معاون هدایت و حمایت اشتغال قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه ستاد کل نیروهای مسلح مطرح کرد:

ارائه ۲۰ مهارت به سربازان در طول دوران خدمت / پرداخت ۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات به سربازان طی دو سال گذشته

زنجان-معاون هدایت و حمایت اشتغال قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به پرداخت ۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات به سربازان گفت: ۲۰ مهارت در طول خدمت به سربازان ارایه می‌شود و لازم است اشتغالزایی بومی در دستور کار نیروهای مسلح استانها باشد.
کد خبر: ۹۶۱۵۲۱۳
|
۳۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۸

ارائه ۲۰ مهارت به سربازان در طول دوران  خدمت / پرداخت ۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات به سربازان طی دو سال گذشته

به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان جلسه تبیین خدمت وظیفه عمومی با تاکید بر مهارت آموزی و اشتغال پذیری کارکنان وظیفه نیروهای مسلح با حضور امیر دریادار دوم غلامرضا رحیمی‌پور؛ رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح، سردار کرمی فرمانده سپاه استان زنجان و جمعی از مسئولان نیروهای مسلح استان در سالن جلسات ولایت سپاه انصارالمهدی(عج)استان زنجان برگزار شد.

در این جلسه امیر دریا دار دوم غلام رضا رحیمی پور در جلسه تبیین خدمت وظیفه عمومی با تاکید بر مهارت آموزی و اشتغال پذیری کارکنان وظیفه نیروهای مسلح اظهار داشت: طی سالهای اخیر با تغییر آمایش سرزمین و کاهش جمعیت که در همه حوزه‌ها اثر گذاشته و خانواده‌ها از چند فرزندی به تک فرزندی رسیده بنابراین نیروهای مسلح نیز مستثنی از این امر نبوده و نیست.

وی با بیان اینکه سربازان وظیفه سرمایه‌‌های اجتماعی کشور هستند گفت: در حال حاضر فلسفه سربازی تغییر پیدا کرده و دیگر زمان، مکان و تکالیف ارایه شده به نیروهای مسلح به ما اجازه نمی‌دهد مانند گذشته در قبال سربازان عمل کنیم و باید سربازی بهترین محیط برای تعلیم و تربیت و آماده سازی برای ورد به جامعه باشد.

معاون هدایت و حمایت اشتغال قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه ستاد کل نیروهای مسلح گفت: بهترین دوران جوانان در دوران سربازی سپری می‌شود و باید اثربخشی مثبت داشته باشد زیرا آینده ساز این سرزمین جوانان هستند و باید خروجی این دوران دارای دستاورد مناسب باشد زیرا اثربخشی مثبت در جامعه دارد.

وی افزود: طبق فرمایشات رهبری که فرمودند، امروز نیز در زمینه اقتصاد و اشتغالزایی سربازان باید مثل اتاق جنگ در دوران دفاع مقدس عمل و کار کنید.

امیر دریا دار دوم رحیمی پور در خصوص راهبرد مهارت آموزی گفت: سربازان وظیفه باید ۵۰ ساعت مهارتهای عمومی را بگذرانند که در این میان یکی از آموزش‌های مهم سبک زندگی است که در جهت تعلیم و تربیت سربازان جهت ورود به جامعه لازم و ضروری است و علاوه بر دوره‌های عمومی گذراندن دوره‌های تخصصی از جمله برنامه های نیرو‌های مسلح است و ۲۰ مهارت در طول خدمت سربازی ارائه می‌شود و لازم است استانها به دنبال اشتغالزایی بومی و استفاده از ظرفیت استان‌ها حرکت کنند.

وی با اشاره به سند ملی مهارت آموزی گفت: این سند به تصویب دولت رسیده و دستگاههای اجرایی را مکلف به همکاری با نیروهای مسلح در خصوص آموزش، ارائه تسهیلات و اشتغالزایی کرده است.

معاون هدایت و حمایت اشتغال قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه ستاد کل نیروهای مسلح به کارگروه مهتا که مرتبط با مهارت افزایی سربازان است اشاره کرد و گفت: لازم است نیروهای مسلح عضو این کارگروه باشند تا بتوانند از ظرفیت این کارگروه در خود استان‌ها استفاده کنند.

وی افزود: فلسفه سربازی علاوه بر تامین امنیت و دفاع از کشور باید موضوع رشد تعالی و توانمند سازی آنها است که باید نیروهای مسلح به جد آن را دنبال کنند.

 امیر دریا دار دوم رحیمی پور با اشاره به تسهیلات اعطایی به سربازان در سالهای ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ تصریح کرد: در مجموع دو سال ۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات به سربازان اعطا شده است.

وی به تفاهم نامه همکاری نیروهای مسلح با دستگاها اشاره کرد و گفت: تفاهم نامه همکاری برای ایجاد اشتغال پایدار سربازان وظیفه از طریق آموزش های مهارتی با هدف اجرای منویات مقام معظم رهبری در زمینه توسعه آموزش های مهارتی، استفاده از ظرفیت های مشترک طرف های تفاهم نامه و نیز اعتبارات دولتی و سایر ظرفیت های موجود در زمینه طرح مهارت آموزی بسته شده است که در این میان برخی دستگاه‌ها از جمله فنی و حرفه‌ای، جهاد کشاورزی و.... پای کار هستند.

 در ادامه سردارجهانبخش کرمی فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان گفت: وحدت ، هماهنگی و هم افزایی بسیار خوبی بین نیروهای مسلح استان حاکم است که ستودنی است.

وی ادامه داد :دستاورد این همدلی پیشگیری از فتنه‌ها و توطئه ها و حاکم بودن امنیت کامل در استان است.

در این جلسه نیروهای مسلح گزارشی از عملکرد خود ارایه دادند.

فاطمه عسگری

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار