سرهنگ نشاطی: برای حمایت از کشتی خود را مکلف می‌دانیم

سرهنگ نشاطی: برای حمایت از کشتی خود را مکلف می‌دانیم
رئیس سازمان ورزش بسیج کشور به برنامه‌ریزی برای افتتاح خانه‌های کشتی بسیج اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه محوریت برای ما اخلاق مداری است، خود را مکلف به حمایت از کشتی می‌دانیم.
کد خبر: ۹۶۱۵۰۴۸
|
۳۰ تير ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، ‌مسابقات کشتی آزاد و فرنگی‌ قهرمانی بسیج کشور (یادواره سرداران و شهدای بسیج، شهید جمهور و شهدای خدمت) به میزبانی سالن هفتم تیر تهران از روز گذشته (جمعه) آغاز و در حال برگزاری است.

محرم نشاطی رئیس سازمان ورزش بسیج کشور درباره برگزاری این رقابت‌ها، گفت: یکی از رشته‌های پرمخاطب و ویترین ورزش سپاه و بسیج، کشتی است. کشتی گیران بسیجی ما توانستند در رقابت‌های ارتش‌های جهان به میزبانی جمهوری آذربایجان به ۱۶ مدال دست یابند.

وی افزود: حدود سه هزار سالن ورزشی در اختیار بسیج است و در ابلاغیه به استان‌ها نیز خواستار فعال شدن خانه‌های کشتی در سراسر کشور شدیم. با توجه به ظرفیت و نیروی استانی که در اختیار داریم، می‌توانیم کمک زیادی به رشد و توسعه ورزش کشتی در سراسر کشور داشته باشیم.

رئیس سازمان ورزش بسیج کشور با اشاره به برگزاری مسابقات کشتی قهرمانی بسیج کشور، تصریح کرد: در این مسابقات نزدیک به پانصد کشتی‌گیر به رقابت پرداختند. مجوزی را برای هیچ سپاه استانی برای حضور در این رقابت‌ها صادر نکردیم، مگر اینکه مسابقات انتخابی را برگزار کرده بودند. در حال حاضر تیم کشتی مقاومت مازندران جزو ۴ تیمی بود که به مرحله نهایی رفت و قطعا برای سال بعد تیم بسیج در لیگ برتر و همچنین لیگ رده‌های سنی مختلف حضور خواهد داشت.

نشاطی به امکانات ورزشی بسیج و سپاه برای توسعه ورزش در کشور اشاره کرد و گفت: یکی از افتخارات بسیج وجود ۵۰۰ پایگاه استعدادیابی در کشور است. متاسفانه به غیر از سازمان بسیج، ۳ یا ۴ نهاد دیگر که باید در بحث استعدادیابی فعالیت کنند، کار خاصی انجام ندادند. ما توانسته‌ایم در اکثر این پایگاه‌های استعدادیابی، رشته کشتی را فعال کنیم و نتایج خوبی هم گرفتیم. بهترین مربیان کشتی را در این پایگاه‌ها به کار گرفتیم و ظرفیت‌های خوبی در رشته کشتی بسیج پدید آمده است.

 

وی با اشاره به اینکه دیواری بین بسیج و جامعه ورزش وجود ندارد، گفت: قطعا می‌توان موفقیت‌های خوبی در ورزش کسب کرد. رشته کشتی، ورزش کاربردی و یک رشته مذهبی برای ما به حساب می‌آید.

نشاطی تصریح کرد: یک بازیکن معمولی در فوتبال ۵ تا ۶ میلیارد تومان می‌گیرد، اما حسن یزدانی که تاپ‌ترین کشتی‌گیر این رشته است، درآمدش خیلی کمتر است. ‌ همه مردم روی کشتی حساب ویژه باز می‌کنند. با توجه به اینکه محوریت برای ما اخلاق مداری است، خود را مکلف به حمایت از کشتی می‌دانیم.

رئیس بسیج ورزشکاران کشور با اشاره به قانون سرباز قهرمان، گفت: باشگاه مقاومت کشتی‌گیران مشمول خدمت سربازی، را به خدمت می‌گیرد تا بتوانند رشته کشتی را در تیم‌های ما دنبال کنند. بسیج، ۳۵۰ تیم در کشور دارد که آمار منحصر به فردی است. این قول را می‌دهم بسیجیان کشتی‌گیر حرف نخست را در کشتی طی سال‌های آتی خواهند زد.

سردار سیاوش مسلمی ریاست هیات کشتی بسیج کشور و فرمانده سپاه کربلای مازندران نیز، گفت: رویداد بسیار بزرگی را با همه مقدماتی که وجود داشت برگزار کردیم. یکی از الزامات مسابقات این بود که استان‌ها باید مسابقات داخلی خود را برگزار می کردند و افراد با رتبه‌های برتر در مسابقات کشوری حاضر می‌شدند. این موضوع باعث شد کشتی‌گیرانی با شرایط فنی خوب در این مسابقات به میدان بروند. ۲۸ استان در این مسابقات به میدان رفتند که نسبت به ۲۱ استان سال قبل، رشد خوبی داشت. کار مسنجمی هم در تربیت بدنی سپاه و هم ورزش بسیج صورت گرفت و هر کشتی‌گیری که حائز رتبه در سال گذشته بود، می‌توانست جواز حضور در مسابقات سیزم را بدست بیاورد.

وی ادامه داد: تمامی رتبه‌های نخست در رقابت‌های سیزم شرکت کردند و از ۲۰ شرکت کننده در کشتی آزاد و فرنگی سیزم، ۱۷ نفر از کشتی‌گیران بسیج بودند که اتفاق بسیار مهمی بود.

رئیس هیئت بسیج کشتی کشور افزود: خیلی‌ها فکر می‌کردند در مسابقات نظامیان جهان هفتم یا هشتم شویم اما در کشتی فرنگی و آزاد به ترتیب به عناوین قهرمانی و نایب قهرمانی مسابقات نظامیان جهان رسیدیم.

مسلمی با اشاره به اینکه ورزش کشتی جایگاه ویژه‌ ورزشی و اخلاقی دارد، خاطر نشان کرد: کشتی از برخی رشته‌ها که حواشی مختلفی دارند، مبرا است. برای شهریور، ۶ هزار نونهال و نوجوان بسیجی در مسابقات کشتی حاضر می‌شوند که اتفاق بسیار بزرگی است

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار