مثبت سوژه/الگو محوری؛

انس با قرآن باعث آرامش قلب در انسان می‌شود

حافظ کل قرآن کریم اشتهاردی متولد سال ۱۳۸۲ دانشجوی رشته فرهنگیان آموزش ابتدایی و حافظ کل قرآن کریم است.
کد خبر: ۹۶۱۵۹۳۰
|
۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۰

محمد امین ترابی حافظ کل قرآن بسیجی اشتهاردی در گفتگو با خبرنگار افتخاری خبرگزاری بسیج از البرز گفت: انس با قرآن باعث آرامش در انسان می‌شود.
انس با قرآن باعث آرامش قلب در انسان می‌شود
وی افزود: حفظ سوره‌های کوچک از جزء ۳۰ قرآن کریم را از پایگاه بسیج محل و سن ۷ سالگی شروع کردم و پس‌از مدتی به دلیل وجود مشکلات از حفظ قرآن فاصله گرفتم ولی خوشبختانه مجددا در سن ۱۲ سالگی حفظ قرآن را در دارالقرآن شهرستان، زیر نظر اساتید اشتهاردی شروع کردم و پس از ۴ الی ۵ سال موفق به حفظ کل قرآن کریم شدم.

ترابی تصریح کرد: مشوقان اصلی ام در راه حفظ قرآن پدر و مادر و چند نفر از معلمان و مربیان قرآنی شهرستان بودند، ناگفته نماند که یکی از ترغیب کنندگان انس با قرآن من، پدربزرگم و پدر یکی از شهدای محل بودند که با اهدای هدیه به خواندن قرآن در مسجد در دوران کودکی مرا تشویق می‌کردند.

وی با اشاره به تاثیر قرآن در زندگی، اذعان داشت: قرآن باعث ایجاد اطمینان و آرامش قلب در انسان می‌شود و ظلمت را از دل بیرون می‌کند، انسان می‌تواند با تامل و انس با قرآن کریم، مسیر و سرلوحه زندگانی خود را ترسیم کند، قرآن دارای آثار دنیوی و اخروی فراوانی است.

ترابی گفت: توصیه ام به والدین این است که تا می‌توانند فرزندان خود را در سنین پایین تشویق به آشنایی و انس با قرآن کنند و فرزندانشان را به حضور در مراکز قرآنی، مسجد و پایگاه‌ها ترغیب کنند، چرا که ذهن کودکان به دلیل اینکه مشغله کم‌تر دارد، بازتر است و خیلی بهتر و راحت‌تر می‌توانند مسیر ترقی در زمینه‌های قرآنی را سپری کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار