خبرهای داغ:
معاون اجتماعی بهزیستی استان قزوین؛

۶ مرکز نگهداری از کودکان بدسرپرست و بی سرپرست در قزوین فعال است

۶ مرکز نگهداری از کودکان بدسرپرست و بی سرپرست در قزوین فعال است
حقیقی ضمن بیان این نکته که ۶۷ کودک بی سرپرست و بدسرپرست در مراکز نگهداری استان قزوین نگهداری می شوند گفت: ۶ مرکز نگهداری از کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست خصوصی در استان قزوین فعال هستند.
کد خبر: ۹۶۱۵۲۷۹
|
۳۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۵

قزوین_ به گزارش بسیج، هدی حقیقی ظهر امروز در نشست خبری مدیرکل بهزیستی استان که با حضور اصحاب رسانه و به مناسبت فرا رسیدن هفته بهزیستی در سالن جلسات اداره کل بهزیستی استان قزوین برگزار شد، بیان کرد: تلاش معاونت اجتماعی بهزیستی استان قزوین تعیین تکلیف و ساماندهی کودکان بی‌سرپرست است.

وی گفت: در موضوع فرزندخواندگی مطابق قانون حمایت از کودکان و نوجوانان بی‌سرپرست و بدسرپرست فقط افرادی می‌توانند سرپرستی کودکان و نوجوانان را برعهده بگیرند که ضمن اینکه پنج سال از زندگی مشترک آنها گذشته باشد، صاحب فرزند نشده باشند. همچنین زوجین دارای فرزند بالای سی سال باشند و شرط سوم، دختران و زنان مجرد که حداقل سی سال سن داشته باشند.

معاون اجتماعی بهزیستی استان قزوین با اشاره به روند ثبت نام برای فرزندخواندگی بیان کرد: با توجه به بهبود روند تأیید صلاحیت و بررسی مدارک متقاضیان سرپرستی کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست، متقاضیان می‌توانند در صورت داشتن شرایط ذکر شده در قانون حمایت از کودکان و نوجوانان بی‌سرپرست و بدسرپرست، در سامانه ملی فرزندخواندگی ثبت‌نام کرده و پس از احراز صلاحیت و تحویل مدارک لازم، در کمتر از سه ماه صاحب فرزندخوانده شوند.

وی گفت: دفتر کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست وظیفه دارد ضمن شناسایی و احصاء مشکلات کودکان و نوجوانان مذکور، مشکلات زنان و بانوان بدسرپرست را نیز شناسایی، احصاء و در نهایت آنها را رفع کند. در حال حاضر ۸ اورژانس اجتماعی در کل استان قزوین فعال است و بیش‌ از ۱۰۰ نیرو در آن فعالیت می‌کنند. 

حقیقی در پایان گفت: ۶ مرکز نگهداری از کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست خصوصی در استان قزوین فعال هستند و ۶۷ کودک از نوزاد تا ۳ سال، ۳ تا ۶ سال و ۱۲ تا ۱۸ سال در این مراکز نگهداری می‌شوند.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار