خبرهای داغ:
مثبت سوژه/

جهادگران دانشگاه بوعلی سینا همدان، امسال اردوی جهادی متفاوتی را تجربه می‌کنند

امسال ۵۳۰ نفر در اردوی جهادی تخصصی دانشگاه بوعلی سینا همدان ثبت‌نام کرده‌اند و در راستای بیانات مقام معظم رهبری، جهادگران دانشگاه بوعلی سینا، اردوی جهادی متفاوتی را در سال ۱۴۰۳ تجربه می‌کنند.
کد خبر: ۹۶۱۵۲۸۵
|
۳۱ تير ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، رهبر معظم انقلاب در دیدار سال ۱۳۹۸ با جمعی از جهادگران فرمودند «[شما] در این مجموعه‌ ۱۲ هزار [گروهی] که ایشان می‌گویند، ۱۰ درصد جوان‌های کشور، یا مثلاً ۱۵ درصد جوان‌های کشور هستید؛ آن ۹۰ درصد یا ۸۵ درصد دیگر چرا باید از این حرکت جهادی مبارک، از این کار محروم بمانند؟ سعی کنید ترویج کنید و این ترویج در صورتی آسان خواهد شد که به گفتمان تبدیل بشود. ما در طول گذشته‌ خودمان، در مسائل گوناگونی این را داشته‌ایم که حالامثالهایش در ذهنم هست و دیگر نمیخواهم [بگویم]. شما میتوانید با ترویج این گفتمان عدّه‌ی خودتان را افزایش بدهید؛ همچنان که کیفیّت خودتان را زیاد می‌کنید، کمیّت خودتان را هم می‌توانید افزایش بدهید که یکی از وسایلش همان است که به ایشان گفتم: [یعنی] کار تبلیغاتی است؛ تبلیغات درست، تبلیغات هنری. حالا در دنباله‌ موضوع افزودن بر کمّیّت عاملین به فکر جهادی و جهادگران، این را عرض بکنم که باید این فکر را، این کار را، این حرکت را در محیط‌های خانوادگی، در محیط‌های دانشکده، در مدرسه، در محیط کار ترویج کنید که ان‌شاءالله دنبال کنند».

امسال ۵۳۰ نفر در اردوی جهادی تخصصی دانشگاه بوعلی سینا همدان ثبت‌نام کرده‌اند و در راستای بیانات مقام معظم رهبری، جهادگران دانشگاه بوعلی سینا، اردوی جهادی متفاوتی را در سال ۱۴۰۳ تجربه می‌کنند. 

 مدیر عملیات جهادی ناحیه بسیج دانشجویی استان همدان در گفتگو با بسیج اظهار کرد: ایده اولیه طرح اردوی جهادی تخصصی از بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار سال ۱۳۹۸ با جمعی از جهادگران شکل گرفت که بعد از گزارش عملکرد کمی و کیفی جهادگران، رهبری نکاتی را در خصوص فراگیری بیشتر جهادگران فرمودند.

بهنام محمدی افزود: از این بیانات برداشت می‌شود که یکی از دغدغه‌های مهم رهبر معظم انقلاب در کنار کیفیت اردوهای جهادی، بحث افزایش کمی جهادگران است که حتی ایشان از واژه دانشکده هم استفاده می‌کنند به همین دلیل یکی از کارهای مهم در دانشکده‌ها ایجاد هسته‌های جهادی تخصصی ست که یکی از نتایج طرح اردوی جهادی تخصصی ایجاد همین هسته‌های جهادی تخصصی برای هر یک از رشته‌های دانشکده دانشگاه مورد نظر است.

وی با بیان اینکه معمولا در تبلیغات اردوهای جهادی دانشجویی بخش خدمت‌رسانی عمومی مطرح است، گفت: حسی که مخاطب از این تبلیغات می‌گیرد این است که در منطقه محروم برویم و کار عمرانی و به اصطلاح بیل و کلنگی انجام دهیم، حالا در کنار این هم شاید چند عرصه کار فرهنگی و آموزشی هم تعریف شود اما توجهی به ظرفیت تخصصی دانشجویان نمی‌شود.

مدیر عملیات جهادی ناحیه بسیج دانشجویی استان همدان اضافه کرد: به همین خاطر هر ساله تعداد ثابتی که اکثر ایشان از بدنه تشکیلات بسیج هستند در اردو حضور پیدا می کنند؛ البته این مسئله در دانشگاه‌های علوم پزشکی و فرهنگیان با توجه به ذات خدمت‌رسانی رشته‌های این دو دانشگاه وجود ندارد زیرا عرصه‌های تخصصی خدمتگزاری در این دانشگاه‌ها مشخص و تعریف شده است اما با این وجود نیاز به فکر و تقویت بیشتری دارد.

وی تصریح کرد: به همین خاطر در طرح جدید و جامع اردوی جهادی تخصصی امسال دانشگاه بوعلی سینا مولفه‌های خدمت‌رسانی هر یک از رشته‌های دانشگاه بر اساس نیازها و مسائل عمومی مناطق محروم استان همدان، شناسایی و ارائه می‌شود.

محمدی افزود: این اردو در دو بخش عرصه تخصصی و عرصه عمومی (عمرانی و فرهنگی) از یکم تا پانزدهم مرداد ماه در مناطق محروم گل تپه برگزار می‌شود که کار ویژه جهادگرانی که در بخش تخصصی اردو ثبت نام کردند سه قسمت اصلی دارد.

وی با بیان اینکه قسمت (روز) اول شامل تکمیل کاربرگ شناسنامه عمومی روستا است، گفت: قسمت (روز) دوم، انتخاب مولفه (عرصه) خدمت و عملیات جهادی و قسمت (روز) سوم نیز ارائه گزارش فعالیت است.

مدیر عملیات جهادی ناحیه بسیج دانشجویی استان همدان اظهار کرد: جهادگران در قسمت اول باید به صورتی گروهی در روز اول اردو از طریق مطالعه منابع اینترنتی- کتابخانه‌ای و مصاحبه و ارتباط با شورا، مسئولین و اهالی روستا، کاربرگ شناسنامه عمومی را تکمیل کنند و در آخر تحلیل خود در خصوص مسائل و ظرفیت‌های شناسایی شده روستا توسط هر یک از هسته‌های جهادگران ارائه کنند.

وی ادامه داد: همچنین در خصوص راهکارهای پیشنهادی‌ جهادگران برای حل مسائل و استفاده از ظرفیت‌ها بحث می‌شود و در نهایت ایده یا مدل تخصصی مورد نظر هر یک از هسته‌های جهادگران برای عملیاتی شدن راهکارهای ارائه شده به منظور خدمت‌رسانی به مردم روستا بیان می‌شود.

محمدی عنوان کرد: در قسمت دوم و در روز دوم اردو، عرصه خدمت‌رسانی هر یک از هسته‌های جهادگران توسط خودشان با توجه به رشته تحصیلی و عرصه‌های پیشنهادی ما تعیین می‌شود و به صورت عملی کار خدمت رسانی جهادی را در روستا انجام می‌دهند.

به گفته وی این خدمت‌رسانی می‌تواند در مقام آموزش و مشاوره تخصصی باشد و یا پیگیری و مطالبه تخصصی حل مشکلات با توجه به راهکارهای طرح شده در بخش قبل یا هر مدل یا ایده تخصصی جدیدی که خود جهادگران با توجه به شناختی که از منطقه و اهالی آن پیدا کردند، باشد.

مدیر عملیات جهادی ناحیه بسیج دانشجویی استان همدان با بیان اینکه در قسمت سوم گزارش تمام فعالیت‌های انجام شده توسط هر یک از هسته‌های جهادگران ارائه می‌شود، گفت: در بخش عمومی هم جهادگران در عرصه‌های فرهنگی و عمرانی مشغول می‌شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار