مثبت سوژه

اهداء ۸۰۰ جلد کتاب نهج البلاغه به بسیجیان پایگاه

اهداء ۸۰۰ جلد کتاب نهج البلاغه به بسیجیان پایگاه
کارشناسی ارشد حقوق زن و خانواده دانشگاه جامع انقلاب اسلامی و رتبه ۷۲ گفت: تا به امروز قریب به ۸۰۰ جلد کتاب نهج البلاغه به افراد پایگاه هدیه داده شده و همین امر موجب شوق و اشتیاق افراد به سمت بسیج شد.
کد خبر: ۹۶۱۵۶۴۱
|
۰۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۲

فاطمه حسینی کارشناسی ارشد حقوق زن و خانواده دانشگاه جامع انقلاب اسلامی در گفتگو با خبرگزاری بسیج لرستان گفت: من از سال ۹۰ با رتبه ۷۲ وارد دانشگاه انقلاب اسلامی تهران شدم ما، چون بچه‌ی شهرستان بودیم روابط اجتماعی آنچنانی نداشتیم حتی برای مباحث کوچکی مثل دادن کنفرانس‌های دانشگاه با مشکل مواجه شدیم تا اینکه به واسطه‌ی یکی از اساتید دانشگاه، به قصد بالا بردن فن بیان ما را با کتاب نهج البلاغه آشنا کرد. 
حسینی ابراز داشت: نهج البلاغه با وجود اینکه حجم زیادی داشت و مطالب هم سنگین بود یک سال طول کشید که با نهج البلاغه، انس بگیرم.
این فعال فرهنگی اظهار داشت: در سال ۹۱ و ۹۲ در حلقات صالحین بسیج دانشجویی آشنا شدم که نهج البلاغه رو بصورت موضوعی مباحثه میکردند من درهمان حلقات صالحین انس گرفتن با نهج البلاغه و پژوهش موضوعی نهج البلاغه رو آغاز کردمو در سال ۹۴ با استاد مهدوی آشنا شدم.
وی در ادامه گفت: من زمانی فعالیت خودم را در شهرستان دلفان در باب نهج البلاغه شروع کردم که فقط دو نفر بودیم در شرایطی که افراد رغبت خاصی نسبت به حلقات نهج البلاغه نداشتند. ولی به لطف خدا به تدریج نفوذ کردیم و بهترین و مهمترین بستری که ما رو یاری کرد در بحث گسترش و شرح نهج البلاغه، پایگاه بسیج و سپاه ناحیه دلفان بود با فراهم کردن زمینه‌های لازم. ما در سه سال اخیر ۷۰۰ عضو ثابت برای بحث نهج البلاغه داریم.

اهداء ۸۰۰ جلد کتاب نهج البلاغه به بسیجیان پایگاه 
حسینی تصریح کرد: ۱۷ حلقه فعال در بحث نهج البلاغه از سنین کودک تا نوجوان و کار‌های زیادی از جمله چاپ کتاب با محوریت حفظ موضوعی نهج البلاغه داشتیم که به دست بچه‌ها رساندیم.
وی یادآور شد: نهج البلاغه درزندگی من، سبب رشد و پیشرفت در مباحث علمی، اجتماعی و معارف دینی، تاریخی، اخلاقی شد؛ و نهج البلاغه رو منحصر به قشری خاص نمیبینیم، بلکه میخواهیم آن را در اختیارهمه‌ی اقشار جامعه قرار بدهیم است.
فاطمه افزود: مهم‌ترین کاری که موجب جذب بالای پایگاه شد اهدای نهج البلاغه به چاپ خود نهضت، به اعضا بود؛ و تا به امروز قریب به ۸۰۰ جلد کتاب نهج البلاغه به افراد پایگاه هدیه داده شده و همین امر موجب شوق و اشتیاق افراد به این سمت بود و برای بسیجیان پایگاه در سنین مختلف دوره‌هایی رو در باب نهج البلاغه برگزارکردیم.

اهداء ۸۰۰ جلد کتاب نهج البلاغه به بسیجیان پایگاه
فعال فرهنگی ابراز داشت: بعد از مدتی که هسته اولیه پایگاه شکل گرفت به کمک یکی از دوستان گروه جهادی تیهان انقلاب را تشکیل دادیم و بعد از برگزاری دوره پنج روزه تخصصی با محوریت «ویژگی‌های جوان مومن انقلابی پای کار عازم از دیدگاه حضرت امیر (ع) و امامین انقلاب» تشکیلات پایگاه شکل منسجم تری به خود گرفت؛ و بتدریج مباحث نهج‌البلاغه به سطح اکثر مدارس شهرستان و هیات مطرح کشیده شد؛ و در حال حاضر پایگاه حضرت زهرا (س) بیش از ۱۶حلقه تخصصی نهج‌البلاغه دارد، و بیش از ۵۶ مربی فعال طرح‌های سه گانه در سطح مدارس تربیت کرده است.
حسینی عنوان داشت: در مسیر رشد و بالندگی بسیج بیست میلیونی بنا داریم در گلوگاه تمدن نوین اسلامی پر ثمر واقع شویم و بتوانیم نیرو‌های با علم و دانش تربیت کنیم از همین رو بسیجی به محض ورود به پایگاه و آشنایی با نهج‌البلاغه مسیر پژوهش نویسی و نوشتن کتاب با شناخت منظومه فکر حضرت امیر (ع) و رهبری انقلاب با محوریت کتاب طرح کلی اندیشه را آغاز میکنند.
انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار