خبرهای داغ:
مثبت سوژه/

روایت کارآفرینی یک جوان زرین دشتی برای ۵٠ نفر/ وقتی هنر از دل چوب‌های ناهموار زاده می‌شود

حامد خادمی کارآفرینی ۳۴ساله اصالتااهل روستای حاجی طاهره در بخش مرکزی و بزرگ شده حاجی آباد مرکز شهرستان زرین دشت در استان فارس است.
کد خبر: ۹۶۱۵۸۷۵
|
۰۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۴

روایت کارآفرینی یک جوان زرین دشتی برای ۵٠ نفر/ وقتی هنر از دل چوب‌های ناهموار زاده می‌شود

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، حامد خادمی کارآفرینی ۳۴ساله  اصالتااهل روستای حاجی طاهره در بخش مرکزی و بزرگ شده حاجی آباد مرکز شهرستان زرین دشت در استان فارس است.

جوانی که از ۱۷سالگی روزگارش با چوب و چسب و معرق گره خورده است.
هنری که به صورت خود آموز و بدون داشتن استاد،  راه ناهموار این رشته هنری را پیمود.   

خادمی با همه مخالفت های خانوادگی با اندک وسایل  این رشته هنری را شروع کرد،  فقط کافی بود یک روز خانه نباشد ان وقت مادرش تمام وسایل ریز و درشتش را جمع و در گوشه حیاط می گذاشت تا با صدای خودروی پاکبانان شهر  ادوات هنری پسرش را که فکر میکرد برای او نان و آب نمیشود را با زباله های شهر روانه سایت زباله کند. 

این جوان زرین دشتی در مرور خاطرات نوجوانی اش از چشمهای همیشه پر آبش می گوید که علیرغم مخالفتهای خانواده اش بارها دوباره وسایلش را پهن کرده و در زیر گرمای ۵٠درجه سوخته تا هنرش سبز شود چون به او اجازه نمی دادند که در منزل کار کند و خودش هم با آن سن کم توانایی اجاره کارکاه نداشته است. 

نکته جالب این گزارش که خادمی در ابتدا علاقه ای به معرق کاری نداشته اما با دیدن دو تابلو با خود عهد کرده بود که باید این هنر را یاد بگیرد و آن دو تابلو را بسازد.

شاید همین پافشاری برای ساخت آن تابلوها باعث شد تا عشق به معرق در وجودش شکل بگیرد، چرا که تابلوها تابلوی معمولی نبودند، آن تابلوها نام مقدس بی بی دو عالم حضرت فاطمه زهرا سلام الله و زیارت پر فیض عاشورا بود که او را در این مسیر یاری کرد و برکت به او و کارش و پنج نفر دیکر در این رشته داد تا آنان بتواند از این راه نان به سفره هایشان ببرند. 

این هنرمند بسیجی در گفت و گو با خبرگزاری بسیج عنوان کرد: در حال حاضر بیش از ۵۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در کل مجموعه در حال فعالیت هستند.  

وی افزود: این هنر  به صورت کسب و ‌کار خانگی است و کارگاه شهرستان سه نفر و در کارگاه شیراز هم ۴ نفر بصورت مستقیم فعالیت می کنند.  

خادمی به سختی های خود برای رسیدن به اهداف مورد نظرش در حوزه هنری منبت کاری نیز اشاره کرد و بیان داشت: از ابتدای این مسیر تا الان نه زیاد شنیدیم چه از آشنا و.چه غریبه ها.

این هنرمند منبت کار زرین دشتی که واژه خواستن توانستن است را در عمل اثبات کرده است، معتقد است که با ایمان.و باورهای قلبی به خدا و توانمندی های دورنی میتوان به نهایت آمال و آرزوهای خود رسید.

روایت کارآفرینی یک جوان زرین دشتی برای ۵٠ نفر/ وقتی هنر از دل چوب‌های ناهموار زاده می‌شود

او از صادرات محصولات خود به داخل و خارج از کشور  سخن گفت و. بیان کرد: هم اکنون آثار هنری منبت، رزین بنده و هنرجویانم به کشورهای دانمارک،  استرالیا، امریکا و کانادا و المان صادر میشود. 

خادمی مهمترین دغدغه خود در این رشته هنری را عدم حمایت جدی از هنرمندان عنوان کرد و گفت: در ابتدای فعالیت بیش از ۵٠٠نفر در کلاسهای آموزشیمان شرکت کردند اما این امار در حال حاضر این آمار خیلی فراتر از این تعداد در سال است.  

حالا این جوان بسیجی هنرمند با ارتقای هنر معرق و منبت چوب و صدف رو هم اضافه کرده،  هنری که در زمره منحصر به فردترین هنرهای صنایع دستی است. 

بی مهری ها به هنرش کم نبوده و نیست اما او از ورای همه رنج ها جوانه و درخت آرزوهایش حالا تنومند شده. و ثمره اش را میتوان در خانه ها و سفرهای آنان به خوبی دید.  

 هنری که چندسالیست از مرزهای جفرافیایی نیز فرانر رفته و در بازارهای جهانی عرضه میشود. 

 تولید محصولات چوب و رزین، شامل میزهای ناهار خوری .صندلی های خاص.سردیس خواب چوبی.ساعت.آینه کنسول.لوستر.ظروف چوبی . دکوری های چوبی حاصل دلدادگی سرانگشتان این هنرمندی با چوب و متعلقات آن است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار