگی و... توسط گروه جهادی فدک خبر داد.
کد خبر: ۹۶۱۴۹۷۰
|
۳۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۴
اعطای ۴۰۰ مورد وام به همت گروه جهادی فدک روستای پرلوک و ایجاد بیش از ۱۰۰نفر اشتغال

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، گروه جهادی فدک روستای پرلوک با هدف خدمت به خلق خدا، متشکل از ۳۰ نفر، افراد جهادگر با شعار «روحیه جهادی یعنی کار برای خدا» از سال ۱۳۹۲ برای خدمات‌رسانی به نیازمندان و محرومین در روستای پرلوک از توابع صالح آباد شهرستان بهار شروع به کار کرده است.

فرمانده پایگاه فدک روستای پرلوک شهرستان بهار در گفتگو با خبرنگار بسیج اظهار کرد: علت روی آوردن ما به کار جهادی با اتکا به این جمله بود که خداوند به دو دلیل انسان را خلق فرموده و اشرف مخلوقات نامید که  ابتدا بندگی خالق را انجام دهد و دوم خدمت به خلق خدا کند، که هدف ما هم خدمت به خلق خدا است.

طاهره نوری افزود: گروه جهادی فدک زیرنظر پایگاه فدک متشکل از ۳۰نفر، افراد جهادگر با شعار «روحیه جهادی یعنی کار برای خدا» از سال ۱۳۹۲برای خدمات رسانی به نیازمندان و محرومین در روستای پرلوک از توابع صالح آباد شروع به کار کرد.

وی تصریح کرد: گروه جهادی پایگاه فدک طی ۱۱ سال فعالیت در روستای پرلوک توانسته در عرصه‌های مختلف از جمله عرصه‌های آموزشی، فنی و حرفه‌ای و ورزشی در راستای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان و همچنین آشنا ساختن نوجوانان و جوانان در زمینه‌های اشتغال نقش آفرینی کند.

فرمانده پایگاه فدک روستای پرلوک شهرستان بهار عنوان کرد: همچنین بسیجیان این پایگاه در قالب اردوهای جهادی در روستاهای محروم و توزیع بسته‌های معیشتی و بهداشتی به محرومین و... فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: همچنین گروه جهادی فدک در ایام کرونا که مردم نیاز بیشتری به ماسک داشتند، توانست ۶ میلیون عدد ماسک به صورت جهادی تولید و توزیع کند.

نوری افزود: کار بسیار بزرگ و خوب گروه جهادی در عرصه محروميت‌زدایی و حل مشکلات اقتصادی و کمک به نیازمندان اقدام به راه‌اندازی صندوق قرض‌الحسنه  بوده است که این صندوق طی ۶سال با عضویت بیش از۳۰۰ نفر توانسته بیش از ۴۰۰ مورد وام به مبلغ ۲میلیارد و ۲۳۸ میلیون تومان در عرصه‌های رفع نیاز معیشتی، ایجاد اشتغال‌های خرد خانگی از جمله کارگاه‌های کوچک خانگی، پرورش مرغ و برقلمون، خرید دستگاه‌های جوراب بافی، تهیه دستگاه‌های آبگیری، سبزی خردکن، میوه خشک‌کن، کارگاه سفال، فرش بافی و... داشته باشد که منجر به اشتغال بیش از ۱۰۰ نفر شده است.

وی عنوان کرد: علاوه بر کار جهادی در سطح پایگاه، تمام کارهای ما مسجد محور است؛ برگزاری حلقات صالحین در قالب ۹حلقه که ۷ حلقه قرآنی است که از طریق همین حلقات توانستیم به بیش از ۱۰۰ نفر آموزش قرآن (روخوانی، روانخوانی، فصیح خوانی) همراه با اعطای مدرک قرآنی با استفاده از مربیان بومی در محل  داشته باشیم.

فرمانده پایگاه فدک روستای پرلوک شهرستان بهار تصریح کرد: همچنین ایجاد گروه‌های سرود، تشکیل تیم‌های ورزشی در رشته‌های مختلف و برگزاری مسابقات ورزشی در سطح پایگاه و شهرستان و استان و راه‌یابی به مسابقات کشوری و برگزاری نشست‌های اعتقادی، بصیرتی و سیاسی نیز از جمله فعالیت‌های دیگر پایگاه است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها